5 Reacties

één maand geleden

Goed om erbij te vermelden dat er een lactactiekundige heeft meegekeken voor dat ze geholpen is aan haar lipband/tongriem en we wel tips hebben gekregen voor het aanleggen. Ze is wel een ongeduldig meisje wat niet graag wacht op haar voeding.

één maand geleden

Ik heb na de geboorte van mijn zoon 12 dagen kunstvoeding gegeven waarna ik besloot om toch borstvoeding te willen geven. Mijn stuwing was al voorbij, wel ‘lekten’ mijn borsten nog. Het was een mega bumpy ride… maar ik kolf nu (uiteindelijk ook met gebruik van domperidon en kruiden) 100-150ml per kolfbeurt en kan mijn zoon nu met fulltime kolven alsnog volledig borstvoeding geven. (Aan de borst lukt niet). Een lactatiekundige is altijd een goede optie om te betrekken. Je zou zelf al kunnen beginnen met a 3 uur kolven (dag en nacht).. en daarvoor wordt de medela symphony eigenlijk altijd aangeraden. Uiteindelijk produceer je aan de borst vaak meer wegens de oxytocine wat dan vrij komt. Hoe je dit eventueel toch kan combineren (kolven en aan de borst) zal ik echt bespreken met een professional.

één maand geleden

Geen ervaring met opnieuw kolven, maar vroeg me af of je met het niet goed kunnen aanhappen tepelhoedjes geprobeerd hebt? Bij mij lukte het aanhappen ook niet, maar met tepelhoedjes ging het echt super goed. Na een tijdje waren mijn tepels daardoor ook beter gevormd en ik heb gekolfd op een stand voor platte/ingetrokken tepels, waardoor ze nu zonder tepelhoedje kan drinken. Misschien kan ze een tepelhoedje wel goed vasthouden?

één maand geleden

Reactie op Lore_A

Geen ervaring met opnieuw kolven, maar vroeg me af of je met het niet goed ...
Gelijk met tepelhoedje begonnen, op eerste dag. Helaas ook geen succes...

één maand geleden

Mijn dochtertje heeft de eerste 3 weken ofzo met tepelhoedje gedronken maar dit lukte eigenlijk heel slecht ze kreeg hierdoor teweinig melk uit mijn borst hierdoor ben ik beginnen kolven. Maar dit was ik na twee weken beu dat ik dacht ik ga ze mijn tepel gewoon terug aanbieden. Ik zorgde ervoor dat mijn tepel goed droog was zodat ze deze gemakkelijker kon vast houden en mijn tepel zelf wat stijf was. Ik wacht ook tot ze echt honger had en flipte deze dan in haar mond en hup INEES was ze hier mee weg. Laat ze aan je tepel ruiken en wrijf deze tege hun bovenlip en dan flap derin 😂. Zij heeft ook echt twee weken mijn tepel niet gewilt maar als dit iets is dat je wilt zou ik blijven proberen! Want ik dacht ook dat ze nooit meer ging drinken van mijn borst maar is uiteindelijk hier toch mee vertrokken en toen begonnen mijn borsten eindelijk pas echt goed melk te produceren