150 Reacties

16 dagen geleden

Wat doen jullie tegen het doorlekken? Afgelopen nacht 2x door mijn borstpads heen gelekt (zo doorweekt dat ik het kon knijpen en het helemaal vochtig aanvoelde) en op bed een mega vlek had achtergelaten 😵‍💫

16 dagen geleden

Reactie op Andradb

Vraagje: Sinds een week is mijn productie behoorlijk teruggelopen en nog st ...
Hier hetzelfde probleem. Ik kolf nu in de ochtend (veel productie) zodat ik genoeg heb voor de avond. Verder doe ik aan powerkolven, eet ik mungbonen en neem ik fenegriek in (in een hele hoge dosering), op advies van het cb en de lactatiekundige. Ik hoop vandaag ook even te overleggen hierover met de lactatiekundige. We zijn al wel gestart met 30 ml kunstvoeding per dag om te kijken hoe hij erop reageert, mocht het niet beter worden en ik een voeding moeten vervangen/aanvullen met kunstvoeding.

16 dagen geleden

Reactie op Andradb

Vraagje: Sinds een week is mijn productie behoorlijk teruggelopen en nog st ...
Heb je iets onder de leden of moet je ongesteld worden?

16 dagen geleden

Reactie op AFH7

Mijn zoontje is ruim 10 weken (gecorrigeerd 8) en drinkt overdag om de 2 uu ...
Dank je wel

16 dagen geleden

Reactie op Babymamaaa

Wat doen jullie tegen het doorlekken? Afgelopen nacht 2x door mijn borstpa ...
Heel vervelend is dat.. Hier gaat het gelukkig goed met de pads.. maar ik voed dan ook nog geregeld (3a5 uur zit er tussen in de nacht) En heb dan wel een sportbh aan met de pads erin. Merk wel dat de zijde waarop ik lig, die borst ‘lekt’.

16 dagen geleden

Reactie op Lilalo

Heb je iets onder de leden of moet je ongesteld worden?
Ik ben vorige week 2 dagen grieperig geweest maar nu nergens meer last van. En ben na mijn bevalling nog niet ongesteld geweest, tot nu toe ook geen symptomen van verder.

16 dagen geleden

Reactie op WereldwijzeVuursteen155996

Hier hetzelfde probleem. Ik kolf nu in de ochtend (veel productie) zodat i ...
Lastig he, echt een zoektocht. Vooral omdat je niet weet of het weer goed op gang gaat komen...Kun je fenegriek gewoon zomaar innemen of zitten daar bijwerkingen of iets aan vast?

16 dagen geleden

Hoeveel paracetamol mag ik nemen op een dag? Ik lees verschillende dingen op het internet. Heeft iemand dit toevallig een keer gevraagd?

16 dagen geleden

Reactie op Andradb

Lastig he, echt een zoektocht. Vooral omdat je niet weet of het weer goed o ...
Volgens de lactatiekundige kan je dit gewoon slikken. Ik ga nu starten met mijn tweede potje/week. Eerst had ik de een na laatste voeding al weinig melk en nu alleen de laatste nog, dus ik heb het idee dat er iets vooruitgang in zit, maar dit kan ook komen door het powerkolven en/of mungbonen. Ik gebruik die van Arko (3 keer 3 per dag).

16 dagen geleden

Hoi dames, iemand ervaring met twee borsten aanbieden voor de nacht🥴 Normaal bied ik 1 borst aan en dit is vaak voldoende, alleen zou ik graag een iets langere blokken dan 2 uur willen slapen. 3 uur js ook hartstikke fijn. Iemand die dit doet toevallig?

16 dagen geleden

Reactie op Sunshine1212

Hoi dames, iemand ervaring met twee borsten aanbieden voor de nacht🥴 Norm ...
Bij mij drink hij altijd 2! Nu 6 uur ertussen. Wel ingebakerd rond 19.30. 18.30 klaar na 40 min. Voeden 2x20 min.

