12 Reacties

23 dagen geleden

Hoi! Ik combineer borst met kunstvoeding. Dit omdat we een groot kindje kregen (bijna 4,5 kilo) en zij de eerste weken dus niet genoeg had. Bij mij was ze ook s avonds vooral ontevreden. Daarom er voor gekozen om haar de laatste voeding vd dag een flesje kunstvoeding te geven. Dit gaf en geeft mijzelf zoveel rust en ook wat meet vrijheid. Zo tussen 9 en 10 kolf ik dan wel nog even. Hetgene dat ik hierbij kolf gebruik ik als voorraad in de vriezer voor als ik er eens niet ben. Ik gebruik zelf de nutrilon duobalans. Van de combi borst/kunst lijkt onze dochter geen last te hebben. Succes!

23 dagen geleden

Hier ook combinatie van kunstvoeding en flesvoeding (vooral voor savonds en snachts ) wij gebruiken nutrilon duobalans

22 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat jullie het ook doen.

22 dagen geleden

Reactie op Drobjuh

Hier ook combinatie van kunstvoeding en flesvoeding (vooral voor savonds en ...
Wij begonnen met duobalans. Omdat ik ook beide combineerde. Maar toen de kraamzorg en verloskundige bij kwam kijken wat eigenlijk het verschil is. Eigenlijk niks! Dit is gewoon commerciële gedoe. Met normale nutrilon kan je ook gecombineerd geven. En in ziekenhuizen word er duobalans ook gegeven maar is om het natuurlijk aan te moedigen. In prijs scheelt dit ook!

22 dagen geleden

Reactie op SKS1988

Wij begonnen met duobalans. Omdat ik ook beide combineerde. Maar toen de kr ...
Ik was er al bang voor dat het commercieel gedoe was.. maar fijn dat de kraamzorg/verloskundige dit bevestigd. Ga ik na deze pot ook overstappen denk ik, het scheelt inderdaad best wat in prijs..

22 dagen geleden

Reactie op SKS1988

Wij begonnen met duobalans. Omdat ik ook beide combineerde. Maar toen de kr ...
Volgens mij is duobalans minder zoet. Bij mijn vorige kind probeerde ik te combineren met kunstvoeding en had ik gewoon de normale nutrilon. Die kan je ook gewoon combineren met borstvoeding, maar op een gegeven moment ging mijn zoon voorkeur krijgen voor kunstvoeding terwijl ik m'n best probeerde te doen voor moedermelk. Nu geen last van met de duobalans

21 dagen geleden

Hier hetzelfde verhaal. Weinig productie en omdat borstvoeding geven niet goed ging volledig kolven. In de avond de flesjes kunnen aanvullen met wat ik overhad in de ochtend. Het zorgde voor zoveel stress dat het nog minder werd. Toen begonnen met duo erbij te geven. Eerst een schepje op 30 ml water en daarna aanvullen in dezelfde fles met borstvoeding. Ondertussen kolf ik weer genoeg voor 1 fles maar blijf zo doorgaan omdat ze er nu al goed aan is gewend en ik ook nu een voorraadje kan opbouwen.

13 dagen geleden

Hoeveel ml flesvoeding geven jullie in een flesje? We willen ook iig 1 voeding gaan vervangen voor een flesje kv

13 dagen geleden

Reactie op MerelFJ

Hoeveel ml flesvoeding geven jullie in een flesje? We willen ook iig 1 voed ...
Ik heb nu nog geen voeding vervangen, maar aangevuld met 30 tot 60 ml kunstvoeding, om te wennen. In de avond krijgt hij 110-130 ml gekolfde borstvoeding in een flesje en daarna wilt hij ook nog de borst. Volgens de richtlijnen zou hij 110 ml per keer moeten drinken, maar in de avond is dit dus duidelijk veel meer. Ik lees dat anderen in de avond vaak ook wat meer geven dan voorgeschreven.

13 dagen geleden

Ik heb ook minder productie en geef een combi. Ik ben steeds meer flesvoeding gaan geven en het bevalt prima! Ik heb nu ook meer vrijheid en energie. Ik geef in de avond, in de nacht/ochtend live borstvoeding. Overdag kolf ik 2x en soms leg ik hem dan ook aan. De andere voedingsmomenten geef ik hem een flesje van 180.

13 dagen geleden

Wij doen ook een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding (Nannycare geitenmelk). Hij krijgt 2x kunstvoeding; 1x in de ochtend, dat moment gebruik ik om te kolven en dan 1x in de nacht, die sla ik over. Mijn vriend geeft dan de fles zodat ik door kan slapen. Wij zijn hiermee begonnen omdat ons zoontje eerst elk uur tot 2 uur kwam en ik het dus heel zwaar vond. Inmiddels komt hij elke 3/4 uur maar we houden het er in want het werkt goed voor hem en mij. Hij is nu 9 weken. Door het vaste kolfmoment in de ochtend heb ik een voorraadje in de vriezer en kan ik ook regelmatig even iets voor mezelf doen terwijl mijn vriend of moeder alsnog de bv via de fles kan geven:)

8 dagen geleden

Ik combineer het ook. Onze baby is 6, bijna 7 weken oud en sinds hij 4 weken was begonnen met afbouwen (daarvoor iverigens wel al heel snel 1 nachtvoeding vervangen door een flesje zodat mijn vriend die kon doen). Ik heb de hele nacht (2 voedingen) er al bijna 3 weken uit nu en overdag 2 keer flesje. Ik kom nu dus vaak uit of 4x flesje 3 keer borstvoeding, maar kan soms ook net anders uitkomen met bijv ook 4 x borstvoeding. Het gaat goed. Ik geniet veel meer van borstvoeding geven nu, vond het erg vermoeiend hiervoor en nu is het echt een ontdpannen moment voor mezelf (ga meestal lekker liggend op de bank voeden) productie is er nog gewoon. Op dit moment heb ik wel het idee dat zijn porties wat groter aan het worden zijn soms (soms heeft hij opeens 180ml flesje bijv). Daardoor merk ik dat soms borstvoedingen lang beginnen te duren omdat hij soms zijn best moet doen om er genoeg uit te krijgen. Maar dat was paar dagen geleden nog niet, en hopelijk trekt dit vanzelf weer recht. Meer krampjes weet ik niet zeker. Hij heeft nu krampjes, maar dit hoort ook de piek te zijn. Heb niet het idee dat het door de kunstvoeding komt. Speciale voeding geen idee. Ik heb gewoon nutrilon. Onze zoon spuugt wel melk uit maar heb soms t idee dat hij dat meer doet met borstvoeding nog dan met flesje