1002 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op mamavaneenliefje
Hele mooie borsten gekregen in mijn eerste zwangerschap, daarna werden ze g ...
Theezakjes is de juiste benaming idd 馃槣. Goed om te horen dat het bij jou niks uitmaakt, dat stelt me weer een beetje gerust. Aardig wat productieproblemen gehad de eerste keer en had gehoopt dat het de tweede keer makkelijker zou zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Babymamaaa
Voor de mama's met ervaring. Zouden jullie het aanraden om van te voren (3 ...
Ik niet 鉂わ笍 ik geloof in het feit dat borstvoeding bedoelt is om vanuit een borst aan een baby te geven en je lichaam dus perfect gemaakt is om vanaf moment 1 je baby precies te voorzien in dat wat nodig is. Vooraf kolven is in mijn optiek dus helemaal niet nodig.
2 maanden geleden
Ik heb nu en kleintje van 2 weken en 3 dagen. Ze krijgt alleen borstvoeding en is inmiddels ruim 500gram over haar geboorte gewicht heen. Wel is ze met maar 2300 gram geboren en mogelijk verkeerd uitgerekend en daardoor iets voor de 37 weken gehaald. Nu slaapt ze 鈥榮 nachts bijna door als ik haar niet wakker zou maken. Overdag voedt ze echt meer dan genoeg, soms zit er maar een uur tussen, bijna nooit meer dan 2,5 uur. Maar 鈥榮 nachts slaapt ze rustig langer dan 4 uur. Ondertussen lek ik wel volledig door mijn zoogcompressen heen. Kan dit voor haar kwaad als ik haar laat slapen? Nu maak ik haar steeds wakker en dan drinkt ze wel wat, maar ook niet zoals overdag. Ik kan nergens vinden vanaf welk moment je een kleiner dan gemiddeld baby kan laten doorslapen, alleen dat ze in het begin wel echt gewekt moeten worden. Iemand enig idee waar ik hier in goed doe?
2 maanden geleden
Ik ben net bevallen van m鈥檔 zoontje met 37+3. Heb hem al een paar keer geprobeerd aan te leggen, en hij hapt op mooi, maar er lijkt nog helemaal geen melk uit m鈥檔 borsten te komen. (Ook niet als ik er zelf in knijp bijvoorbeeld). Weten jullie of dit vanzelf komt in de eerste dagen na geboorte? Of een tip?
I
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Dieuwertje Broersma
Ik heb nu en kleintje van 2 weken en 3 dagen. Ze krijgt alleen borstvoeding ...
Ik mocht voeden op verzoek van de lactatiekundige zodra ze op geboorte gewicht was. 鈥榮 nachts is je productie ook het hoogst dus als ze niet drinkt dan zal het in het begin idd even lekken. Kan zomaar zijn dat ze straks wel weer wakker wordt snachts voor een voeding. Je kan even een lactatie kundige bellen, die weten het vaak het beste ook qua gewicht (ook omdat ze
Prematuur was) of dit al mag. Opzich denk ik iets langer als 4 uur geen ramp, maar miss zit er een max aan van 5 uur bijv. Succes!
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Ro鈥檛je
Ik ben net bevallen van m鈥檔 zoontje met 37+3. Heb hem al een paar keer gepr ...
In het begin komen er maar een paar druppels colustrum uit en dat is echt voldoende voor een kleintje! Ook al zie je niks als je knijpt hij krijgt zeker wat binnen. Het maagje is ook echt nog maar de
Grootte van een kikkererwtje. Lekker aanleggen om de 3 uur dat is goed voor je producties Over 2-3 dagen zal je stuwing beginnen dan komt er meer melk
2 maanden geleden
Mijn zoon is 2 wk + 1 te vroeg geboren en kwam jn het begin ook niet zelf in de nacht. We moesten er max. 4u tussen laten en toen hij verder afviel max 3u. Maar hij was en is nog niet op geboortegewicht, dus 3 zal bij jou niet nodig zijn. Maar voor het vraag-aanbod verhaal mbt je productie in de eerste weken misschien wel handig om er max 4 tussen te laten? Overigens komt m鈥檔 kleintje sinds hij aankomt en sterker wordt, nu wel zelf en om de 2u 馃檲
En we zijn gister bij het consultatiebureau geweest en daar kreeg ik te horen dat tijd nooit leidend is bij bv, dus als je kleine al snel aangeeft genoeg te hebben, dan is dat zo.
