155 Reacties
9 dagen geleden
Wij hebben de difrax flessenwarmer. Nu heb ik gisteravond een flesje erin gedaan vanuit de koelkast zodat ik deze vannacht kon gebruiken met borstvoeding. Nu heeft ze niet alles op dus weer terug gedaan in de warmer. Kan in dit vannochtend weer gebruiken of niet? Temperatuur was nog prima bij terugdoen maar in principe moet je het na een uur wegdoen maar vraag mij af als het weer in zo'n warmer gaat of dat hetzelfde is..
9 dagen geleden
Reactie op tes manuaal
Wij hebben de difrax flessenwarmer. Nu heb ik gisteravond een flesje erin g ...
Het lijkt mij niet verstandig, als ik deze richtlijnen zo lees: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/
Ik vrees dat je door de warmte teveel kans hebt op bacteriën erin 😔
9 dagen geleden
Reactie op mamavaneenliefje
Hoeveel kolven jullie per sessie? Ik heb nu beide borsten tegelijk gekolfd ...
Hey! Dit heb ik ook altijd als ik kolf. Ik kolf vaak maar 7 minuten beide kanten tegelijk en heb rond de 250/300 aan opbrengst.
Terwijl mijn dochter uit een flesje ongeveer 120 wil drinken.
9 dagen geleden
Reactie op HKOI
Het lijkt mij niet verstandig, als ik deze richtlijnen zo lees: https://www ...
Ja dacht ik al idd😜
9 dagen geleden
Reactie op Krsj1994x
Meer kindjes die zo onrustig drinken? Pff vind het echt een strijd elke voe ...
Ja heel herkenbaar! Ik ben weer even terug bij een tepelhoedje, terwijl we er vanaf waren. Dat helpt maar als je het nooit hebt gebruikt zou ik er niet aan beginnen… ik hoopte dat het inmiddels wel iets beter zou zijn met de lichamelijke onrust. Maar gooi het nog maar even op de bijwerkingen van de vaccinatie 🤪
9 dagen geleden
Hallo Moeders!
Ik kom hier ook even meekletsen, wij hebben een dochter van 8 weken, geboren met een tekort tong en lipriempje en veel moeite gehad met het aanhappen. Dit gaat gelukkig beter en ze drinkt erg goed. Ik merk alleen dat ik het erg lastig vind dat mijn productie terug loopt (ze drinkt meestal 2 borsten bijna helemaal leeg) als ik kolf direct na het voeden komt er nog maar een klein beetje uit. Ik merk dat ik dit erg lastig vind en probeer mijn productie te stimuleren ik ontbijt ondertussen bijna elke ochtend met havermout en probeer regelmatig wat extra te kolven buiten de voedingen om.
Ik merk alleen dat ik het zelf lastig vind dat mijn productie afneemt/precies is afgestemd op haar behoefte. En dat het kolven ook juist voor veel onrust zorgt omdat er weinig melk mee uit komt. Of als het in mijn ogen wel wat meer is ik slechts heel kort tevreden of blij ben hiermee.
Onze meid groeit echt super goed en heeft voldoende natte luiers, dus ik maak me absoluut geen zorgen of ze genoeg kan drinken bij mij. Maar toch worstel ik hiermee. Hebben jullie hier ook last van? Zoja hoe gaan jullie hier mee om?
8 dagen geleden
Reactie op Zonnenbloempje
Hallo Moeders!
Ik kom hier ook even meekletsen, wij hebben een dochter van ...
Heehoi, waarom vind je het precies lastig? Wil je een voorraadje opbouwen bijv? Of ben je bang dat je kindje niet genoeg krijgt?
Opzich is het mooi dat je productie goed is afgestemd natuurlijk dan doe je het volgens mij heel goed! Kolf je direct na het voeden of ook bijv midden tussen voedingen in? Volgens mij is het zo dat als je direct na een voeding kolft dit niet echt als ‘extra’ voedingsmoment wordt gesignaleerd door je lichaam dus dan zou je beter bijvoorbeeld na 1,5 of 2 uur kunnen kolven, dan stimuleer je je productie wat meer. Ik kolf altijd na de ochtend voeding dan heb ik vaak wel wat extra’s maar op andere momenten heb ik direct na de voeding ook amper over hoor!
Daarnaast haalt een kolf minder melk uit de borst dan je kindje als het goed is dus wat je kolft zegt niet per se dat je kindje dat ook maximaal drinkt 😊
8 dagen geleden
Reactie op Zonnenbloempje
Hallo Moeders!
Ik kom hier ook even meekletsen, wij hebben een dochter van ...
Hoi!
Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken wat je wil met het kolven. Ik lees dat je kindje goed drinkt, genoeg binnenkrijgt en goed groeit, fantastisch toch?! 😊
Als ik dat zo lees dan lijkt mij niet dat je productie terugloopt? Dat je tussen voedingen door geen enorme opbrengst hebt met kolven is op zich logisch, je productie is immers afgestemd op wat je kindje drinkt en niet per se op wat je kindje drinkt plus extra kolfsessies.
