1002 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op AFH7

Mijn kleintje is nu 2 weken en 4 dagen oud. Sinds een paar avonden is hij e ...
Mijn dochter is nu een week oud. Zij doet dit nu al een paar dagen, soms echt van 16:00 uur tot 00:00 uur. Ik leg haar wel elke keer aan, soms elk half uur/uur. Bedenk mij dan dat het tijdelijk is ondanks dat het je sloopt..

2 maanden geleden

Reactie op LienSV

Hier een soort van luxeprobleem, ik heb meer melk dan de baby drinkt. Nog v ...
Dat klopt, moet je ook echt niet doen. (Bijzonder advies want je krijgt mega overproductie zo) Gewoon aanleggen en daarna klaar alleen als je harde bobbels krijgt kan je wat afkolven of met een warme douche wat soepeler maken. Kan je nog beter je voormelk beetje afkolven en dan aanleggen zodat ze wel je zwaardere melk binnen krijgt.

2 maanden geleden

Reactie op LPVL

Hoelang kolf je dan? Ik kolf 15 min en heb dan 50 ml.
Ik kolf ongeveer 30 min.

2 maanden geleden

Reactie op LienSV

Hier ook druppelende borsten, soms zelfs na de voeding druppel ik vrolijk door. Ik probeer na het voeden wat te kneden tot de hardste plekken/druk eraf is. Het kolfapparaat gaat morgen terug:2x gebruikt, 2e keer al 50 mL en de baby was toen 3 dagen 🤷‍♀️. Ik gebruik een tepelhoedje, zo moet hij in ieder geval groot aanhappen. Misschien dat eens proberen? Zeker als je vaak aanlegt ook om je tepels nog wat te ontzien? Ik heb inmiddels enorme borsten (75G), vooral de stuwing doet gruwelijk veel pijn. Alsof ik twee bakstenen meesjouw. Iemand daar betere tips dan alleen koelen?

2 maanden geleden

Reactie op Appeltaartjes

Hier ook druppelende borsten, soms zelfs na de voeding druppel ik vrolijk d ...
Ik had dat dus ook m'n borsten leken wel zwart van de druk die erop stond, bij mij heeft het dus wel geholpen om na de avondvoeding 1x beide borsten leeg te kolven, ze zijn nu nog wel zwaar maar het ergste randje is er wel af

2 maanden geleden

Ha mede mama’s, afgelopen maandag is onze zoon geboren. Onze borstvoedingsreis is er eentje met hobbels. Hij raakt enorm gefrustreerd bij het aanhappen. Hebben nu een tepelhoedje gebruikt wat leek te helpen. Na 1 dag is hij weer helemaal hysterisch bij het aanhappen. Houdingen maken niet uit. Hebben jullie tips?

2 maanden geleden

Reactie op Denise_99

Ha mede mama’s, afgelopen maandag is onze zoon geboren. Onze borstvoedingsr ...
Mijn tip zou zijn zsm een lactatiekundige inschakelen die met je mee kan kijken! Is volgens mij heel laagdrempelig en kan goede tips geven ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Denise_99

Hier hetzelfde probleem, ik heb een lactatie kundige langs laten komen, hier blijkt mijn toeschietreflex smiddags en savonds te traag waardoor ze gefrustreerd raakt, mijn man helpt nu met een fingerfeeder (spuitje) om haar te “belonen” en te stimuleren niet los te laten en door te gaan. Ik raad echt aan een goede lactatie kundige in te schakelen en even mee te laten kijken want frustraties maken het uiteindelijk alleen maar moeilijker

2 maanden geleden

Reactie op Denise_99

Idd lactatiekundige mee laten kijken! Mijn zoontje blijkt een te kort tongriempje en lipbandje te hebben, dus hier wordt hij binnenkort aan geholpen. Hierdoor kan hij mijn tepel niet goed vasthouden en raakt ook gefrustreerd. Ik kolf nu af en geef via de fles, bied wel de borst aan en ga weer volledig live voeden als hij geholpen is.

2 maanden geleden

Hoe snel drinkt jullie kindje? Ons zoontje neemt 5 slokken en dan pauze van 5 sec. Voor mijn gevoel drinkt hij heel langzaam. 😆

MOD

2 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Hoe snel drinkt jullie kindje? Ons zoontje neemt 5 slokken en dan pauze va ...
In het begin koste de voedingen bij mijn dochter ruim 45 min (ongeveer 20 min per borst) wat heel normaal is van een newborn. Kost ze nog alle focus en concentratie om de melk eruit te krijgen, hard werken voor de kleintjes. Hoe ouder ze worden hoe efficiënter ze kunnen drinken en hoe sneller het gaat. Maar pauzes etc zijn dus heel normaal! Mocht je een keer een flesje moeten geven is het juist ook belangrijk om ze hier voor te laten werken, dus kleine speen en niet fles op z’n kop om het snel te laten gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Hoe snel drinkt jullie kindje? Ons zoontje neemt 5 slokken en dan pauze va ...
Rust tussendoor is normaal! Ze slikken, sabbelen dan weer wat, dutten in, weer wakker, even van de tepel af, de bekende zoek de tepel move en repeat. Ik hoorde zelf dat qua voeding alles tussen de 5 en ca. 45 min normaal is. Hangt net van het kindje en de honger af lijkt mij!

