1002 Reacties

2 maanden geleden

Ik vroeg me het volgende af: 's avonds is de kleine aan het clusteren en ik leg hem dan ook veel aan. Maar het lijkt alsof hij niet genoeg melk krijgt, omdat hij onrustig blijft. We geven dan meestal voor het slapen nog een kleine fles afgekolfde melk bij en soms zelfs 2 of 3 totdat hij tevreden in een lange slaap valt. Kan het zijn dat ik te weinig productie heb? Hij is 2 weken geleden behandeld aan zijn tongriem en lipbandje en is al veel beter gaan drinken dan voorheen. Dit merkte ik ook aan mijn productie.

2 maanden geleden

Reactie op Marley24

Ik vroeg me het volgende af: 's avonds is de kleine aan het clusteren en ik ...
In principe als hij goed groeit is het echt gewoon clusteren en kan je het beste maar gewoon accepteren dat hij dit doet. En blij zijn dat het in de avond is. Hihi ik heb het van 0.00 tot een uur of vier snachts non stop. Je zou misschien nog een badje voor ontspanning kunnen geven in de avond en daarvoor en daarna voeden.

2 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Ligt een beetje aan je kindje. Maar de meeste kindjes zijn flexibeler dan ...
Gelukkig!! Wat fijn om te horen! Vanmorgen pakte ze Gelukkig na grootste deel voeding nog een paar slokken uit beide zonder, omdat de tepel weer meer flexibel was. Zojuist links weer gepakt zonder! Dus ga het idd los proberen te laten, als het nu even helpt op momenten helpt het, ze kan het nog steeds zonder Gelukkig!

2 maanden geleden

Een vraag 🙋🏻‍♀️ tweede kindje en nu 7 dagen oud. Kwam zeer vlot ter wereld waar hij spanning van leek te hebben (waarvoor behandeld bij de osteopaat) en helaas bleek ook een verkorte tongriem en loopband waarvoor gelaserd. Ik heb behoorlijke overproductie en nu helaas ook borstontsteking omdat hij het al moeilijker vond om aan te happen en nu helemaal even de kluts kwijt is. Rechts drinkt hij uiteindelijk wel, links niet. Ik word ondersteund door een lactatiedeskundige. Maar: door de vrij gekomen ruimte beweegt hij z’n tong steeds naar z’n gehemelte, waardoor er geen ruimte is voor m’n tepel. Af en toe druk ik met een speentje zijn tong naar beneden, zodat die reflex wat op gang komt, maar heeft iemand anders dit meegemaakt en dè tip om hem aan te laten happen na de behandeling? 🩵

2 maanden geleden

Reactie op L2992

Een vraag 🙋🏻‍♀️ tweede kindje en nu 7 dagen oud. Kwam zeer vlot ter werel ...
Lipbandje natuurlijk i.p.v. loopband 😅

2 maanden geleden

Reactie op L2992

Lipbandje natuurlijk i.p.v. loopband 😅
Is dat niet een kwestie van loskoppelen en opnieuw laten aanhappen? Wat zegt de lactatiekundige erover?

2 maanden geleden

Reactie op Eevx

Zelf geen ervaring met tepelhoedje maar in mijn omgeving wel, ken vrouwen d ...
Te strakke tepels door tijdelijke stuwing in de eerste week kan je wat soepeler maken door massage en een TSR opwekken. Even wat melk laten wegstromen en dan laten aanhappen. De techniek bij tepelhoedjes is echt anders en het schijnt energie te kosten om je baby daarna weer terug normaal te laten drinken. Als je baby al goed drinkt zonder tepelhoedje en alleen die strakke tepels met stuwing het probleem is, gauw die tepelhoedjes weg. Zou mijn advies zijn. Als je onzeker bent over de grootte van je borsten of het drinken oid, dan kan je altijd een lactatiekundige mee laten kijken! Succes!

2 maanden geleden

Weet iemand vanaf wanneer er meer uren tussen voedingen mogen zitten? Ik voed sowieso op verzoek maar zet altijd een wekker van 3 uur voor het geval dat de baby langer slaapt. Ik was benieuwd of dit op een gegeven moment bijvoorbeeld max 4 uur en daarna 6 uur wordt 😊

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Weet iemand vanaf wanneer er meer uren tussen voedingen mogen zitten? Ik vo ...
Nu mijn zoon boven geboorte gewicht zit mag ik 6 uur doen in de nacht maar hij komt toch wel op 2,5/3,5 uur

2 maanden geleden

Voor de mama’s die bijvoeden naast de borst welke voeding hebben jullie gekozen? Ik gebruikte bij mijn dochter Hipp en heb deze nu ook in gebruik maar las nu ook over nutrition duo balans https://www.nutricia.nl/producten/nutrilon-duobalans-1.html Iemand ervaring met de combinatie voeding? Krampjes?

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Mij is vertelt dat je het meer los kunt laten als ze op het geboortegewicht zitten. Let er daarna gewoon goed op dat je voldoende plas luiers hebt.

2 maanden geleden

Hoi! Ons kindje is nu een maand oud en sinds een paar dagen spuugt hij wat meer na de voeding, terwijl dit voorheen niet zo was. Iemand een idee hoe dit komt?

