1002 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op planeta123
Ik ben echt radeloos. Onze baby viel eerst in slaap na borstvoeding, beide ...
Het kan zijn dat ze een regeldag heeft of gewoon troost aan de borst zoekt. Teveel binnenkrijgen is niet erg, als ze echt te vol zit spuugt ze wel wat uit. Lekker laten drinken! Wat betreft het slapen, je baby is echt nog zoooo klein. Ze wil jullie nabijheid voelen. Ook korte slaapjes horen er echt bij. Je kunt idd een draagdoek proberen, maar ik zou me er vooral proberen aan over te geven!
2 maanden geleden
Reactie op Vlierenfluitje
Een draagdoek zou heel behulpzaam kunnen zijn om je baby in slaap te krijge ...
Dankjewel, ze heeft wel al in de draagzak bij m’n partner gezegen (ik kan fysiek nog niet zo goed lopen ivm bekken) en slaapt dan max 40 min..
2 maanden geleden
Reactie op LittleOwl
Ik zou 1 borst per voeding aan gaan bieden. 2 per voeding is goed om het op ...
Oh goed om te weten dat ik ook gewoon 1 borst kan aanbieden, dat wist ik niet.
2 maanden geleden
Reactie op Tupacisnotdead
Het kan zijn dat ze een regeldag heeft of gewoon troost aan de borst zoekt. ...
Dankjewel voor je berichtje. Het is nu al twee dagen zo dus ik twijfel of het een regeldag is 😕
2 maanden geleden
Andere vraag, die omvang van die borsten hè, gaat die nu ook ietsje inslinken nog of blijf ik sowieso de hele borstvoedingsperiode met van die kanonnen lopen? 🤷♀️
2 maanden geleden
Reactie op Appeltaartjes
Andere vraag, die omvang van die borsten hè, gaat die nu ook ietsje inslink ...
Bij mijn 1e heb ik 6 maanden bv gegeven en in het begin idd super strak en groot maar op een gegeven moment had ik precies genoeg productie en waren ze nog steeds wel een maat of wat groter maar niet meer zo opgeblazen en strak als in het begin. Meer ‘gewoon’ wat voller. Maar dat verschilt misschien ook per persoon?
2 maanden geleden
Reactie op Appeltaartjes
Heb bij mijn oudste 3 jaar bv gegeven en dit is hoe ze het eerste jaar slonken. Heb even wat foto’s op een rijtje gezet want was zelf ook wel benieuwd 😂 Vlak na de geboorte waren ze mega, en vrij hard ook. Na een paar weken werden ze wat zachter en iets kleiner. Na een half jaar ongeveer toch wel een stukje kleiner, en na een jaar (laatste foto) hadden ze hun oude omvang weer terug. En waren ze ook wat slapper dan voorheen. Maar dat hoe dat gaat zal bij iedere vrouw ook weer anders zijn. Hoop dat dit je vraag beantwoordt haha 😬
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Appeltaartjes
Ik schrik nog wel eens als ik de foto’s terug zie van die meloenen in het kraambed 🤣 na 3 maanden stuk minder en half jaar redelijk normaal weer. Gestopt na 10 maanden heel geleidelijk en merkte niet veel verschil maand 9/10 versus gestopt maand 11/12
2 maanden geleden
Hoi, ik geef borstvoeding op verzoek maar zet wel altijd een wekker voor het geval dat. Ik heb begrepen dat er niet meer dan 3 uur tussen voedingen in moet zitten.
Rekenen jullie dat vanaf het moment dat de baby gaat drinken? Of vanaf het moment dat de baby klaar is?
Zoals nu om 18:00 begonnen met drinken, moet ze dan uiterlijk 21:00 weer of moet ik 3 uur rekenen vanaf het moment dat ze zo klaar is? 😊
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Hoi, ik geef borstvoeding op verzoek maar zet wel altijd een wekker voor he ...
Vanaf het moment dat je begint, dus om 21:00 weer :)
2 maanden geleden
Reactie op Vlierenfluitje
Heb bij mijn oudste 3 jaar bv gegeven en dit is hoe ze het eerste jaar slon ...
Bedankt voor alle reacties, en fijn dat ik niet de enige ben die zich dit afvraagt hahah. Ik had altijd een D-cup en dat was al meer dan genoeg dus de tranen stonden me een paar dagen geleden in de ogen toen de stuwing op z’n hoogst was en de F-cup te klein leek. Die past inmiddels gelukkig, dus ik hoop dat ze weer slinken in ieder geval richting hun oude formaat 😉.
2 maanden geleden
Iemand tips voor als je baby teveel wil slapen op het moment dat je borstvoeding wil geven? De laatste voeding was om 5 uur vanmiddag, maar sinds kwart voor 7 slaapt ze al continue, en begreep dat een newborn niet meer dan 6 uur achter elkaar mag slapen.. Het is nu dag 2 na de bevalling 😅 Moet ik haar echt wat harder wakker maken of zijn er andere tips? Ik ga morgen een huurkolf regelen want wil niet te snel over op kunstvoeding..
2 maanden geleden
Iemand ervaring of tips voor ons? Ons meisje is nu 6 dagen oud. Tot dag 5 super goed gedronken en aanhappen lukte perfect. Nu heb ik flink stuwing en had ik al grote borsten (maat F voor de zwangerschap). Dit resulteert in een soort ballon effect, m'n tepelhof wordt hard en ze kan niet meer vinden waar ze moet aanhappen. Wat tot enorme frustratie leidt bij haar. In overleg met de kraamzorg ej verloskundige nu aan het voeden met een tepelhoedje, waardoor ze weer goed pakt en drinkt. Nu is mijn angst een beetje dat ze er niet meer vanaf komt.. heeft iemand ervaring met het tijdelijk, ivm stuwing, gebruik van een tepelhoedje? Of tips voor de stuwing en het terug krijgen van tepels?
2 maanden geleden
Reactie op Nadine 1993
Iemand ervaring of tips voor ons? Ons meisje is nu 6 dagen oud. Tot dag 5 s ...
Ligt een beetje aan je kindje. Maar de meeste kindjes zijn flexibeler dan je denkt.
Ik voed links vaak ook met een tepelhoedje ivm kloven en/of stuwing. Recht meestal zonder. Dat gaat eigenlijk altijd prima 😊
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Nadine 1993
Iemand ervaring of tips voor ons? Ons meisje is nu 6 dagen oud. Tot dag 5 s ...
Zelf geen ervaring met tepelhoedje maar in mijn omgeving wel, ken vrouwen die dat een aantal weken/maanden hebben moeten gebruiken en dat ze het daarna zelfs weer zonder hebben kunnen aanleren! Dus zou nu lekker gebruiken als dat goed werkt. Je kan tzt ook een lactatie kundige inschakelen als je fijn vind om zonder tepelhoedje te voeden en dat weer af te bouwen
MOD
2 maanden geleden
Reactie op JelineB
Iemand tips voor als je baby teveel wil slapen op het moment dat je borstvo ...
Klinkt alsof je kleintje ook nog flink aan het bijkomen is, sommigen kunnen ook idd slapend aanleggen. En anders proberen met iets grover geschut, koud washandje bij de voetjes etc. Of na een uur weer proberen bijv. Mijn dochter was in het begin soms ook erg lastig wakker te krijgen. Je zou met de hand evt wat colustrum kunnen afkolven en dit met een lepeltje geven, dit geeft de baby soms ook wat meer energie om weer makkelijker wakker te worden en heb jij tegelijkertijd weer wat stimulatie.