154 Reacties

11 dagen geleden

Hoi! Meer baby’tjes die regelmatig onrustig zijn aan de borst? Kronkelen, loslaten, kreunen etc? Ik heb het idee dat het dan krampjes of reflux is en niet per se aan de borst ligt maar wil even checken of dit normaal is 🙂 sommige voedingen gaan rustig en sommige erg onrustig.

11 dagen geleden

Reactie op maria88x

Hoi! Meer baby’tjes die regelmatig onrustig zijn aan de borst? Kronkelen, l ...
Hier ook! Eerste paar minuten eigenlijk altijd rustig en daarna begint het. Ik heb gemerkt dat er dan vaak een boertje of scheetje dwars zit; als dat er eenmaal uit is, gaat het drinken ook weer rustiger. Eind van de dag is het erger dan ‘s ochtends.

11 dagen geleden

Hoi dames, Hoe pakken jullie de volgende situatie aan? Vanuit het consultatiebureau wordt geadviseerd een ritme aan te houden van voeden-spelen-slapen. Dat betekent dat de baby dus na een slaapje gevoed "moet" worden. Nu heb ik hier een kleine dame die soms hazentukjes van 45 minuten doet en niet meer verder wil slapen. Dan zou ik volgens het cb dus eigenlijk moeten voeden, maar op dat moment vertoont de baby geen hongersignalen. Gaan jullie op dat moment spelen met de baby? Of voeden jullie je baby wel? Heel benieuwd!

11 dagen geleden

Reactie op karin2819

Hoi dames, Hoe pakken jullie de volgende situatie aan? Vanuit het consulta ...
Nee hoor. Ik voed ook wel eens dan weer voor het slapen. Dan wordt hij daar lekker suf van en weet ik dat als hij weer in slaap valt hij dan niet na paar minuten wakker wordt voor een voeding. En ik voed echt op verzoek dus alleen als ik de signalen van voeden zie. Dus dat ritme gaat hier ook niet op. Soms wel als hij goed slaapt maar ja zo’n voorbeeld kindje wat in dat schema past heb ik lang niet altijd. Dus gewoon je kindje volgen zou ik doen zeker als die goed groeit enzo

11 dagen geleden

Reactie op maria88x

Hoi! Meer baby’tjes die regelmatig onrustig zijn aan de borst? Kronkelen, l ...
Ja herkenbaar, hier wordt vaak tijdens de voeding gepoept… als ze daar eenmaal mee klaar is dan wordt ze weer rustiger. Ik denk idd dat je baby dan tijdens het drinken last heeft van iets. Soms kan er dan ook al een boertje dwarszitten. Even omhoog houden en daarna weer verder kan dan helpen!

11 dagen geleden

Reactie op karin2819

Hoi dames, Hoe pakken jullie de volgende situatie aan? Vanuit het consulta ...
Als jij geen hongersignalen ziet zou ik niet voeden, want je baby verzoekt er dan ook niet om. Met slaapjes van 45 minuten blijf je anders ook bezig… overigens is 45 minuten wel ongeveer de slaapcyclus van een baby. Het is uiteindelijk de bedoeling dat je baby meerdere van die cyclussen aan elkaar knoopt. Als je baby dus wakker wordt na 45 min, kan je ook proberen of ze weer in slaap komt ipv spelen of voeden. Je kan proberen speentje te geven, zachtjes aaien, wiegen, sussen etc. 😊

11 dagen geleden

Hi dames, Ik verkoop mijn kolf: youha gen 1 dubbele borstkolf met app 24mm en borstschildverkleiners. Wie interesse heeft kan mij een prive berichtje sturen :)

11 dagen geleden

Ik ben benieuwd of meer moeders dit herkennen. Mijn zoontje dronk tot ongeveer een week geleden (toen 6 weken) vrij regelmatig met 2.5-4 uur ertussen en snachts iets langer. Heel fijn. Sinds een paar dagen, misschien zelfs wel een week is de regelmaat er helemaal uit en wil hij vaak na 1.5-2 uur alweer drinken. Nu dacht ik eerst "regeldagen" maar dat zijn dan wel veel regeldagen. Herkent iemand dit?