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Ja dit vind ik lastig, soms slaapt ze heerlijk 馃槗
Heb je hier tips voor?
Je kan ze op je buik leggen na het voeden en dan zitten dat ze op je schouder door slaapt. Of een handdoek(rol) onder haar matrasje of baby nestje leggen dat ze heel iets omhoog ligt.
Spugen de eerste periode hoort er vaak ook wel een beetje bij maar hele voedingen eruit is natuurlijk niet fijn en wenselijk.
2 maanden geleden
https://www.24baby.nl/baby/slapen/wakker-maken-voeding/#:~:text=Allereerst%20is%20het%20goed%20om,tijdje%20weer%20brandstof%20nodig%2C%20glucose.
Misschien heb je hier wat aan?
2 maanden geleden
Help! Mijn tepels doen echt ongelofelijk veel zeer. Vandaag lactatiedeskundige op bezoek gehad en aanleggen gaat gewoon goed dus daar ligt het niet aan. Ik moet dus alleen vanwege de pijn haar eerder loshalen. Idee is nu op haar dan bij te voeden met flesvoeding via de pink en dat ik dan kolf met de medela kolf alleen doet dat n贸g meer pijn.
Ik vrees zo voor de volgende voeding dus heb mijn vriend nog snel naar de Etos gestuurd voor tepelhoedjes en dan heb ik echt alles in huis voor alle scenario鈥檚 maar hoe de nacht door te komen weet ik niet niet.. iemand tips of (het liefst positieve) ervaringen?
2 maanden geleden
Reactie op asil122
Help! Mijn tepels doen echt ongelofelijk veel zeer. Vandaag lactatiedeskund ...
Ze is maandagochtend geboren trouwens. Stuwing heb ik nog niet maar ze worden langzaam voller. Met de kolf kreeg ik de eerst keer bij eentje een druppel. Verder slikt ze aan de borst wel, dus het komt wel op gang in zekere zin
2 maanden geleden
Reactie op asil122
Ze is maandagochtend geboren trouwens. Stuwing heb ik nog niet maar ze word ...
Bij mij ging dat na een paar dagen wel over. Ik denk zelf dat ik er gewoon aan moest wennen ofzo. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo zal gaan. Ik hoop het wel heel erg voor je!
2 maanden geleden
Reactie op liene99
Bij mij ging dat na een paar dagen wel over. Ik denk zelf dat ik er gewoon ...
Ja ik hoopte dat ook maar in een dag tijd is het zo veel pijnlijker geworden en ik denk zelfs wat beginnende kloven te zien dus net net toch een tepelhoedje erop gezet en het is echt even de hemel op aarde.
Zij aan de borst voordat ze echt huilde, ik veel minder pijn en het belangrijkste: weer even een positieve ervaring aan de borst.
2 maanden geleden
Reactie op freumpie
Heb je iemand mee laten kijken bij het aanhappen? Tepelhoedje kan helpen ho ...
Nog niet met het tepelhoedje, maar vanmiddag wel zonder. Kleine doet het goed maar waarschijnlijk gewoon mega gevoelige tepels. Toen ik net wisselde van houding had ze wel een melk mondje dus ik hoop dat als we er de tijd voor nemen dat we in ieder geval de eerste dagen doorkomen en het ook echt op gang komt!
2 maanden geleden
Reactie op debmarai
Zelf net 2 weken geleden bevallen en vorige week op dag 4/5/6 enorm last va ...