16 dagen geleden

Hoi! Ik geef nu bijna 7 weken borstvoeding en het lijkt eigenlijk alleen maar minder goed te gaan. Als ze van de tepel afkomt is hij paars en prikt het wat, tijdens het voeden doet het de ene keer wel zeer, de andere keer voel ik het niet (maar komt ie er wel paars uit). Ik heb een vrij harde melkstroom, waardoor ze sowieso wat onrustig kan drinken. Lactatiekundige zei ook dat ze eventueel meer bijt dan zuigt, waardoor de tepel paars is. Las ook op internet dat dit zo kon zijn vanwege de harde stroom. Verder zit er geen ritme in welke borst (meestal wel 2, maar met regelmatig loslaten), hoelang en hoeveel. Borst vaak ook niet leeg na het drinken. Het is nu vaker een strijd dan een fijn momentje samen. Maar ik wil het zó graag volhouden... iemand bekend hiermee en tips?

16 dagen geleden

Reactie op Sunshine1212

Hoi dames, iemand ervaring met twee borsten aanbieden voor de nacht🥴 Norm ...
Ik doe dit als ze 's avonds gaat clusteren dan lijkt ze niet voldaan met 1 borst en dan bied ik ook de andere borst aan en als ze kort erna weer komt precies hetzelfde, beginnen met de laatst gedronken borst en nu heeft ze er straks 6 uur tussen de voeding zitten en bied ik vaak weer 1 borst aan behalve als ze beide op spanning staan dan laat ik haar van de 2de borst ook een minuutje drinken

16 dagen geleden

Wat heeeerlijk dit! Baby kreeg gisteravond laatste voeding om 21:30 en lag rond 22:00 in bed, kwam net vijf minuten geleden pas weer 🤩. Gewoon vijf en half uur geslapen, helemaal top!

16 dagen geleden

Oh dames wat goedd! Wat stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht haha. Rond 12 uur nog voeding gegeven, ze is nu wakker🫣 Dankjulliewel voor jullie reacties!

16 dagen geleden

Reactie op Sterre1998

Hoi! Ik geef nu bijna 7 weken borstvoeding en het lijkt eigenlijk alleen ma ...
Bij mij was paars en prikken een teken van spruw zonder zichtbare klachten bij de kleine, na een week of twee kreeg ze witte uitslag op haar tong. Het loslaten kan ook door spruw komen maar ook door een harde melkstroom. Hier ook een harde melkstroom. Liggend voeden gaat veel beter, minder verslikken etc En waarom bijt ze? Mijn dochter klemde ook haar kaken erg tijdens het voeden maar dit kwam door een strak lipbandje. Misschien is de osteopaat voor jullie ook een optie? Kan ook dat ze bijt door spanning in haar kaken. Hoop dat je er wat aan hebt!

16 dagen geleden

Reactie op Sterre1998

Hoi! Ik geef nu bijna 7 weken borstvoeding en het lijkt eigenlijk alleen ma ...
Op het paarse na is dit herkenbaar! Aanhap is kleiner geworden en het drinken is licht pijnlijk. Ook een flink tsr waar hij zich soms helemaal in verslikt en veel voedingen aanhappen en loslaten. Mbt aanhappen en loslaten zie ik wel dat het komt door: 1. TSR die hij niet meer aankan 2. Last darmen 3. Boertje dat vastzit (?)

16 dagen geleden

Mijn baby van bijna 6 weken had opeens de 2 nachtvoedingen een droge luier. Is dit herkenbaar? Ik lig in het ziekenhuis en ben bang dat mijn productie misschien is teruggelopen.

16 dagen geleden

Reactie op Sunshine1212

Bij mij was paars en prikken een teken van spruw zonder zichtbare klachten ...
Ja, spruw had ik ook gevraagd aan de lactatiekundige, die zei direct dat het aan verkeerd aanleggen ligt. Wacht ik dat nog even af. En kan de lactatiekundige dat ook herkennen, dat lipbandje? Daar zijn we namelijk al eens geweest en zij heeft toen ook in het mondje gekeken en niks geks gezien.

15 dagen geleden

Reactie op Claudiiaa

Mijn baby van bijna 6 weken had opeens de 2 nachtvoedingen een droge luier. ...
Dit heb ik ook snachts en de ochtend luier is dan bommetje vol