1002 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op asil122
Maar zit die van 160 dan vol? Of hoeveel ml melk zit er dan ongeveer in? En ...
Nee hoor, hij drinkt ongeveer 70 ml afgekolfd nu (ruim 4 weken). Dus denk dat je niet snel aan een volle fles komt. Ik wil ook pas volgende weken ofzo echt starten met flesjes naast de borstvoeding, maar omdat we in de opstart al flesjes bijvoeding nodig hadden, wilde ik het hem niet laten verleren. Dus nu nog maar 1x per week flesje, strakjes denk ik om de dag ofzo. (Misschien zijn er anderen met tips hierover?)
Helaas is die van Laninsoh niet een bewaarfles. Maar wilde deze omdat deze spenen goed zijn bij borstvoeding.
2 maanden geleden
Reactie op mamavanevi
Hoelang duurt bij jullie een voeding? Merk dat ik hier toch wel een uur bez ...
Dat verschilt enorm per baby. Mijn beide kindjes deden/doen ook heel lang over een voeding. Bij mijn oudste was dat zeker tot een jaar en toen werden de voedingen wat minder. De tweede drinkt iets effectiever merk ik, maar houdt net als mijn oudste enorm van het sabbelen tussendoor. Vind het zelf niet zo’n probleem dus ik laat het, maar wellicht dat je het als je kindje straks wat ouder is kunt versnellen door wat eerder af te koppelen en/of je kindje alerter te houden tijdens de voeding. Tot die tijd is het misschien het fijnst om je eraan over te geven. Lekker een boek/luisterboek en wat eten erbij te pakken en het jezelf comfortabel te maken. Uiteindelijk duurt deze fase maar zo kort op een heel leven. Voor je het weet is het ook weer voorbij 🌸
2 maanden geleden
Reactie op Vlierenfluitje
Dat verschilt enorm per baby. Mijn beide kindjes deden/doen ook heel lang o ...
Ter aanvulling: de borst is voor (pasgeboren) babies niet alleen voeding. Maar ook nabijheid, troost, ontspanning, comfort. Die momenten zijn waardevol voor de ontwikkeling/hechting van je kindje. Je doet dus veeel meer als alleen voeden 🤗
2 maanden geleden
Reactie op Bonnie03
Mijn baby (10 dagen) komt echt om de 1.5 uur.. en hij drinkt dan ook echt. ...
Kan ik me voorstellen ❤️ wat hier helpt om de nachten goed door te komen is rond 20:00 naar bed gaan. Meestal is slaap voor 00:00 de beste slaap als je een baby hebt. En als je slaap dan na middernacht vaker onderbroken wordt dan heb je in ieder geval al een paar uur slaap gehad waardoor het beter vol te houden is.
2 maanden geleden
Reactie op Vlierenfluitje
Kan ik me voorstellen ❤️ wat hier helpt om de nachten goed door te komen is ...
Ja ik probeer ook zo veel mogelijk te slapen zodra hij slaapt. Maar dat is gewoon bijna niet te doen omdat je met voeden toch al gauw een half uur tot 3 kwartier verder bent. Ik lig vrijwel nog heerlijk de hele dag in bed om zo veel mogelijk rust te pakken, maar ‘s nachts merk ik wel echt dat het nog niet voldoende is om de nachten wat dragelijker door te komen 🥲
2 maanden geleden
Reactie op Bonnie03
Mijn baby (10 dagen) komt echt om de 1.5 uur.. en hij drinkt dan ook echt. ...
Had ik in het begin ook.. m’n zoontje is nu ruim 4 weken en pas sinds 4 dagen lukt het hem om er 3u tussen te laten zitten. Overdag kan het nog steeds in de 1,5u zijn overigens. Maar het wordt dus wel beter!
2 maanden geleden
Hoi allemaal. Ik hoor graag jullie advies.
Ongeveer een week geleden ben ik bevallen van mijn eerste kindje. Helaas kwam de bv niet vanzelf op gang. Toen gestart met power kolven. Trots op elke ml maar helaas is het nog steeds niet genoeg voor mijn baby en moet ik kunstvoeding geven.
Ik merk ook dat de productie niet meer word maar blijft hangen. Ik denk dat ik nu maar wil gaan afbouwen maar hoe pak ik dit het beste aan?
Xxxx
2 maanden geleden
Reactie op smx
Hoi allemaal. Ik hoor graag jullie advies.
