156 Reacties
4 dagen geleden
Reactie op AU3🤍
Oh dat is handig! Tot nu toe pakt hij nog geen een speen helaas, zou het st ...
Het verschilde bij ons ook wel welke speen. Die van bibs pakte hij het beste alleen kunnen niet in de vaatwasser. Nu die van philips die pakt hij wat minder maar goed 😋 wel makkelijker schoonmaken. Die van difrax pakte hij helemaal niet. Dus misschien ook paar verschillende proberen..
4 dagen geleden
Hi! Wellicht is deze vraag eerder gesteld (alvast sorry). Maar mijn dochtertje van 7 weken krijgt borstvoeding, na ongeveer 5 minuten laat ze los, huilt ze, hapt ze aan, laat ze weer los, huilen etc. Ze wil graag drinken maar het lijkt niet snel genoeg te komen? Wat ik nu doe is tijdens elke voeding met de haaka melk opvangen en dat geef ik dan na de borstvoeding, maar ben bang dat m’n productie achteruit gaat omdat mn borsten ‘denken’ dat ze minder drinkt dan daadwerkelijk. Iemand herkenning, en tips?
4 dagen geleden
Reactie op Noorx
Hi! Wellicht is deze vraag eerder gesteld (alvast sorry). Maar mijn dochter ...
Mogelijk sprongetje, zie je tekenen van spruw?
Andere houding kan nog helpen bijv liggen of proberen aan te leggen voordat ze heel gefrustreerd raakt. Dus dan goed op hongersignalen letten
4 dagen geleden
Reactie op freumpie
Mogelijk sprongetje, zie je tekenen van spruw?
Andere houding kan nog help ...
Ten eerste hoef je je niet druk te maken om je productie. Doordat je met de Hakaa afneemt en dat geeft is je productie in lijn met wat ze drinkt. Het maakt voor je borsten niet uit of het gekolfd / gelekt is of dat ze het live bij je drinkt. Wel kan het zo zijn dat je met het bijvoeden per ongeluk haar gedrag in stand houdt. Dit had ik ook. Mij is geleerd dat als je een flesje blijft geven ze “leren” dat ze niet zo hun best hoeven doen om te drinken. De fles gaat immers makkelijker dan de borst (hoe klein de speen ook). En dan raakt ze bij de borst ongeduldiger. Misschien kun je eens een week stoppen met dat bijvoeden en kijken wat er gebeurt?
4 dagen geleden
Reactie op maria88x
Ten eerste hoef je je niet druk te maken om je productie. Doordat je met de ...
Ah ja dat klinkt logisch. Ander probleem: ‘s nachts drinkt ze heel slecht omdat ze erg moe is en in slaap valt, en dan geef ik vaak nog weer de fles na de borst (datgene wat ik heb afgenomen met de Haaka). Als ik dat niet doe komt ze echt elk uur. Hoe zou jij dit aanpakken?
4 dagen geleden
Reactie op Noorx
Ah ja dat klinkt logisch. Ander probleem: ‘s nachts drinkt ze heel slecht o ...
Ook herkenbaar! Ik verschoon tussen beide borsten door. Dan is hij weer wat wakkerder voor borst 2. Vertrouw ook op de tijd; mijn zoontje van nu 9 weken drinkt al veel beter borst twee dan een paar weken geleden! Je kunt ervoor kiezen om dit dan ‘s nachts nog wel even zo te doen. Je eigen slaap is ook belangrijk. Ik ben zelf wel helemaal gestopt met bijvoeden omdat ze anders aan die fles gewend blijven maar die van mij komt om de 2 a 2.5u. Elk uur is wel heel veel. Dan zou ik denk ik een paar weekjes wachten met ‘s nachts hiermee stoppen tot ze wat sterker en wakkerder is en overdag wel ermee experimenteren!
4 dagen geleden
Reactie op Babymamaaa
Wat doen jullie tegen het doorlekken? Afgelopen nacht 2x door mijn borstpa ...
Ik lees mee
4 dagen geleden
Hi! Hopelijk is er iemand die ons kan adviseren. :)
Onze baby kreeg 6 weken uitsluitend bv. We zijn vorige week begonnen met het oefenen van een flesje (browns brede hals). Ze heeft nooit een speentje gepakt (kokhalzen). Bv uit een flesje drinken is best een uitdaging. Ze wordt bozig en soms pakt ze ‘m wel gewoon en drinkt ze zo 30 ml. Max 70 ml, want daarna wil ze echt alleen maar bij mij drinken.
Hebben jullie tips? Hoe oef ene we het flesje het beste?
Daarnaast heeft ze een voorkeurskant met bv. Hoe kok je hier vanaf? Ze drinkt uit 2 borst max 5 minuten
4 dagen geleden
Reactie op louuuuuu
Onze baby kreeg 6 weke ...
Mijn lactatiekundige gaf aan dat met flesje oefenen je prima 3/4 x in de week een flesje kunt geven van 30 ml en daarna aan de borst :). Misschien door blijven oefenen tot het wat makkelijker gaat?
3 dagen geleden
Reactie op louuuuuu
Onze baby kreeg 6 weke ...
Hoi,
Wij oefenen iedere dag met een flesje en geven onze baby dan ongeveer 30ml in een flesje. De rest drinkt ze daarna aan de borst. 1x per week proberen we een hele voeding via het flesje te geven. Vaak doet papa dat en maak ik van de gelegenheid gebruik om bijvoorbeeld even op m’n gemak langs de winkels te gaan.
Succes 🍀
3 dagen geleden
Hi! Hopelijk kan iemand mij helpen .
Mijn zoontje is morgen 9 weken. Sinds vorige week drinkt hij erg onrustig. Hij is soms met beide borsten in 5 minuten klaar. Vandaag heeft hij eindelijk na 9 dagen gepoept, maar nog steeds is hij onrustig en is hij snel klaar met drinken.
Vorige week maandag heb ik wel de prikpil gehad. Kan het daar aan liggen of is het een sprongetje?
Alvast bedankt!
3 dagen geleden
Reactie op Dikkebeer
Hi! Hopelijk kan iemand mij helpen .
Mijn zoontje is morgen 9 weken. Sinds ...
Geen idee! Maar hier ook steeds onrustiger drinken. Vooral de afgelopen dagen... incl huilen.
8w+ 4 d. Hij heeft duidelijk last van zijn buik maar twijfel ook of we geen spruw hebben. Ik zie niks alleen ik voel wel brandende steken af en toe....
3 dagen geleden
Reactie op Babymamaaa
Wat doen jullie tegen het doorlekken? Afgelopen nacht 2x door mijn borstpa ...
Niks behalve steeds de pads en bh vervangen, plus de handoek op het bed. En vet vaak bed verschonen want het komt ook op het dekbed als ik op m'n rug lig. Volgens mij wordt het wel minder/gaat het weg met de tijd!