156 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Claudiiaa
Ik heb het idee dat mijn zoon veel liever uit mijn rechterborst drinkt dan ...
Hier andersom, komt bij mij omdat rechts stuk minder productie is dan links. Dus rechts snel klaar
één dag geleden
Vraagje aan alle mama’s die al een flesje (afgekolfde) melk geven aan hun baby; welke fles en speen gebruiken jullie? Ons zoontje doet echt een half uur of langer over een flesje. Hij krijgt er één per dag. Een aan de borst drinkt hij maar 5-8 minuten.
Wij gebruiken de Philips Avent natural response. Maar daar komt dus echt alleen melk uit als hij goed eraan zuigt en de helft van de tijd zit die maar wat te sabbelen - ook al heeft hij aangegeven toch echt honger te hebben.
één dag geleden
Reactie op lisa261191
Vraagje aan alle mama’s die al een flesje (afgekolfde) melk geven aan hun b ...
Dr brown brede hals met prematuur speen. Mijn zoon drinkt ook snel uit de borst maar als ik een maat groter speentje doe dan at die hem zowat 😅 met de nodige boeren en refluxen als gevolg. Werd mij ook aangeraden dat als je bv geeft je bij prematuur speen blijft zodat ze er goed moeite voor moeten doen
één dag geleden
Reactie op lisa261191
Vraagje aan alle mama’s die al een flesje (afgekolfde) melk geven aan hun b ...
Hier de Lansinoh met XS speen. De S gaat te hard voor hem. Mijn zoontje heeft 2 weken geleden even gehad dat hij moeilijker de fles pakte (ging hij met de speen spelen), maar nu we weer consequent dagelijks oefenen heeft hij het weer opgepakt. Maar hij is nu ook 3 maanden, dan is de zuigreflex verdwenen volgens mij.
één dag geleden
Reactie op Lilalo
Wij doen ook maar incidenteel en mijn vriend merkt dat hij het vaak in het ...
Dat idee heb ik wel! We deden eerst om de dag/ 3x per week ofzo. En ineens ging het niet meer. Ik in de stress, dacht nu hebben we ineens een flesweigeraar en we hadden net die week voor het eerst oppas.. Dus nu consequent dagelijks oefenen en nu pakt hij hem weer direct. We geven trouwens maar kleine beetjes, 30 a 40 cc en daarna over op de borst. Ik las dus dat net in deze periode het reflex verdwijnt, dus denk dat het daaraan lag.
één dag geleden
Ik ben even benieuwd gezien hier iedereen bv geeft. Slapen jullie kindjes ook na de avond/nachtvoeding ook snachts weer gelijk in? Hier gaat hij weer gewoon slapen als ik ook weer ga slapen terwijl overdag hij natuurlijk daarna even wakker is en overdag ook even huilt/hulp nodig heeft bij het slapen.
Beide gevallen ingebakerd. Nu bijna 8 weken.
Zou het toch zijn dat ze met bv minder krampjes hebben enzo want ik hoor regelmatig mensen met babys die slapeloze nachten hebben. Ik heb daar al vanaf het begin geen last van gelukkig. Hoe is dat bij jullie?
één dag geleden
Reactie op BabyBoy3th
Ik ben even benieuwd gezien hier iedereen bv geeft. Slapen jullie kindjes o ...
Onze zoon slaapt na de (droom)voeding en nadhrvoedinf ook altijd weer in. Wel houd ik hem nog een tijd rechtop omdat anders alles er weer uit komt en ik dus alsnog bang ben dat hij weer wakker wordt.
Heb wel het idee dat hij minder krampen heeft want onze oudste kreeg kv vanaf 6 weken en die had veeel last! Maar die had ook kma dus lastig te vergelijken 🤷🏼♀️
Wel heeft onze zoon halverwege de nacht hele onrustige perioden dat hij ligt te kreunen en trappelen, maar daarvan lees ik dat heel veel kindjes dat hebben?
één dag geleden
Reactie op BabyBoy3th
Ja hier hetzelfde maar wel pas sinds een week of 2 (nu 9 weken). Hij valt het liefst in slaap aan de borst.
Daarvoor wel ook ‘s nachts soms ongemak, maar minder dan overdag. Ik heb zelf het idee dat zijn lijfje minder opspeelt omdat hij diep slaapt (en niet andersom). Dat hij er minder op reageert. Tegen de ochtend, als hij in een wat minder diepe slaap komt, wordt hij weer onrustiger namelijk.
19 uur geleden
Reactie op BabyBoy3th
Ja hier tot nu toe ook! Kindje is bijna 7 weken en slaapt bijna altijd meteen weer in na voedingen in de nacht. Ik kan haar gewoon weer in de cosleeper leggen. Overdag is het steeds weer een verassing 🙃
9 uur geleden
Reactie op sanne509
Onze zoon slaapt na de (droom)voeding en nadhrvoedinf ook altijd weer in. W ...
Je zegt droomvoeding, is dat voeden voordat je zelf gaat slapen? Ik zit hier te twijfelen wat te doen. De ene keer maak ik hem wel wakker de andere keer niet. Wil hem niet uit zn slaap halen maar anders ben ik straks over 2 uur weer uit me eigen slaap . Hij komt nu vaak 2x na 4 uur. Dus dat zou dan nu rond 2 en 6u zijn als ik hem nu wakker maak en anders waarschijnlijk nog tot 00.00 en dan 4 en 8u.. heeft beide voor en nadelen.
Wat maakt voor jou de droomvoeding een vaste prik?