30 Reacties
één maand geleden
Reactie op ymsvw
Op vuistje sabbelen kan een paar weken na de geboorte ook betekenen dat hij ...
Speentje spuugt hij op zo'n moment uit en dat is bij ons zoontje een duidelijk teken dat het om honger gaat. Hij sabbelt dan en heeft ook een honger huil zodra hij zijn handje wegtrekt, niks troost hem behalve weer aan de borst. Het is puur omdat hij te vroeg is gestopt maar te moe is om door te drinken lijkt het.
één maand geleden
Reactie op sunflowerlily
I feel you ❤️ mijn dochter is 11 weken en ik vond het de eerste 2 maanden a ...
Het rechtop houden is ook zo vervelend.. hier geen reflux maar moet hem toch zeker 15 min minimaal rechtop houden anders is hij de hele tijd aan het slikken of spuugt hij. Ook wel eens gehad dat hij echt veel last heeft van het verwerken en zoveel lawaai dan maakt 's nachts 😅
één maand geleden
Reactie op Saareef09
Ik kan je alleen maar voeden in zijligging aanraden en zoeken naar de regel ...
Ik voed al in zijligging! Samen slapen in 1 bed durf ik niet aan. Ben bang dat ik door vermoeidheid niet alert genoeg ben, bij de 'regels' van veilig samen slapen staat ook dat je dit niet moet doen wanneer je vermoeid bent. Maar vandaar dat ik een timer zet en dan wel tijdens het voeden even probeer weg te dommelen/te slapen, maar wel weer gewekt word. Daarna slaapt hij direct naast mij met verlaagde zijkant in de co sleeper dus alsnog wel samen. Ik probeer ook echt wel te slapen hoor en hou mezelf niet wakker haha, maar het onderbreken van mijn slaap valt me gewoon heel zwaar en dat het dan ook nog eens niet zo soepel verloopt.
één maand geleden
Reactie op Saareef09
Ik kan je alleen maar voeden in zijligging aanraden en zoeken naar de regel ...
Dank je voor je bericht. Dit vind ik super fijn te horen. Ik slaap samen met mijn zoontje en hij gaat straks ook dagje naar de opvang en bij mn ouders als ik weer ga werken maakte mij beetje zorgen over t slapen daar
één maand geleden
Reactie op sunflowerlily
Hoe doe je dit met krampjes? Mijn dochter heeft er nog steeds erg last van ...
Ah dat is vervelend! Mijn zoon van nu 4 weken heeft er meestal vanaf een uur of 4/5 last van, dan wil hij ook niet meer zij liggen en is onrustig, ik laat hem dan op mijn borst slapen met kussens in m’n rug zodat ik op zo’n 45 graden lig en de dekens ter hoogte van m’n heupen(sowieso ook met zij slapen), dat klinkt spannend maar ik kan je dit Instagram account aanraden die obv wetenschappelijk onderzoek co sleeping en samen slapen aanraadt en uitleg geeft over het hoe en wat qua veiligheid. Deze pagina heeft mij destijds met m’n dochter echt gered durf ik wel te stellen want zij sliep nergens anders dan op of tegen mij aan. Ik deel het graag met andere nieuwe mama’s want ik vind het zo verdrietig en belachelijk dat we zo bang worden gemaakt over iets wat zo natuurlijk is.
Account van ‘happycosleeper’
https://www.instagram.com/p/C6ZtVG7tZT0/?igsh=N2NsdGQzMG41N3k3
één maand geleden
Reactie op Marr_
Ik voed al in zijligging! Samen slapen in 1 bed durf ik niet aan. Ben bang ...
Misschien is t nog wat voor je om ipv een cosleeper met verlaagde zij kant waar je de baby echt in weg moet leggen, een ledikant aan je bed vast te maken op precies de hoogte van jouw matras. Bijvoorbeeld een van IKEA of goedkope van prenatal of mamaloes. Daar haal je 1 zijkant af en je zet m op de laagste stand (staat ie alvast goed voor als ze kunnen zitten en staan), op die manier kan je er zelf half bijliggen en ook nog later wegrollen en zo ligt baby toch op een ander oppervlak dan jij
één maand geleden
Reactie op Saareef09
Misschien is t nog wat voor je om ipv een cosleeper met verlaagde zij kant ...
De co sleeper staat gelijk aan mijn matras, ik bedoelde dat ik 1 zijkant altijd naar beneden heb zitten 😂 sommigen doen deze misschien omhoog 's nachts... geen idee. Maar hij ligt dus altijd naast mij en op dezelfde hiigte