1002 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Tupacisnotdead

Dat is meer de norm voor kunstvoeding omdat je dan aan bepaalde hoeveelhede ...
Ohh oke, dan ga ik dat doen. Dank voor de info!

2 maanden geleden

Reactie op Tupacisnotdead

In principe is het met borstvoeding heel lastig om aan die 3 uur vast te ho ...
Ja het is niet dat ik niet op verzoek wil voeden, het is meer dat ik wil zorgen dat hij genoeg binnen krijgt. De eerste dagen dronk hij namelijk wel heel netjes 15-15 en nu is het met moeite 15 minuten in totaal. Vooral dat het verschil zo groot is tov de vorige dagen. Toen moesten we hem (ondanks dat hij volle tijd dronk) steeds wakker maken elke 3 / 3,5 uur. Nu drinkt hij ineens korter doordat hij helemaal knockout gaat en meldt hij zich ook weer sneller. Voelt zo onlogisch 馃槄

2 maanden geleden

Reactie op omla

Ja het is niet dat ik niet op verzoek wil voeden, het is meer dat ik wil zo ...
Heb je niet een regeldag? In principe hoeft je kindje dan niet langer te drinken maar komt wel vaker en minder lang of net zo lang als normaal gesproken. Ik heb 2 regeldagen gehad en nu is de productie weer goed afgestemd en drinkt m鈥檔 dochter weer zoals eerst 馃槃

2 maanden geleden

Hi! Doen jullie kindjes tijdens het clusteren ook veel melk teruggeven/spugen? Mijn dochter geeft wel vaker een slokje terug maar wanneer ze aan het clusteren is komen er echt grote hoeveelheden uit. Kan het wellicht komen omdat ze te veel drinkt dan? Ze doet niet huilen oid, lijkt er niet echt last van te hebben..

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Hi! Doen jullie kindjes tijdens het clusteren ook veel melk teruggeven/spug ...
Vanavond werd ik voor het eerst ondergespuugd ja tijdens het clusteren 馃槄 Hij leek er zelf ook geen last van te hebben, en dronk daarna vrolijk door.

2 maanden geleden

Iemand tips tegen een steeds in slaap vallende baby? Hier zo erg dat ik nu ipv fles afbouw ik toch maar weer gegeven heb. Hij krijgt fles bij ivm veel afgevallen de eerste week

2 maanden geleden

Reactie op Nathalie01

Iemand tips tegen een steeds in slaap vallende baby? Hier zo erg dat ik nu ...
Direct laten drinken na het slapen, dan hebben ze de meeste energie, en over de wang aaien bij bijna in slaap vallen. En wellicht een tepelhoedje gebruiken? Maar ik weet niet of dat het gewenste effect heeft.

2 maanden geleden

Reactie op Nathalie01

Iemand tips tegen een steeds in slaap vallende baby? Hier zo erg dat ik nu ...
Sokjes uit doen en kriebelen onder de voeten. Kriebelen op het rugje en langs de kaak lijn achter het oortje.

2 maanden geleden

Wat doen jullie tijdens borstvoeding?

2 maanden geleden

Even een vraagje, ik ben aan het kolven nadat ik borstvoeding geef. Ik ben hier pas mee begonnen. Maar wanneer moet je nou eigenlijk kolven is dit een uur na de voeding? Of 10 min na de voeding? En hoelang moet je kolven?

2 maanden geleden

Iemand tips hierbij? Vannacht bevallen en na de bevalling pakte ze direct borstvoeding op, goed zuigreflex enz. Toen besloten om 3 uur later weer borstvoeding te geven, maar ze sliep nog, na 4 uur weer geprobeerd, ze was wel aan het zoeken maar leek geen zuigreflex te hebben of te willen drinken.. Daarna weer geprobeerd en toen wilde ze ook niet drinken. Hoop dat het nog goedkomt natuurlijk. Zo om 12 uur weer proberen alleen de verloskundige hier gaf aan dat het goed is om anders te gaan kolven zodat m鈥檔 productie op gang blijft, is dit inderdaad een goed idee of zijn er nog meer tips? In ieder geval ben ik van plan om voor thuis een lactatiekundige te vragen wanneer we weer thuis zijn :)

2 maanden geleden

Reactie op JelineB

Iemand tips hierbij? Vannacht bevallen en na de bevalling pakte ze direct b ...
Blijf het aanleggen proberen en als d niet wil drinken dan met de hand wat proberen te kolven om je borsten wel te stimuleren. Grote kans dat als je kleine een beetje is bijgekomen ze wel weer aan de borst wil! Laat idd ook een lactatiekundige meekijken en als zij pas laat tijd heeft kun je ook contact opnemen met een vrijwilliger van la Leche league eventueel!

