5 Reacties
één maand geleden
Ik heb geen borstontsteking gehad maar ervaar wel hetzelfde op dit moment, dat de productie ineens veel lager lijkt en m'n borsten leger voelen. Hij lijkt ook ontevreden na elke voeding, en we hadden een slapeloze nacht afgelopen nacht 😵💫
Ik kreeg van de lactatiekundige de tip om fenegriek capsules te nemen, die zijn productieverhogend. Na een dag of 3 zou je verschil moeten merken. Ik ga die vanaf vandaag nemen, hopelijk doet het iets. Misschien ook iets voor jou om te proberen? Verder zou je een keer kunnen powerkolven om de productie op te krikken. 10 min kolven, 10 min rust, en dat 3x (dus een uur in totaal). Er komt op dat moment niet veel uit met kolven, maar brengt wel de productie omhoog. Hetzelfde effect krijg je overigens als je gewoon de kleine vaak blijft aanleggen, ook al komt er niet veel uit.
En misschien zijn het ook wel gewoon toevallig nu regeldagen, en heeft de kleine meer behoefte waardoor de productie moet gaan veranderen.
Succes, hopelijk komt het weer snel meer op gang!
één maand geleden
Reactie op JN1316
Ik heb geen borstontsteking gehad maar ervaar wel hetzelfde op dit moment, ...
Dankjewel voor de tips! Ik had toevallig voor de borstonsteking boezemvriendjes besteld op aanraden van lactatiedeskundige en zijn ook fenegriek capsules geloof ik! Durfde ze nog niet tegelijk in te nemen met antibiotica dus ben er vanmorgen mee begonnen en hopelijk geeft dat wat resultaat. Zal vandaag ook wel even proberen met powerkolven! Jij ook heel veel succes en hopelijk snel weer een betere productie 🫶🏼
één maand geleden
Reactie op LisanneFolkertsma
Dankjewel voor de tips! Ik had toevallig voor de borstonsteking boezemvrien ...
Boezemvriendjes zijn top. Ik heb nu ook een kruidenmix om thee van te zetten. Dat heb ik nu 2 dagen gebruikt met 2 koppen per dag en dat lijkt nu ook aan te slaan. Verder wat er al gezegd is powerkolven kun je 1 a 2x per dag doen. En lekker beschuit met muisjes eten. Probeer ook goed voor jezelf te zorgen. Je hebt nu meer water nodig op een dag denk al gauw aan de 3 liter. Een warme ontspannen douche voor het voeden, en genoeg slapen