148 Reacties
18 dagen geleden
@appeltaartje als hij goed groeit in z'n eigen lijntje zou ik hem tot 6 uur tussen de voedingen laten slapen. Zijn natuurlijk overal verschillende berichten maar ik denk dat onder de 2 maanden en helemaal zo'n kleintje regelmatig moet drinken, maar zou vooral op je gevoel af gaan.
18 dagen geleden
Ik heb een sterke tsr. Ook na m’n tsr blijft de melk er vaak met een straal uitkomen. M’n zoontje kan dit niet altijd goed bijbenen.
Nu vroeg ik me af hoe melk uit je borst ‘hoort’ te komen. Is het gebruikelijk dat het altijd een straaltje is of horen dit druppels te zijn?
18 dagen geleden
Reactie op MZwanger
Ik heb een sterke tsr. Ook na m’n tsr blijft de melk er vaak met een straal ...
Ik heb dat ook de eerste 2 minuten dat ze drinkt, als ze het niet kan bijhouden druk ik de hydrofiele doek op m'n tepel dan maak ik alles gelijk een beetje droog en hapt ze opnieuw aan
17 dagen geleden
Even een gek momentje hier om 04.00 snachts.. zoontje had 01.00 1 borst en viel toen weer in slaap waardoor ik net zelf wakker werd van een hele harde borst die 8 uur on hold stond. Even 7 min. Afgekolfd voor de zekerheid.
Nee zeg komt hij alsnog nu 04.15.. dus borst gegeven waar ik mee was geëindigd 01.00..
Was even bang dat me productie terug kan lopen en voelde erg onprettig. Iemand hier bekend mee in de nacht dat er soms 1 borst gedronken word waardoor die erg vol zit?
Ps ik heb hem voor het eerst ingebakerd gevoed 01.00 en nu weer want we bakerem nu savonds in. Als ik het los maak schrikt hij van het klitteband enzo en word hij heel wakker. Kan dit eigenlijk wel? Hij heeft weinig bewegingsvrijheid met drinken maar drink wel goed..
16 dagen geleden
Even een gekke vraag misschien... ik doe borstvoeding op verzoek geven. Mijn zoontje is woensdag 8 weken. En heb geen idee wat beetje normaal is want het is voeden op verzoek natuurlijk. Maar ben benieuwd naar hoe het bij andere is en waarschijnlijk gewoon ook mijn onzekerheid first time mommy.. hoe vaak per 24 geven jullie borstvoeding ? En is er duidelijk om de hoeveel uur ongeveer enz? Hier niet echt een ritme soms on de 2 uur soms on de 3 uur. En eind middag even clusteren zodat eerste lange slaapje wel 5u tussen zit. Snachts wel om de 2 of 2 en half of 3 uur. Hoe is dit bij jullie?
16 dagen geleden
Reactie op Rosalindem
Even een gekke vraag misschien... ik doe borstvoeding op verzoek geven. Mij ...
Oh en hij drinkt 1 borst per keer
16 dagen geleden
Reactie op Rosalindem
Hier wel vergelijkbaar, dochter is zeven weken. Ze drinkt soms twee borsten, soms maar één. Meestal laat ze er 2-2,5 uur tussen, ook 's nachts. Nul ritme. Ik lees even mee, ben ook wel benieuwd. Heb het idee dat andere kindjes er al wel langer tussen laten of een vaster ritme beginnen te krijgen.
16 dagen geleden
Reactie op Rookie88
Ik ben benieuwd naar of er meer kindjes zijn die soms één en soms twee bors ...
Productie is hier bij mij op aangepast. Moet wel zeggen dat ik nu heel soms wel tweede geef en na paar slokken vind hij t goed. Eind middag clusteren dan wel beide borsten snachts vol. Doe ik welleens met handkolf beetje druk eraf kolven. Ik doe ook maar wat
16 dagen geleden
Reactie op Rosalindem
Mijn zoontje is ruim 10 weken (gecorrigeerd 8) en drinkt overdag om de 2 uur, krijg dat niet gerekt. Hij drinkt wel kort (10 min en 1 borst, heb snelle melkstroom). Pas sinds kort laat hij er ‘s nachts steeds iets langer tussen (vannacht ineens 5u en 3u).
16 dagen geleden
Vraagje: Sinds een week is mijn productie behoorlijk teruggelopen en nog steeds niet toegenomen ondanks extra aanleggen, extra kolven, en alle andere tips zoals veel drinken enz. Kan het zo zijn dat dit gewoon niet in verhouding gaat komen? Dus dat mijn borsten niet genoeg melk kunnen afgeven voor mijn dochter van 11 weken oud? Ik begin nu wel een beetje na te denken over bijvoeden met kunstvoeding...