33 Reacties

3 weken geleden

Ik ben pas net begonnen en heel voorzichtig met hapjes. Maar als ik boter uit de supermarkt ga geven krijgt hij kerrygold. Of boter bij de boer vandaan. Ga zelf geen geven margarine.

3 weken geleden

Ik heb 1 boter en beide kinderen krijgen deze, nooit bij stilgestaan dat ze iets wel en of niet mogen.. Ik heb sense romig
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 weken geleden

Margarine is troep!!! Geef echte boter grasgevoerd.

3 weken geleden

Ja ik dacht dat bijvoorbeeld roomboter het beste zou zijn. Vandaar dat ik het even vraag. We zijn nog niet begonnen met brood en gaan we pas doen als hij zelfstandig kan zitten

3 weken geleden

Wij geven nog geen brood, maar ik heb ook een hekel aan margarine en gebruik grasboter, dat krijgt zij straks ook.

3 weken geleden

Margarine bestaat uit transvetten, hier is niks gezonds aan. Voor gezonde vetten zou ik Kerrygold uit supermarkt gebruiken, of roomboter van de (bio) boer.

3 weken geleden

Uhhh ik heb becel romig. Daar zit 59 gram vet in per 100 gram en de aanbeveling is nu 60-80.

3 weken geleden

Reactie op unknown2024

Uhhh ik heb becel romig. Daar zit 59 gram vet in per 100 gram en de aanbeve ...
Maar dit is voor verzadigde vetten toch? Ik zie bij deze dat verzadigde vetten maar 12 gram is per 100 gram

3 weken geleden

Reactie op Sammiejo

Maar dit is voor verzadigde vetten toch? Ik zie bij deze dat verzadigde vet ...
Het ging naar mijn weten juist om onverzadigd. Heb het opgezegd en dat is idd zo. Onverzadigde vetten zijn goed in dit geval staat er

3 weken geleden

Reactie op Sammiejo

Maar dit is voor verzadigde vetten toch? Ik zie bij deze dat verzadigde vet ...
“Verzadigd vet is niet goed voor de gezondheid” (voedingscentrum)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 weken geleden

Ik geef olijfolie of biologische grasboter/roomboter van de boer.

3 weken geleden

Hier bio roomboter! Gewoon een klein beetje.

3 weken geleden

Reactie op unknown2024

Het ging naar mijn weten juist om onverzadigd. Heb het opgezegd en dat is i ...
Ohh dankjewel 😊

3 weken geleden

Margarine is echt meuk. Zo achterhaald. Hier bio grasgevoerde boter

3 weken geleden

Roomboter bestaat voor 90% uit vet. Margarine 80% plus ongezonde transvetten en andere onnodige ingrediënten. Kies voor bio roomboter!

3 weken geleden

Iemand nog tips voor kindjes met koemelkallergie? 🙈 ik geef ook liever geen margarine maar roomboter is helaas ook geen optie. Smeer je dan iets van olie op brood of gewoon ander brood beleg?

3 weken geleden

Reactie op AmberW96

Iemand nog tips voor kindjes met koemelkallergie? 🙈 ik geef ook liever gee ...
100% plantaardige boter al overwogen? Misschien is dat wat. Weet niet of er voldoende vetten in zitten. Maar je kan bijv ook pindakaas of geprakt fruit op brood doen :)

3 weken geleden

Reactie op unknown2024

100% plantaardige boter al overwogen? Misschien is dat wat. Weet niet of er ...
Margarine van Lidl, bij de AH terra margarine en blue band heerlijk romig zijn helemaal plantaardig en voldoende vet. Bij EkoPlaza hebben ze ook een versie (hier een kindje met koemelkallergie dus die lijst van de diëtiste gekregen 😉)

3 weken geleden

Reactie op AmberW96

Je kan ook Ghee proberen. Dit is geklaarde boter, waardoor er geen lactose meer in zit. Het blijft wel een zuivel product, dus het hangt denk ik een beetje af van de ernst van de allergie. Maar je zou het kunnen proberen, veel mensen met kma kunnen wel ghee eten!

3 weken geleden

Reactie op AmberW96

Extra vergine olijfolie vindt mijn dochter heel lekker! Doe dan een paar druppels op een korstje of het korstje even kort een dipje geven in de olijfolie.