2 maanden geleden

Reactie op LienSV

Ik heb dit bij mijn eerste kindje ook gehad. Ik moest toen op advies eerst een beetje met de handkolf de spanning er wat afkolven en dan aanleggen. Bij mij hielp dit toen heel erg. Ik heb het idee dat ik dat deze keer weer moet doen. Kolf nu fulltime omdat m’n zoontje nog zuurstof krijgt maar soms zodra die kolf aan gaat komt het al direct.

2 maanden geleden

In hoeverre leggen jullie de baby's in verschillende houdingen aan? Is het kwadrantenverhaal waar (dat je in verschillende houdingen moet aanleggen om verschillende delen van de borst goed te legen) of is dat inmiddels achterhaald?

2 maanden geleden

Heeft er iemand advies? Nadat mijn zoon flink was afgevallen is er afgesproken dat ik moest kolven zodat hij gegarandeerde inname kreeg. Nu wil ik alleen weer over gaan op de borst. Ik kolf 2x zo veel als hij drinkt. Ik zou dus denk ik niet in een keer over kunnen gaan want dan zouden mijn borsten te vol blijven. Ook is het toeschietreflex snel waardoor hij moeite krijgt met deze hoeveelheid melk wegkrijgen. Is het een idee om voor het aanleggen te kolven? Dan is de druk er wat af en krijgt hij ook wat meer vette melk. Ik kolf nu 15 min per borst. En kan ik beter elke 3 u via schema kolven ondanks wanneer hij wil voeden, of dus kort kolven voordat hij wil drinken. Ik wil mijn productie ook niet te veel stimuleren 😬 zoveel vragen 😵‍💫

2 maanden geleden

Reactie op L1310

In hoeverre leggen jullie de baby's in verschillende houdingen aan? Is het ...
Ik weet niet als dat achterhaalt is maar ik leg haar alleen maar op de Madonna houding aan. Ik heb mijn eerste zoontje ruim een jaar borstvoeding kunnen geven en ik gaf hem ook altijd de borst in de Madonna houding. Ik vind zelf de andere houdingen minder prettig en heb nooit problemen hierdoor gehad

2 maanden geleden

Reactie op Dosi

Heeft er iemand advies? Nadat mijn zoon flink was afgevallen is er afgespro ...
Ik heb de eerste 1,5e week ook fulltime gekolfd vanwege teveel gewichtsverlies van m’n zoontje, ook elke 3u en 15 a 20 minuten en ook meer dan dat hij dronk. Na overleg met consultatiebureau waar we waren om hem te wegen en hij goed gegroeid bleek, direct weer overgestapt op live voeden. Sindsdien (nu ook 1,5e week) gaat het goed en groeit hij ook flink. Heb geen problemen ervaren met teveel productie, het is redelijk snel goed op elkaar afgestemd. Heb denk ik nog 2x in de ochtend gekolfd om de druk eraf te halen. Meer blijven kolven verhoogt juist je productie, omdat je borsten dan denken dat je meer nodig hebt. Wanneer m’n borsten iets te vol zijn, probeer ik meer een achteroverliggende houding aan te nemen. Ik zou het dus gewoon proberen en wanneer je echt merkt dat je de druk eraf moet halen, dan misschien even kort kolven?

2 maanden geleden

Reactie op AFH7

Ik heb de eerste 1,5e week ook fulltime gekolfd vanwege teveel gewichtsverl ...
Heel erg bedankt! Voed jij hem dan aan beide borsten of om de beurt? Aangezien nu beide wel tegelijk gekolfd worden

2 maanden geleden

Reactie op Dosi

Heel erg bedankt! Voed jij hem dan aan beide borsten of om de beurt? Aangez ...
Meestal 1 borst, omdat hij dan zelf genoeg heeft. Dat gaat goed, maar eerste dag of 2 dagen even wennen voor de andere borst. Maar ging dus al snel goed! Al kan die kleine van mij ‘s avonds ook flink clusteren en dan wisselt het continu af 😅

2 maanden geleden

Hoi allemaal, ik zit op dag 6. Baby drinkt goed en is nauwelijks afgevallen. Ze drinkt om de 3 uur beide borsten 10 min en overdag wel wat vaker. Ik heb stuwing in mijn rechterborst, iemand tips? Ik heb geen lekkende borsten. Ook heb ik nog geen borstkolf, ik wil wel gaan kolven zodat mijn partner haar vanaf week 4 ook mijn afgekolvde melk kan geven. Hoe weten jullie welke borstkolf je moet uitkiezen? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De Elvie is me getipt en die zou ik best willen aanschaffen maar als het dan niet werkt is het zo zonde.. iemand advies? Zo, dit zijn nogal wat vragen 😂🫠