2 maanden geleden

Reactie op JelineB

Hier 4 dagen oude baby. Uitkleden en huid op huid hielp hier. Ook gwn verschonen, temperatuur meten en daarna weer aanleggen.. en even knijpen in je borst en als er een druppeltje uitkomt deze dan laten proeven zodat ze hopelijk de smaak te pakken krijgt.

2 maanden geleden

Reactie op JelineB

Ik heb in het ziekenhuis steeds even geprobeerd te voeden (kleine wilde niet direct happen) en de voeding was wel al op gang. Mij hebben ze toen ook geadviseerd om een kwartiertje beide borsten te kolven en dat heeft fantastisch gewerkt. Inmiddels een week oud, hapt perfect aan en heb melk te over. Kolven hoeft niet negatief te zijn 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op planeta123

Overdag is het verschillend, ligt er meer net aan wat ik toevallig aan het doen was. Tv kijken, kletsen, eten etc. S nachts zet ik de tv zachtjes aan voor afleiding, eet ik een snack en zit ik een beetje op m鈥檔 telefoon zodat ik niet in slaap val 馃槄 Wat doen jullie voornamelijk snacken?

2 maanden geleden

Reactie op planeta123

Meestal tv kijken, soms een podcast luisteren. Maar ook gewoon lekker naar m鈥檔 kindje staren. En vaak eenhandig eten, want op een of andere manier komt hij altijd precies als ik ook ga eten 馃槅

2 maanden geleden

Reactie op planeta123

Bij de 1e luisterde ik vaak rustige muziek, bestelde ik boodschappen/kleding/benodigdheden, las ik op de e-reader. En overdag lekker op de bank hangen tv kijken of idd wat eten

2 maanden geleden

Ik ben echt radeloos. Onze baby viel eerst in slaap na borstvoeding, beide kanten ongeveer 10 minuten en tussendoor luier verschonen om d鈥檙 wakker te houden. Nu valt ze niet meer in slaap, ze blijft maar door drinken. Ik dacht eerst dat het oke is om haar gewoon door te laten drinken maar aangezien ze niet stopt krijgt ze nu elke keer de hik en is het volgens mij veel te veel voor d鈥檙. Ook slaapt ze bijna niet, vooral hazenslaapjes van 40 minuten en op een van ons. Heeft iemand advies?

2 maanden geleden

Reactie op planeta123

Ik ben echt radeloos. Onze baby viel eerst in slaap na borstvoeding, beide ...
Een draagdoek zou heel behulpzaam kunnen zijn om je baby in slaap te krijgen. De nabijheid, warmte en beweging zorgen hier altijd voor super slaapjes. En zo heb ik meer ervaringen gehoord van mama鈥檚 wiens baby moeilijk sliep en waarbij de draagdoek echt een uitkomst was. Heel veel sterkte!

2 maanden geleden

Reactie op planeta123

Ik ben echt radeloos. Onze baby viel eerst in slaap na borstvoeding, beide ...
Ik zou 1 borst per voeding aan gaan bieden. 2 per voeding is goed om het op gang te brengen, maar als je veel melk hebt is 1 kant echt fijner. Je kan ook proberen zelf goed achterover te leunen tijdens het voeden, dan is de melkstroom net wat minder. Is het een mogelijkheid om minimaal 1 dut lekker op je te laten slapen? Dan slapen ze vaak langer en dieper. Misschien kan je een draagdoek proberen, daar slapen ze vaak ook heerlijk in! Direct in slaap vallen na het drinken is geen must, de korte slaapjes zijn lastig maar misschien is je baby gewoon niet volgens het boekje. Elke dag kan anders zijn, zeker de eerste weken.