Hier nu ook door de stuwing heen. Heb met de kraamverzorgster gekeken hoe ik het vol kan houden. Omdat ons meisje best veel lijkt te clusteren in de avond en nacht. Ik ga dus gedeeltelijk kolven, zodat ik ook meer rust krijg in mijn koppie. Al zou ik in ieder geval de 1e maand vol houden, dan zou ik echt al gelukkiger zijn 馃グ
2 maanden geleden
Reactie op asil122
Nog niet met het tepelhoedje, maar vanmiddag wel zonder. Kleine doet het go ...
Komt vast goed dan zo te horen. Ik heb ook de eerste paar weken zo gevoed bij m鈥檔 dochter en na vijf weken het tepelhoedje afgebouwd. Ik had meer te gladde tepels en ze moeten wat meer vormen omdat ze zolang zuigen en nat van speeksel natuurlijk niet gewend zijn! Maar super dat het verlichting geeft. Het doet verrot zeer als je kloven hebt. Dus snap dat je daar wel beetje treurig van wordt. En goede tepelzalf aanbrengen daarna en eventueel wat van je eigen voeding na afloop erop smeren kan ook nog helpen
2 maanden geleden
Reactie op freumpie
Komt vast goed dan zo te horen. Ik heb ook de eerste paar weken zo gevoed b ...
Nu je het zo zegt van de tepels; dat heb ik denk ik ook. En echt doorzetten met kloven zie ik zeker niet zitten. Dan ben je er denk ik snel klaar mee. Ja zalf nu ook in huis dus ik ga duimen voor en goede nacht qua voedingen!
2 maanden geleden
Reactie op asil122
Nu je het zo zegt van de tepels; dat heb ik denk ik ook. En echt doorzetten ...
Dit verhaal is net zoals bij m'n eerste dochter! Zoveel pijn, maar ik ben er wel doorheen gebikkeld. Ook gevoed met kloven, maar dan wel met tepelhoedje want dat beschermd je tepel en dan doet het een stuk minder pijn. Bij mij bleek ook dat mijn dochter een te kort tongriempje en te kort lipriempje had. Hierdoor kon ze m'n vlakke tepel nog moeilijker vasthouden en zorgde dit voor een verkeerde aanhap/drinkmethode. Na het klieven ging het honderd keer beter en heb ik haar uiteindelijk 16 maanden gevoed. Bij de 2e heb ik het gelijk bij de geboorte laten controleren en bleek ook gekliefd te moeten worden. Dat gebeurde al op de derde dag na de geboorte en heb ik nooit pijn gehad aan m'n tepels.
Succes, je kan dit!
MOD
2 maanden geleden
Reactie op asil122
Help! Mijn tepels doen echt ongelofelijk veel zeer. Vandaag lactatiedeskund ...
Ik had ook enorme kloven waar geen reden voor gevonden was (goede aanhap, geen kort tongriempje etc) maar helaas gewoon pech/gevoelige huid. Vanalles geprobeerd, tepelhoedje deed net zo zeer en kolven ook dus bleef maar gewoon live voeden. De aanhap was heel pijnlijk maar na een paar sec kon ik prima voeden. Ik probeerde veel houdingen te wisselen zodat de kloven enigszins ontlast werden tijdens de voedingen. Na 2 weken lactatie kundige meegekeken en die kon ook niets ontdekken. Ze vertelde dat je soms een bacterie kan oplopen die de genezing belemmerd dus een antibiotica zalf via de huisarts was nog een laatste optie. Uiteindelijk wilde ik nog een paar dagen aankijken, en ineens deed het minder pijn en gingen de kloven genezen. Het was dus echt pech en gevoelige huid waar ik doorheen moest. Uiteindelijk dik 2 weken met kloven gezeten, daarna nooit meer in mijn 10 maanden dat ik bv gaf.
Ik gebruikte tussendoor hydrogel pads wat wel iets hielp. Deze keer heb ik zilveren tepel hoedjes bestelt daar lees ik goede verhalen over ook qua wond genezing want ik ga er vanuit er helaas weer doorheen te moeten. Gisteren probeerde ik met de handkolf om prenataal te kolven en had direct een kloofje.. dus ik bereid me mentaal weer voor op 2 weken pijn