15 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb bij mijn twee kinderen bijna een jaar borstvoeding gegeven. Heb hetzelfde probleem als jij. Ik heb tepelhoedjes gebruikt, zonder was het echt niet mogelijk. Heb wel echt pijn gehad de eerste paar weken, maar dat ging gelukkig over en uiteindelijk twee keer een heel positieve ervaring aan over gehouden.
2 jaar geleden
Ik had dit bij een van de twee. Eerst met tepelhoedje (laat je adviseren over de maat door de lactatiekundige want ik had eerst te kleine). Na een maand of 2 kon de kleine ineens zonder aanhappen en mijn tepel is ergens in die periode vanzelf uitgeplopt (of hoe dat heet) en nu zijn ze allebei normaal. Uiteindelijk 6maand succesvol en fijn en zonder pijn borstvoeding gegeven. Lactatiekundige kan je hier goed hij helpen.
2 jaar geleden
Ze komen vanzelf naar buiten is mijn ervaring. Tepelhoedje is een medisch hulpmiddel en is het best alleen te gebruiken in overleg met een lactatiekundige en dan ook weer afbouwen zodra kan omdat er ook problemen zoals te veel lucht met de voeding mee kunnen voordoen. Liefst IBCLC gecertificeerd. Zelf ruim 2 jaar borstvoeding mogen geven aan de oudste.
2 jaar geleden
Reactie op PluisMuis
Ze komen vanzelf naar buiten is mijn ervaring. Tepelhoedje is een medisch h ...
Bij mij is dat dus nooit gebeurd, zelfs niet na 11 maanden en 9 maanden voeden. En ik had dus geen tepelhoedjes mee bij de bevalling en in het ziekenhuis hadden ze ook niks, waardoor ik de eerste 24u niet heb kunnen voeden..
2 jaar geleden
Bij mij lukte het niet. Was hier van te voren ook al wel van uitgegaan dus ingesteld op dat ik flesvoeding zou moeten geven, maar wel eerst geprobeerd.
Met tepelhoedje kwam er wel een heeel klein beetje maar de baby moest heel hard werken. Toen drie weken gekolfd maar soms kolfde ik een dag voor 1,5 flesje… dat vond ik het niet waard en ben toen overgestapt naar fles en dat gaf me veel rust.
Moet er wel bij zeggen dat ons kindje tussen de 36-37 weken werd geboren en daardoor ook minder energie had dan een baby van 40 weken, dus wie weet loopt het nu anders. Ga iig weer een poging doen deze keer.
2 jaar geleden
Toevallig hoorde ik gisteren in een video van de verlosmoeder (YouTube) dat je een tepelvormer kan gebruiken als je ingetrokken of vlakke tepels hebt. Een soort mini pompje, even kort gebruiken vóór de voeding.
Zie hier bijvoorbeeld: https://www.mamaloes.nl/lansinoh-latch-assist-voor-ingetrokken-tepels-70180/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIjsvAnYCAhwMVVKaDBx0KxyS-EAQYASABEgJd-PD_BwE
vorig jaar
Ik heb dit ook en me zoon heeft een iets verkort tong riempje. De lactatiekundige wou hem niet knippen. Dus ik heb altijd tepelhoedje gebruikt. Later ben ik over gegaan op fulltime kolven
vorig jaar
Vorige keer heb ik gevoed met tepelhoedje.
Vond dit in het begin wel een gedoe zeker in het openbaar voeden maar je word er steeds makkelijker in 😊.
Wil de lactatiedeskundige gelijk weer inschakelen om advies op maat te krijgen.