156 Reacties
7 dagen geleden
Reactie op muisje15
Hi,
Ik geef volledig borstvoeding op verzoek. Sinds paar dagen zit er iets ...
Hier een meisje van 7 weken. We bieden haar meestal 100cc aan. Vaak gaat de fles leeg. Mocht ze onvoldoende hebben gehad, dan meldt ze zich weer wat eerder. Ik zou het dus gewoon een paar dagen proberen en kijken hoe snel ze drinkt en na hoeveel uur ze zich weer meldt!
7 dagen geleden
Reactie op muisje15
Hi,
Ik kolf vaak gewoon m’n borsten leeg en bied dat aan. Als hij genoeg heeft stopt hij. De rest bewaar ik voor voorraad. (Moet je het dus wel bijna direct na kolven geven anders moet je restje weggooien of in bijv badje doen)
7 dagen geleden
Reactie op muisje15
Hi,
Het is inderdaad een beetje uitproberen wat je baby drinkt denk ik, maar als je een richtlijn fijn vindt dan is er op de site van la leche league een pagina waarin je dat kunt uitrekenen. Gebruik ik zelf ook wel als referentie, al drinkt mijn zoontje meestal meer. Hij vraagt dan dus sneller om de fles als hij niet genoeg krijgt (binnen de 3 uur).
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
6 dagen geleden
Reactie op tg92
Als je kindje 's nachts al doorslaapt, kolven jullie wel om de zoveel uur? ...
Mijn dochter slaapt sinds 1.5 week zo'n 7 a 8 uur achter elkaar. Na wakker worden dronk ze vaak 1 borst. Ik heb toen de andere gekolft. Inmiddels weet ik dat ze 's nachts zo'n 10 minuten drinkt, dus ik leg haar 5 minuten aan beide borsten aan. Mocht ze opeens wel weer vaker komen, dan ga ik er vanuit dat ik vanzelf weer wat meer productie ga aanmaken!
6 dagen geleden
Reactie op tg92
Daar zat ik vannacht net aan te denken! Baby sliep 7 uur en normaal geef ik 1 borst, maar nu stonden ze beiden op knappen. 😆 Vraag me inderdaad af of je productie daar ook op aanpast en dan dus snachts minder aanmaakt als de baby minder komt en overdag dan weer meer?
6 dagen geleden
Reactie op tg92
Die kan achteruit gaan zeker in het begin van je borstvoeding periode en snachts maak je het meeste aan omdat je in rust bent. Maar als je kindje gezond is trekt die dat overdag wel weer bij en je borsten passen zich wel aan. En ze zijn nog zo jong je hebt best kans dat hij over twee maanden weer volle bak komt. Ik zou er lekker van genieten zolang het duurt en in je handen klappen als het van blijvende aard is. Gewicht kan je in de gaten houden voor extra leidraad, maar zou me niet te druk maken.
6 dagen geleden
Reactie op Krsj1994x
Meer kindjes die zo onrustig drinken? Pff vind het echt een strijd elke voe ...
Hier ook! Vaak krampjes snel na de voeding. Komt waarschijnlijk door de 'gastrocolische reflex' waardoor de darmpjes flink aan de slag gaan tijdens/na de voeding. Maar is zeker een strijd (gek genoeg alleen overdag)
5 dagen geleden
Reactie op Krsj1994x
Hoeveel voedingen per 24 u geven jullie nog ?(en hoeveel weken is je kindje ...
Verschilt echt per dag (helaas). Onze dochter is nu bijna 9 weken. Soms zitten we op 7 voedingen en andere dagen kunnen we echt op 12 voedingen zitten. Er zit niet echt ritme in. Vooral als ze in een sprongetje zit of aan het clusteren is
5 dagen geleden
Bedankt voor de antwoorden, wat ik er lastig aan vind/vond is dat mijn productie zo veranderde en hormonen die flink in de weg zaten. Maar jullie hebben gelijk voldoende om haar te voeden! En heb ondertussen gemerkt dat wanneer ik met haar knuffel of ze bij mij slaapt en ik de andere kant kolf echt een veel betere productie heb dus dat ik goed om te weten! Bedankt voor de antwoorden en het meedenken
4 dagen geleden
Onze baby zit nu in zijn eerste sprongetje en is lekker alert en wakker overdag 🤗. Nu is het wel zo dat hij constant zuigbehoefte lijkt te hebben, ik leg hem vaker aan maar hij word dan uiteindelijk onrustig en drinkt niet echt, herkennen mamas dit?
Hij loopt nu bijvoorbeeld blij te trappelen maar maakt smak geluidjes en hapt een beetje. Als ik hem te lang zo laat zonder aanleggen begint hij wel te jammeren.
Gewoon extra honger van t groeien? Aan het ontdekken? Ik vind het heel verwarrend haha
4 dagen geleden
Reactie op AU3🤍
Onze baby zit nu in zijn eerste sprongetje en is lekker alert en wakker ove ...
Ja herkenbaar! Vooral in zo’n sprongetje lijkt hier de zuigbehoefte groter. Bij ons werkt de speen heel goed, pakt hij die ook? Als hij honger heeft dan accepteert hij de speen niet of spuugt hem snel weer uit dus levert bij ons geen verwarring op.