1002 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op asil122

Help! Mijn tepels doen echt ongelofelijk veel zeer. Vandaag lactatiedeskund ...
Bij mij heeft lanoline zalf me er echt doorheen gesleept, de eerste week/weken

2 maanden geleden

Reactie op asil122

Nu je het zo zegt van de tepels; dat heb ik denk ik ook. En echt doorzetten ...
Goed zo! Probeer ook echt te ontspannen want dat helpt ook. Krampachtig voeden is ook pijnlijk. Hoe moeilijk dat ook is馃槈 ik voed m鈥檔 dochter nog steeds na een moeilijke start (2,5 jr is ze nu)dus weet dat je het echt wel kan redden! Alleen kost het heel veel doorzettingsvermogen.

2 maanden geleden

Oja, een plukje heilwol op m'n gevoelige tepels hielp mij enorm! Ik had ook medela purelan, maar heilwol deed de truc. Misschien helpt het.

2 maanden geleden

Hee mama's met ervaring. Als je kindje 1 borst leeggedronken heeft, en geen trek meer heeft in de andere.. Kolf je dan de volle borst leeg? Of laat je deze voor de volgende ronde?

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

Hee mama's met ervaring. Als je kindje 1 borst leeggedronken heeft, en geen ...
Volgende ronde

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

Ik heb juist gehoord dat je het liefst afwisselt in een voeding. Zeker in het begin om de productie in beide borsten goed op gang te krijgen. Of die link rechts en volgende keer rechts starten en dan links (en zo door). Of nog een keer extra als dat lukt zonder problemen met aanhappen! Kolven is in principe niet nodig; je lichaam zou dit eigenlijk - mits er geen problemen zijn en je het samen goed oppakt met je kindje - van naturen goed moeten gaan reguleren.

MOD

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

Volgende ronde idd. Meestal is het 1 borst volledig, de andere toetje. En dan begin je de volgende voeding met de borst waar het minst uit gedronken was de laatste voeding. Je lichaam gaat nu reguleren hoeveel melk nodig is, als je de andere afkolft ga je dus overproductie stimuleren omdat je lijf dan denkt dat je kind beiden borsten in 1 voeding nodig heeft. Het kan wel zijn dat je wat stuwing krijgt aan de borst die niet/weinig is gedronken, maar dat lost zich dus alleen op als je de baby de productie laat reguleren.

2 maanden geleden

Reactie op Eevx

Volgende ronde idd. Meestal is het 1 borst volledig, de andere toetje. En d ...
Ah ja! De stuwing merk ik inderdaad aan 1 borst. Ze drinkt geen zogenaamd toetje, want na 1 borst zit ze heerlijk vol, maar dat is dan niet erg begrijp ik? Hoe onthouden jullie het makkelijkst welke borst als laatste is gedronken?

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

Ah ja! De stuwing merk ik inderdaad aan 1 borst. Ze drinkt geen zogenaamd t ...
Dit is een optie

2 maanden geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Dit is een optie
Waar dat flesje staat staat ook L.. R en L+R

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

Ik deed een haarspeldje aan m'n bhbandje van de borst die als laatste was geweest. Je kan ook een armbandje steeds wisselen van kant. Of je schrijft het ergens op, in je telefoon die je meestal bij je hebt bijv :)

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

Ik gebruikte de vorige keer de app baby tracker om alles bij te houden qua borstvoeding. Werkte fijn vond ik!

2 maanden geleden

Reactie op Hilla23

Ik gebruikte de vorige keer de app baby tracker om alles bij te houden qua ...
Deze gebruik ik ook! Superhandig, je kunt timen hoe lang je kleine aan de borst zit en onthoudt je startkant en hoe laat het was.

2 maanden geleden

Reactie op Lotte0212

Onze dochter is morgen alweer 2 weken 馃槶 wat gaat dat snel! Borstvoeding is ...
Pijn bij het drinken hoort niet. Dus mijn advies is om nog eens goed te kijken naar de drink techniek en mogelijk iemand mee te laten kijken! Gevoelige tepels na 2 weken is volgens mij niet nodig bij goed drinken. Succes, hopelijk kun je snel pijnvrij voeden!

2 maanden geleden

Reactie op asil122

Smeren met wolvet (lanoline) of kokosolie. Luchten waar kan, insmeren met druppel moedermelk. En het is ook geen spruw?

2 maanden geleden

Reactie op Caat11

Pijn bij het drinken hoort niet. Dus mijn advies is om nog eens goed te kij ...
Ik zat in het begin ook wel eens bij het aanhappen en beginnen van een voeding even met mijn tanden op elkaar, maar dat moet inderdaad niet te vaak zijn en te lang aanhouden. Belangrijkste is ook dat de tegels heel blijven.

2 maanden geleden

Reactie op AFH7

Deze gebruik ik ook! Superhandig, je kunt timen hoe lang je kleine aan de b ...
Stop desnoods een klein papiertje tussen je zoogcompres en bh..馃槄

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

In principe voor de volgende voeding, want je lichaam moet het vanzelf gaan regelen. Maar het moet niet te lang duren dat je met een knalharde borst komt te zitten, dan zou ik de druk er een klein beetje afkolven om problemen (verstopping) te voorkomen.

2 maanden geleden

Reactie op Eevx

Volgende ronde idd. Meestal is het 1 borst volledig, de andere toetje. En d ...
Eens, alleen als het echt te lang duurt en je met een knalharde borst komt te zitten de druk er een beetje afkolven.

2 maanden geleden

Reactie op asil122

Lastig, goed smeren en advies van lactatiedeskundige inderdaad. Je tepels moeten wennen, worden in de loop van de tijd wat ruwer en minder gevoelig.