Als je naast de voedingen een voorraadje wil opbouwen kan je het beste kolven na de ochtendvoeding (van 07.00/08.00/09.00). Vaak heb je namelijk ‘s ochtends de meeste melk. Om voorraad op te bouwen moet je dan waarschijnlijk van meerdere dagen beetjes opsparen.
8 dagen geleden
Hoi, ons zoontje is nu 7 weken en over een paar weken staat er een etentje gepland met de vriendengroep. Ik verwacht dat dit inclusief reistijd zo'n vijf uur duurt, dus ik moet kolven. In de avond clustert ons kindje enorm (elk uur en soms ook elk half uur). Hoe moet ik dat dan doen met kolven? En hoe doen jullie dat in een restaurant? Ik heb een dubbele elektrische kolf van Philips Avent (dus niet zo'n ding wat je in je bh kunt stoppen)
8 dagen geleden
Reactie op Tessaa1995
Hoi, ons zoontje is nu 7 weken en over een paar weken staat er een etentje ...
Hee! Om het leuk voor jezelf te houden zou ik niet in het restaurant elk half uur/elk uur kolven. Is het een mogelijkheid een handkolf mee te nemen? Dat je bijvoorbeeld in de auto onderweg er naartoe met de handkolf kolft, tijdens het etentje 1 x met je elektrische kolf en op de terugweg nog een keer met de handkolf. Op die manier boots je het clusteren een beetje na. Maar mocht dat niet een mogelijkheid zijn, dan zou ik het gewoon houden bij 1x kolven in het restaurant. Het lijkt me dat het niet/nauwelijks invloed heeft op je oroductie om 1 clustermoment in te korten 😊
8 dagen geleden
Reactie op Tessaa1995
Hier ook een clusteraar. Had van het weekend een bruiloft en heb niet eindeloos staan kolven. Weet niet of het toeval is maar het clusteren de dagen erna (nog steeds) is wel veel erger geworden. Morgen is hij 8 weken.
8 dagen geleden
Reactie op Tessaa1995
Kan goed zijn dat het clusteren over een paar weken al een stuk minder is. :) en ik zou inderdaad ook vast in de auto kolven en van tevoren even bellen of er in het restaurant een ruimte is, waar je even rustig kunt kolven.
8 dagen geleden
Als ik links begin met voeden is mijn zoontje bij de rechterborst erg onrustig en drink 2 minuten met steeds loslaten. Als ik rechts begin met voeden is er niks aan de hand en drinkt hij netjes aan beide kanten.
Nu kolf ik rechts dan een paar minuten om voor mij de druk eraf te halen en mijn productie op peil te houden. Als ik hem dat in een flesje aanbiedt drinkt hij dit rustig op.
Het is sinds gister dat hij dit heeft. Hij heeft dinsdag zijn eerste rota vaccinatie gehad maar heeft hier op wat krampjes na niet heel veel last van.
Wat zou het kunnen zijn en wat kan ik doen om hem weer “normaal” de rechterborst als tweede te laten drinken.
8 dagen geleden
Reactie op momy2be92
Als ik links begin met voeden is mijn zoontje bij de rechterborst erg onrus ...
Ik heb dit ook (nu gehad) mogelijk met de leeftijd te maken? Hier is hij nu 8 weken en heeft denk een week wat rommelig gedronken. Kon snachts m’n tepel niet meer vinden en dronk wat rommelig. Ook wat meer zuigebehoefte dus ik wijdt het echt een beetje aan sprongetje. Nu is het over
8 dagen geleden
Reactie op Evaxxx123
Hoi, mijn dochter van 8 weken drinkt borstvoeding. We oefenen iedere week m ...
Ik zou ook eerder dagelijks dan wekelijks oefenen, anders heb je kans dat ze het alsnog verleren … ik kreeg als tip om de melk en de speen allebei wat warmer te maken dan je normaal doet. En het kan ook helpen door andere mensen de fles te laten geven :)
7 dagen geleden
Hi,
Ik geef volledig borstvoeding op verzoek. Sinds paar dagen zit er iets meer regelmaat/ritme in de voorgaande weken. We hebben hier en daar geprobeerd om afgekolfde voeding te geven in fles. Vaak met geluk maar dan alleen ongeveer 30cc. Moet ook eerlijk zeggen dat we dan direct de handdoek in de ring gooiden en ik onze dochter dan borstvoeding aanbod. Nu willen we toch echt doorzetten om 1x per 24 uur flesje aan te bieden. Hebben gisteren de Difrax Mammafeel besteld in de hoop dat deze net iets fijner is voor onze dochter. Maar de vraag is: hoeveel cc drinkt een baby als je borstvoeding geeft 😅 Bij onze eerste dochter was het een makkelijke rekensom. Maar bij borstvoeding is natuurlijk altijd de vraag wat ze drinkt uit de borst. Zijn er ouders die specifiek aantal cc aanbieden met het flesje?