11 dagen geleden

Reactie op Lilalo

Ik ben benieuwd of meer moeders dit herkennen. Mijn zoontje dronk tot ongev ...
Klinkt als een sprongetje en deze duurt vaak langer. Variërend van een paar dagen tot 3 a 4 weken afhankelijk van welke sprong en de leeftijd. En ze hebben er ook niet altijd evenveel last van. Als dit over is hebben ze er ineens een hele nieuwe stille set bij gekregen en denk je oh dat kon hij of zij vorige week nog niet

11 dagen geleden

Reactie op Celiie

Klinkt als een sprongetje en deze duurt vaak langer. Variërend van een paar ...
O aan een sprong heb ik idd nog niet gedacht, Dank. Bij mijn oudste merkte ik die sprongen vaak niet zo behalve een paar zoals sprong 4 geloof ik en de slaapregressie met 7-8 maanden

11 dagen geleden

Hier ook, baby is 6+4. Al 2 dagen opeens minimaal elke 2 uur drinken.. ook snachts 😔

10 dagen geleden

Hebben jullie ook wel eens dagen dat de toeschietreflex wat langer dan normaal duurt? Of is dat een teken van vermindering van de productie?

10 dagen geleden

Reactie op Babymamaaa

Hebben jullie ook wel eens dagen dat de toeschietreflex wat langer dan norm ...
Ik merk bij mij dat het gerelateerd is aan hoe ontspannen ik ben. Ik vermoed dat vermoeidheid ook een rol speelt

10 dagen geleden

Hoeveel kolven jullie per sessie? Ik heb nu beide borsten tegelijk gekolfd (10 minuten) en heb nu 260 ml. Ik voed normaal eigenlijk alleen maar live.

10 dagen geleden

Reactie op mamavaneenliefje

Hoeveel kolven jullie per sessie? Ik heb nu beide borsten tegelijk gekolfd ...
Ik kolf full time en ik heb een range van 90-140 ml na vijftien minuten over twee borsten. Ik kolf dan wel overdag iedere 2,5 uur en ‘s nachts om de 3 uur.

9 dagen geleden

Hoi hoi, Ik heb gemerkt dat er een groot verschil in productie/opbrengst zit tussen mijn twee borsten. Vanmorgen heb ik links en rechts beide gekolfd, en terwijl mijn rechter borst langer aan de kolf gezeten heeft (eerder aangesloten en ging direct goed, links moest ik m na 2 min even verplaatsen omdat er nog niks uit was gekomen) is er uit links dus veel meer melk gekomen. Links had ik namelijk 140ml en rechts maar 60ml. Ik noem het altijd wel grappend mijn 'magic left boob', maar het verschil is wel echt groot. Is dat normaal, hebben jullie dat ook?

9 dagen geleden

Ik heb voor de tweede keer in dezelfde tepel een beginnende melkblaar. Weet iemand of dit een zwakke plek ofzo blijft en elke keer terug komt? Vorige keer deed het mega zeer maar heeft ze hem eruit gedronken uiteindelijk. Vind het een eng idee om kapot te moeten prikken.

9 dagen geleden

Reactie op Daph90

Hoi hoi, Ik heb gemerkt dat er een groot verschil in productie/opbrengst z ...
Haha jaa, ik noem juist de borst waar minder uitkomt de 'stieftiet' 🤣

9 dagen geleden

Reactie op Daph90

Yeaa hier ook! Rechts stuk minder dan links! Weet niet zo goed hoe je het kan verbeteren.. Iemand overigens tips?

9 dagen geleden

Reactie op Daph90

Ja herkenbaar. Hier komt met kolven uit links ook aanzienlijk meer. Heb daar een ook een erg sterk tsr, ik noem links dan ook de rocket boob 🚀😂 Volgens mij is een verschil normaal en niet iets om je druk over te maken 😊 Wat je kolft zegt overigens niks over hoeveel melk je baby er uit drinkt / kan drinken!