11 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op LienSV
Ze moeten toch in een riem aan je vast hoe krijg je ze dan in de houding da ...
Misschien omgekeerd op schoot?
6 maanden geleden
Reactie op LienSV
Bij opstijgen en landen moeten ze juist toch echt zo zitten?

Durf het niet te zeggen, las dat iemand zei dat bv mag dus vandaar dat ik dacht dan misschien zo 🤣 maar als ze vooruit moeten zitten wordt het wel heel ingewikkeld ja hahaha
6 maanden geleden
Reactie op LienSV

online wordt vermeld enkel dat de baby bij je op schoot moet zitten (dus niet in een bedje mag liggen) hoe de kleine bij jou op schoot zit of ligt maakt dan niet uit. borstvoeding is juist extra fijn voor het ploppen van de oortjes
6 maanden geleden
Reactie op LienSV

Volgens mij hebben kleinere kinderen een andere soort riempje dat alleen vast zit aan jouw riem waardoor je ze wat makkelijker in verschillende houdingen kan zetten, maar ben niet zeker hoor. Zelf nooit gevlogen met baby maar zie in ieder geval wel vaak op social media voorbij komen dat kinderen gewoon borstvoeding krijgen tijdens stijgen en landen
6 maanden geleden
Wij hebben gevlogen toen onze dochter 5,5 maand was. Ze moeten op schoot zitten in een gordel die om die van jou heen zit. Op de heenweg moest ze van de stewardess echt rechtop naar voren zitten, op de terugweg werd er niks over gezegd. Beide keren heb ik haar in de gordel gehouden maar omgedraaid en gewoon gevoed. Ging top.
6 maanden geleden
Je kindje zit met een eigen riem vast aan die van jou. Je kindje moet op schoot, rechtop met het gezicht vooruit. Heb vorige week gevlogen en toen werd dat gecontroleerd. Maar als je daadwerkelijk gaat opstijgen gaat het cabinepersoneel ook zitten, dus niemand die ziet dat jij je baby anders vasthoudt om te voeden. Ik heb haar gewoon net voor opstijgen in de goede houding voor voeden gelegd en aangelegd. Ging prima, ook in de riem.
Overigens had ze helemaal geen last van haar oortjes, dus op de terugreis was een speentje voldoende.
6 maanden geleden
Stewardess hier.. ik begrijp heeeeel goed dat voeden prettig kan zijn zijn voor jullie kindjes, maar er wordt niet voor niks gezegd dat het kindje rechtop moet zitten, kijkend naar voren met de rug tegen jouw buik. Mocht er iets onverwachts gebeuren, keihard remmen ofzo, en je kindje zit anders (omgedraaid) buigt de rug van je kindje niet met jou mee naar voren met alle gevolgen (ruggetje breken bijvoorbeeld). We zeggen het niet om te pesten, we zeggen het om dat we het veiligste willen voor de kleintjes (en de ouders).. wellicht iets om over na te denken als je denkt “ze controleren erna toch niet meer”.
6 maanden geleden
Wij hebben ook net gevlogen en ons zoontje zat gewoon keurig voor zich uit te kijken en met flesje in de mond en zodra de riemen los mochten heb ik zijn riem wel nog zoveel mogelijk om gelaten, maar hem iets meer laten liggen.
Ik had een lieve stewardess die zag dat ons zoontje wat scheef in slaap was gevallen tegen mijn arm vlak voor opstijgen. Ze gaf aan dat ik het riempje dan beter even wat lager kon doen en als het kon hem zo recht mogelijk omhoog te houden en dat wilde prima hij sliep nog lekker door.
Dus alle reacties met ze controleren toch niet... mag wel zo zijn, maar wil je echt het risico nemen? Onze landing was aardig ruig? Nou ik was heel blij dat mijn zoontje dan lekker hetzelfde zat als wij en je hem ook nog wat kannbeschermen tegen dat "gestuiter".
Ik zou zeker dus een flesje doen en die langzaam geven met opstijgen en met landen net zo😊