154 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op mini223
Ja hier ook hetzelfde. Ik lees graag mee !
Ik weet niet of het helpt, bij mij wel, maar ik voed vaak op mijn zij. Als mijn zoontje (1 maand) dan klaar is, dan ligt ie op z’n zij en leg ik hem op z’n rugje neer. Hij slaapt dan gewoon verder. En ja ik weet het, die keren ligt hij bij mij in bed (ondanks dat ik naast mijn bed een co sleeper heb die dan leeg blijft - en veiliger is).
14 dagen geleden
Hoi allemaal, binnenkort ga ik voor het eerst een avondje ‘op stap’. Mijn ouders komen een avondje oppassen. Uiteraard ga ik wel nuchter, want ik geef borstvoeding. Nu wil ik niet dat mijn melkproductie af neemt dus zat ik te denken hoe ik het moet doen met kolven..
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het erg om er een keer wat langer tussen te laten (5/6 uurtjes)? Of zouden jullie na 3/4 toch daar op een toilet gaan kolven?
14 dagen geleden
Reactie op FemkeOof
Hoi allemaal, binnenkort ga ik voor het eerst een avondje ‘op stap’. Mijn o ...
Ik kolf dan niet en laat 5/6 uur ertussen, maar zorg dan wel dat ik in de ochtend thuis 1 u na de ochtendvoeding een “extra” portie kolf. Dan heb je over de hele dag heen dus net zoveel eruit als erin en neemt je productie niet af, maar hoef je tenminste niet in een restaurant te gaan kolven
14 dagen geleden
Reactie op Krsj1994x
De laatste dagen huilt mijn baby standaard na de nachtvoeding(en).. krijgen ...
Hier ook de laatste dagen 😅🥲
14 dagen geleden
Reactie op JuffrouwE
Iemand ervaring met een spugende baby na het clusteren? Gebeurt ook als ik ...
Misschien te druk bewogen vlak daarna? Hier gaat ze zelfs spugen als in haar in een andere houding houdt dus meestal wacht ik even een paar minuten voordat ik haar verplaats.
13 dagen geleden
Hoi!
Ik heb een dochter van inmiddels 7 weken. Ik geef live bv (op verzoek). Ze komt ongeveer 6/7 keer per 24uur. Ze drinkt aan één borst per voeding Dat is eigenlijk altijd zo geweest en ze lijkt er genoeg aan te hebben. Stel dat blijft zo, hoe doe ik het dan straks met kolven als ik weer aan het werk ga? Kolf ik dan 1 borst per gemist voedmoment? Of kolf ik beide borsten? Heb begrepen dat je met een kolf minder opbrengst hebt dan wat je baby eruit krijgt dus mssn is beide kolven wel nodig om genoeg afgekolfde melk te hebben voor de voedingen die ze uit fles krijgt. Begreep ook dat tsr beter komt als je beide borsten kolft. Wil met het kolven alleen m’n productie niet in de war brengen.
13 dagen geleden
Reactie op Lulau
Hoi!
Ik heb een dochter van inmiddels 7 weken. Ik geef live bv (op verzoe ...
Toevallig ik heb exact hetzelfde met een zoon van 7 weken.
Wat ik nu doe als we overdag een keer de fles geven, kolf ik de kant die hij anders had gedronken. Ik kolf dan 90ml in 15 minuten. We doen ook regelmatig ‘s avonds een flesje dan kolf ik beide kanten en heb ik 150 ml.
Mijn lacatatiekundige zei dat als je een keer beide kanten doet het geen probleem is. Ik heb voldoende melk met een snelle tsr dus wil het niet elke keer doen.
Mocht het nodig zijn als ik ga werken om te kolven (weet überhaupt nog niet of ik dat wil) dan denk ik dat als ik 2keer op een dag beide kanten doe ik voldoende heb. Dus ik denk dat beide kanten dan wel handig is? Ligt denk ik ook aan je productie? En anders een lactatiekundige vragen 😊
13 dagen geleden
Reactie op sanne509
Toevallig ik heb exact hetzelfde met een zoon van 7 weken.
Wat ik nu doe a ...
Hoi, dank voor je reactie!
Ik kolf nu 1x per dag 1 borst voor een voeding een beetje af om te geven in een flesje om te oefenen (30ml vaak) daarna leg ik nog aan die borst aan. Geen idee hoeveel zij eigk drinkt. Misschien dat komende tijd maar eens testen door voedingen volledig via de fles te geven. Denk dat ik het kolven dan afstem aan hoeveel zij drinkt.
Ik heb toevallig deze week een borst gekolfd voor 10 min, toen zat ik op 90ml. Dus ergens denk ik dat mn productie ruim genoeg is.
13 dagen geleden
Heeft er iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding wanneer de baby maar 1 borst per voedingsmoment drinkt? Ik heb nu een borstontsteking en zit aan de antibiotica. Wanneer dit achter de rug is wil ik beginnen met het afbouwen van de borstvoeding. Maar wanneer ik een voeding ga afbouwen duurt het dus 9 uur voordat mijn baby weer aan die borst drinkt en ben ik bang om weer een borstontsteking te krijgen. Iemand met ervaring/tips?
12 dagen geleden
Ik merk dat mijn melkproductie afneemt.. ik kolf elke ochtend 1 u na de ochtendvoeding. Vorige week had ik 150, toen 120, 100 en nu nog 60.. mijn borsten voelen ook de hele dag slap. Maar mijn baby komt niet vaker dan normaal, ik maak me wat zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt… zo onzeker soms met geven van BV😵💫
12 dagen geleden
Reactie op Lulau
Hoi, dank voor je reactie!
Ik kolf nu 1x per dag 1 borst voor een voeding ...
Hoi hoi,
Je kan ook testen hoeveel je baby drinkt door te wegen! Dus wegen voor de voeding en na de voeding weer. En dan gewoon zelfde kleertjes/luier want het gaat om het verschil. Je weet het dan niet super precies, maar een ml is ongeveer een gram 👌 Volgens mij kan je een weegschaal lenen van het CB. Ik ga dat vragen volgende keer want ben zelf ook heel benieuwd wat mijn baby drinkt 🤓
12 dagen geleden
Reactie op Krsj1994x
Ik merk dat mijn melkproductie afneemt.. ik kolf elke ochtend 1 u na de och ...
Hoe oud is je kindje? Op den duur heb je namelijk geen harde borsten meer, maar wel genoeg melk. Kolven kan heel verschillende opbrengsten opleveren en zegt niet perse iets over wat je baby binnenkrijgt. Als hij niet vaker komt en nog genoeg plast en tevreden is, dan heb je genoeg productie!
12 dagen geleden
Ha dames. Ik kolf fulltime omdat ons meisje niet goed aanhapt. Work in progress. Nu kolf ik dus fulltime en merk dat mijn productie mbt rechterborst veel minder is dan links.. Dit is wel vervelend omdat ze nu 100ml drinkt en ik daardoor veel langer moet kolven om hierop te komen. Het gaat dus echt om maar 1 borst en vraag me af wat ik kan doen om dit te verbeteren..
11 dagen geleden
Reactie op Sterre1998
Hoi! Ik geef nu bijna 7 weken borstvoeding en het lijkt eigenlijk alleen ma ...
Ja, tussendoor boertjes laten doen. Als dat niet lukt, echt even met haar rondlopen over de schouder. De keren dat er hier een boertje uitkomt gaat het drinken daarna weer rustig!