2 maanden geleden

Reactie op Nathalie01

Voor de mama’s die bijvoeden naast de borst welke voeding hebben jullie gek ...
Pure Goat

2 maanden geleden

Reactie op Knutje17

Advies wat ik van de verloskundige kreeg was 1x 6 uur ertussen, en ideaal gezien natuurlijk in de nacht. Verder na geboorte gewicht gehaald te hebben max 4 uurtjes ertussen. Maar zoals andere mensen ook zeggen, is ook normaal als er veel korter tussenzit

2 maanden geleden

Hebben jullie überhaupt enige regelmaat? Mijn zoontje is morgen 4 weken, maar er is totaal geen ritme te vinden in wanneer hij komt. ‘s nachts komt hij gemiddeld om de 2u (al twijfel ik ook of hij niet eigenlijk een buikslaper is en daarom onrustig is). Overdag redt hij soms wel 3u ertussen, maar soms ook maar een uur..

2 maanden geleden

Reactie op freumpie

In principe als hij goed groeit is het echt gewoon clusteren en kan je het ...
Dat clusteren in de nacht herken ik! Ons zoontje is nu 6 dagen oud en heeft dit ook Icm buikkrampjes (denk ook wat meer nog door kunstvoeding erbij). Vinden dit wel pittig als het daardoor uren aaneengesloten zonder rust is. De kleine groeit mega goed. Hoe gaan anderen hiermee om?

2 maanden geleden

Reactie op meaxx

Dat clusteren in de nacht herken ik! Ons zoontje is nu 6 dagen oud en heeft ...
Ik probeer overdag echt veel aan te leggen. En dan die clusterblokken zelf beetje te reguleren. Borstvoeding kan je in principe eindeloos geven op zo’n moment en met flesvoeding zit je aan een tax. Gisteravond een badje geprobeerd om extra suffig te maken en daarna wat afgekolfd laten geven door m’n man zodat ik kon slapen. Doordat hij hier ook goed groeit kan ik er in principe vijf uur tussen laten snachts. Haha daar droom ik van. Die van mij is nu vijf dagen en ik vind het super pittig. Ik heb drie nachten gehad met 0 uur slaap dus gister wel ff breekmokent gehad. Maar ik weet dat dit echt kraamweken (fase) is vanuit m’n dochter en dat je over twee weken al heel ander ritme hebt. Vandaag is hij groot gedeelte van de ochtend wezen clusteren dus hoop dat hij aan het schuiven is. Heeeuul verhaal😉

2 maanden geleden

Hoi dames, na mijn bevalling (31 aug ) had ik echt 0.0 kracht om onze dochter aan te leggen voor bv, ze huilde ook erg veel en het kostte mij erg veel kracht. Nu inmiddels bijna 3 weken verder kolf ik dus en de rest vullen we aan met kv. Naar verhouding is het momenteel ca. 2 flesjes kunstvoeding en de rest lukt wel met kolven. Echter.. vroeg ik mij af (voor degene die dit ook doen), wat jullie ongeveer kolven en hoelang jullie kolven. Ik heb, met een bijna 3 wk oude baby, per kolfsessie van 15 min met mijn rechterborst meestal een opbrengst van 30-50 ml en de linkerborst die blijft al een tijdje achter en geeft me iedere keer 20-30 ml helaas.. Nu is dit al een paar dagen zo en zie ik geen verbetering in de linkerborst.. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of tips om de productie van kolven te verhogen? Ik heb geprobeerd vaker te kolven maar dan merk ik, dat de opbrengst gewoon minder is.. Hoor graag jullie ervaringen 🧡

2 maanden geleden

Reactie op roseyroseyrosey 🌸

Hoi dames, na mijn bevalling (31 aug ) had ik echt 0.0 kracht om onze docht ...
Ik heb bij mijn 2de ook veel gekolfd in het begin. Om meer melkproductie te krijgen zou je toch of langer per keer moeten kolven of vaker moeten kolven en/of de zuigkracht van de kolf steeds wat verder verhogen. Om de 2,5-3 uur kolven/voeden ongeveer en dan de tijd tussen de nachtvoefingen vergroten. Het is pittig, maar het werkte wel. Anders lijkt "de vraag" naar de melk voor je lichaam hetzelfde en blijft de productie ook hetzelfde. Ik gebruikte het oude model van de Medela freestyle, dubbele kolf. Bij de 3de en 4de de kolf niet nodig gehad. Ben nu bij de 4de, van bijna 5 dagen oud om de 2,5 en 3 uur aan het aanleggen en afgelopen nacht schoot de productie omhoog en was hij in 1 dag 100 gram aangekomen... Ik heb vanaf de 2de in totaal al ruim 5,5 jaar borstvoeding achter de rug, op naar de minimaal 7,5 jaar 🥵😅. Uiteindelijk vind ik stoppen moeilijker dan starten 🤔🫣😊

2 maanden geleden

Hoi hebben jullie tips? Mijn borsten zijn super hard en ik voel ook harde knobbeltjes. Ik ben begonnen met kolven naast live voedingen geven. Dit zodat mijn vrouw 1 flesje per dag kan geven en ik dan even een paar uurtjes geen voeding hoef te geven. Dit werkt supergoed voor ons maar heb het idee dat ik hierdoor meer productie heh gekregen. Nu twijfel ik of ik het kan afkolven om de druk eraf te halen of dat het juist averechts gaat werken en ik nog meer last krijg. Of denken jullie dat het juist een goed idee is om elke ochtend bijvoorbeeld 1 borst te kolven en de andere mee te voeden en dat elke dag zo doen? Bedankt 🤗