Ongeveer een week geleden ben ...
Dat probleem heb ik ook. Het lijkt zelfs minder te worden. De verloskundige gaf me als tip als ik ermee wil stoppen ik Cold Turkey kan stoppen. En alleen kolven wanneer ze op springen staan. Daarentegen is het meeste wat ik heb gekolfd 25ml dus dat is niet benoemenswaardig. Sinds gister en vandaag is het per x maar hooguit 5ml... Dus weet niet of dat advies voor jou dan ook geld.
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Dat probleem heb ik ook. Het lijkt zelfs minder te worden. De verloskundige ...
Bedankt voor je reactie! Bij mij is het elke keer tussen de 20/30 ml maar ook niet meer en soms inderdaad minder. Ik dacht nog zal ik doorgaan maar ik merk geen verschil.. dus ik denk dat stoppen het beste zal zijn..
2 maanden geleden
Ik ben 5 dagen geleden (dmv een spoed keizersnede) bevallen van mijn dochtertje (eerste kindje). Ik wil graag bv geven en de eerste 2 dagen in het zkh is ze ook aangelegd.
Na 1,5 dag begonnen m’n tepels (en dan echt het tuutje) enorm zeer te doen van het voeden. Ik vermoed dat zijn erg krachtig zoog, maar dat er maar weinig voeding kwam, waardoor m’n tepels van binnen geïrriteerd/ beschadigd zijn geraakt. (Inmiddels is duidelijk dat ze enorme zuigbehoefte heeft en het ook erg krachtig kan).
Ik ben op advies van de kraamhulp gestopt met aanleggen en fulltime gaan kolven om de productie op gang te brengen. Dat lijkt te lukken gelukkig. Ik kolf nu en ze het krijgt het via een flesje. De pijn aan mn tepels is wel iets afgenomen, maar helaas nog niet weg. We hebben vanmorgen weer aangelegd, dat ging goed, maar nu toch weer pijn. Voorlopig blijf ik kolven. Ik heb deze week een afspraak met een lactatiekundige om de situatie te bekijken. Ik zou graag “live” voeden en en dus aanleggen, maar zou dat graag enigszins pijnvrij willen doen… met hoeveel pijn het nu doet zie ik het niet zitten. Hebben mensen hier ervaring mee en misschien tips!?
2 maanden geleden
Reactie op Lulau
Ik ben 5 dagen geleden (dmv een spoed keizersnede) bevallen van mijn dochte ...
Heb je al lanoline (tepelcreme) geprobeerd? Ik had de eerste paar dagen flink last van tepelkloven maar ze herstelden vrij snel toen ik die crème ging smeren. Ik smeer nu gewoon meermaals per dag om mijn tepels soepel te houden
2 maanden geleden
Reactie op Lulau
Ik heb echt precies hetzelfde! Afgelopen woensdag bevallen en na 2 dagen trok ik het niet meer vd pijn. Mijn dochter heeft een énorme zuigkracht en ik produceerde te weinig. Fulltime gaan kolven en nu is alles goed op gang. Ik heb nog steeds pijn, maar wat mij helpt is de tepelcreme van Weleda en de hydropads! Die leg ik in de koelkast en daarna op mn tepels. De pads koelen enorm wat mij een verlichting vd pijn geeft. Misschien is dit ook iets voor jou? 🍀
2 maanden geleden
Hoi allemaal! Mijn kleine van 8 dagen oud krijg vaak al direct ongemak/krampjes tíjdens het drinken. Het lijken z’n darmpjes te zijn. Hebben jullie baby’s dit ook? Wordt de boel gewoon in gang gezet? Of zou er iets anders aan de hand zijn zoals bijv. teveel lucht of teveel melk. Donderdag komt de lactatiekundige maar wilde even checken of dit normaal is.
2 maanden geleden
Reactie op Lulau
Hier in het begin ook enorm voor pijn gehad tijdens het voeden. Mijn tepels deden zó veel zeer.
Toen ook een keer gaan kolven op advies maar dit deed ook pijn dus direct mee gestopt en een tepelhoedje gaan gebruiken. Dit was de live saver. Ongeveer 1.5 week gebruikt en weer afgebouwd (eerste borst met en tweede borst als zuigkracht minder is zonder).
Inmiddels voed ik succesvol dus ben echt heel blij dat ik dit heb doorgezet ipv het kolven!