44 Reacties

2 jaar geleden

In de eerste voedingen mag sowieso niks toegevoegd worden. Daar wordt streng op gecontroleerd.

2 jaar geleden

Wij hebben vorige keer borstvoeding met Hero poedermelk gecombineerd. Heel tevreden over! Had dat toen uitgezocht, en deze kwam voor ons als beste uit de test.

2 jaar geleden

In geen enkele pasgeborene kunstvoeding is suiker of zout toegevoegd. De samenstelling is sowieso grotendeels hetzelfde en verder is het nogal afhankelijk van waar je kindje goed op reageert. Duurder is niet per se beter, maar bijvoorbeeld van Kruidvat huusmerk hoor je vaak dat kindjes niet verzadigd raken (maar sommige kindjes gaan er ook gewoon heel goed op, dus je kunt er van tevoren weinig over zeggen). Je kunt in ieder geval van die kleine melkpoederzakjes kopen (ik geloof dat die van nutrilon zijn maar weet dat niet helemaal zeker). Dan hoef je niet meteen een hele bus in huis te halen en heb je wel back up voor als het niet lukt.

2 jaar geleden

Een paar weken terug hier ook over gesproken bij centering. De eerste 6 maanden zijn alle melkpoeders in principe hetzelfde tenzij je kindje natuurlijk koemelk allergie heeft. Ze gaven als tip om gewoon met 1 te starten en dan die te blijven geven want die darmpjes van die kleintjes kunnen nog niet tegen zoveel veranderingen aan als je telkens van poeder wisselt. Misschien ook handig om de aflevering van keuringsdienst van waarde terug te kijken over kunstvoeding.

2 jaar geleden

Ik wil in principe ook borstvoeding geven. Mocht het echt niet lukken dan heb ik een pakje van die nutrition zakjes gekocht om achter de hand te houden. Een grote pot is zo besteld maar zo heb je iets in huis ‘just in case’

2 jaar geleden

Ik ben vorige zwangerschap na 4 weken bv af gaan bouwen en combineerde het toen met de kv van Kruidvat. Na 3 maanden de laatste keer bv gegeven en daar volledig op overgestapt. Ging helemaal perfect en nooit last gehad van krampjes. Ga ik nu dus weer in huis halen.

2 jaar geleden

Wij hebben die van de Etos genomen na dat het bij ons ook niet lukte en ik na heel veel kolven de energie er niet meer voor had. Die vond onze baby het lekkerste en het fijne was dat van degene die we hebben getest deze het minst heftig rook, maar dat is persoonlijk;)

2 jaar geleden

Zoals al veel gezegd zijn er niet veel verschillen tussen de melkpoeders in het eerste half jaar. Mijn tip is daarom ook: zorg dat je het kan kopen bij een winkel waar je regelmatig komt. Als je bijvoorbeeld nooit bij de etos komt, zou ik ook niet persee voor die voeding gaan.

2 jaar geleden

In principe moet alle poedermelk voldoen aan zo’n strikte eisen dat ze allemaal vrijwel hetzelfde zijn (misschien heb je al eens de aflevering van de keuringsdienst van waarde hierover gezien.. zo niet: aanrader!) We begonnen 4 jaar geleden namelijk met Hero omdat ze dat in het ziekenhuis hadden en wij niks hadden meegenomen (wilde gewoon borstvoeding geven). Mijn productie kwam onvoldoende op gang dus eerst gecombineerd met Hero maar daarna overgestapt op Etos voeding. Etos ook lang gecombineerd met beetje gekolfde melk. Was dikke prima! Nu alvast 2 blikken ingeslagen ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Siwk

In principe moet alle poedermelk voldoen aan zo’n strikte eisen dat ze alle ...
En ter info: die van de AH en Etos zijn hetzelfde. Dus mocht een van de twee het niet op voorraad hebben kan je naar de andere winkel.

2 jaar geleden

Dan zou ik zelf voor biologische geitenmelk gaan

2 jaar geleden

Reactie op Bonnie03

Dan zou ik zelf voor biologische geitenmelk gaan
Ik ben nieuwsgierig. Wat is de reden dat je voor geitenmelk zou kiezen i.p.v. koemelk?

2 jaar geleden

Ik zou even de aflevering van de keuringsdienst van waarde terug kijken die gaat over flesvoeding voor babys 😉. Dan kun je voor jezelf een goede afweging maken welk merk je wil, maar in wezen komt het allemaal op hetzelfde neer. Vooral nummer 1.

2 jaar geleden

Ik heb een pak gehaald van de kruidvat, het maakt niks uit en ik dacht die is hier in de buurt mocht ik er vaker een pak van nodig hebben :)

2 jaar geleden

Reactie op MrsMeijer

Ik heb een pak gehaald van de kruidvat, het maakt niks uit en ik dacht die ...
Zou je zeggen maakt niks uit maar het maakt wel degelijk iets uit. Het basis recept staat vast in de wet maar ze mogen wel wat dingen toevoegen enzo. Mijn eerste dochter kreeg kramp van de kruidvat ze gilde het uit en was dus van de 24 uur zo 13 uur aan het huilen. Met nutrilon zagen wij echt binnen 1 a 2 dagen een heel ander kind veel fijner in haar vel minder krampen minder huilen etc.

2 jaar geleden

Zou je zeggen maakt niks uit maar het maakt wel degelijk iets uit. Het ba ...
Ja, mijn zoon reageerde slecht op de AH bio terwijl je inderdaad zou denken dat de samenstelling dusdanig vergelijkbaar is dat je niet zulke verschillen zou moeten merken. Maar wel dus.

2 jaar geleden

Ik koop nu nog helemaal niks in. Mocht het nodig zijn dan nutrilon. Maar dit gaan we pas halen als het nodig is.

2 jaar geleden

Hier de poedermelk van BioBim gebruikt. Eerst om gekolfde melk aan te vullen en daarna volledig gegeven. Dochter vond het erg lekker en ze had er bijna geen krampjes van. Mocht de borstvoeding hier niet lukken bij de 2e, ga ik deze voeding zeker weer gebruiken.

2 jaar geleden

Wij gaan voor Hipp flesvoeding. Duurzaam en biologisch. 🙃

2 jaar geleden

In sommige poedermelk is maltodextrine toegevoegd (oftewel suiker / goedkope vervanger van lactose). Ik weet niet of het ook echt in het poeder voor de pasgeboren baby zit, maar het zit bijv wel in bijv Hero 2 of Nutrilon 2 vanaf 6 maanden. Wij hadden voor ons zoontje destijds Hipp gekozen omdat alle versies daarvan geen maltodextrine bevat. En dat het bio melk is.