1002 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op hildetje
Welke hydrogel pads gebruiken jullie? Ik had bij mn vorige zwangerschap die ...
MultiMam compressen! Kun je ook nog mooi door de helft knippen :)
2 maanden geleden
Reactie op LPVL
Ik heb aan mijn linkerborst een kloofje waardoor het drinken erg pijnlijk i ...
Ik begreep van de lactatiekundige dat je de fles liever later introduceert en nu nog een lepeltje of spuitje en pink gebruikt.
Tijdelijk een tepelhoedje kun je ook overwegen!
Maar uiteindelijk is ieder kindje anders dus als het voor jullie goed voelt en werkt is dat natuurlijk het belangrijkste !
2 maanden geleden
Hebben meer dames last van dat het aanhappen moeilijk gaat? Ik heb een beet ...
Ik had dit ook bij mn eerste. In het begin waren de tepelhoedjes nodig met alleen voeden maar later werd door het vele voeden de tepel wat naar buiten getrokken. Dus was wel een tijdelijk probleem.
2 maanden geleden
Wij willen binnenkort beginnen met afbouwen van de borstvoeding. En 1 moment in de nacht alvast vervangen voor de fles, zo kan mijn man ook af en toe de fles geven en ik even slapen. Nu heb ik al een voorraadje in de diepvries. Maar ik heb geen idee hoeveel mijn dochtertje drinkt en hoeveel ik dus in een flesje moet doen.
Iemand die dit ook doet? Hoe oud is jullie baby? En hoeveel ml geven jullie?
2 maanden geleden
Reactie op BillieG
Wij willen binnenkort beginnen met afbouwen van de borstvoeding. En 1 momen ...
Hoeveel kolf je ongeveer per keer? Misschien kun je dit als leidraad gebruiken. Al is het de eerste keren toch een beetje gokken en steeds aanpassen aan hoeveel er overblijft of dat de baby nog trek heeft. Het verschilt namelijk nogal veel hoeveel kindjes drinken, dat is van meer factoren afhankelijk dan leeftijd. Uitproberen dus! Je kan altijd wat extra ontdooien en alvast in de koelkast bewaren voor de volgende nacht, dan kun je daar snel wat van opwarmen als het toch te weinig is en verspil je minder. Succes!
2 maanden geleden
Reactie op Knutje17
Hoi allemaal,
Heeft iemand ervaring met antibiotica nemen en borstvoeding ...
Van een vieze smaak zal je baby niet spugen na de voeding. Een baby kan altijd een beetje teruggeven, maar bij een beetje maag/darmklachtjes wat meer. Ik heb meerdere keren anti-biotica moeten gebruiken en heb ook een keer pro-biotica voor mijn kindje gekocht (zijn er weinig geschikt voor baby's en kleine kinderen).
2 maanden geleden
Reactie op BillieG
Wij willen binnenkort beginnen met afbouwen van de borstvoeding. En 1 momen ...
Mijn kleintje is nu 2 weken en 5 dagen. en ze drinkt 60-70 cc per keer aan borstvoeding. Ik kolf de melk en geef haar het in een flesje. en snachts krijg ze 1x 60-70 cc kunstvoeding. 馃槉
MOD
2 maanden geleden
Ik kolf ook fulltime en ons meisje is vandaag een week oud. Ze drinkt om de 3,5/4 uur 90 ml.
Zelf kolf ik per keer ongeveer 80/90 ml en dit doe ik elke drie uur. Vanmorgen kolfde ik in de ochtend 150 ml en dat met 茅茅n borst die echt beduidend minder produceert. Wel gebruik ik Syntocinon Neusspray waardoor ik een betere toeschiet reflex heb.
2 maanden geleden
Heeft iemand tips voor een heftige toeschietreflex?
Dit doet namelijk onwijs veel pijn, ga de eerste minuut van de borstvoeding echt door de grond... alsof iemand met een mesje in je tepel aan het snijden is. 馃樁
Iemand tips? 馃槃
Voor de voeding masseer ik de borst al.
2 maanden geleden
Hier een soort van luxeprobleem, ik heb meer melk dan de baby drinkt. Nog voor het tijd is voor de voeding staan m'n borsten op springen en komt het er al uit voor ze aanhapt. Waardoor ze dus niet echt reden heeft voor goed aanhappen want alleen de tepel pakken werkt ook.
Ik heb ze nadat ik al gevoed had helemaal leeggepompt om te resetten zoals kraamverzorgster zei, de stuwing werd wel minder maar de extreem lekkende borsten is nog steeds. Ik ben bang dat als ik leeg blijf kolven m'n lichaam telkens dit toch weer blijft aanmaken. Heeft iemand tips?