15 Reacties

vorig jaar

Vraag aan de huisarts omaprazol heb ik ook gehad moest bijna elke dag wat innemen bij elke maaltijd die ik nam

vorig jaar

Download de medimama app daarin kun je checken of een medicijn veilig is voor gebruik bij zwangerschap

vorig jaar

Hoii, ik heb even gekeken op apotheek.nl je mag dit meerdere keren per dag innemen. als het na 2 week niet beter wordt of erger je arts raadplegen. En je mag dit gebruiken bij zwangerschap. Dit kan geen kwaad voor de baby.

vorig jaar

Ik ben vandaag precies 31 wkn, maar ik heb ook last van brandend maagzuur, voornamelijk savonds (?..) en neem ik zelf rennies.., met die app die iemand hierboven zet kan je het idd heel handig Zien!

vorig jaar

Anta gel is gedurende de zwangerschap veilig. Ook als je het meerdere malen per dag gebruikt. 7 jaar geleden bij m’n vorige zwangerschap ook dagelijks gebruikt op het laatst. Let er wel op dat antagel na openen (en gekoeld bewaren) maximaal 4 weken houdbaar is. Schrijf altijd de datum ff op het flesje bij het openen!

Reactie op Iris van Muiden

Ik ben vandaag precies 31 wkn, maar ik heb ook last van brandend maagzuur, ...
En anders is altijd alles na te vragen bij een arts, vk of bij de apotheek.

vorig jaar

Waarom heeft hij dit geadviseerd? Gewoon pure interesse hoor. Ik slik zelf dagelijks rennies 🤷‍♀️

vorig jaar

Ik heb zelf ook Antagel drank gekregen, ik moet het 1 uur na elke "grote" maaltijd innemen (dus ochtend, middag en avond) en eventueel nog voor het slapen gaan. Dit is besproken met de huisarts en VK dus denk dat het geen kwaad kan!

vorig jaar

Reactie op NPDK

Waarom heeft hij dit geadviseerd? Gewoon pure interesse hoor. Ik slik zelf ...
Assistente had het overlegd met dr huisarts omdat rennies niet voldoende werkte.

vorig jaar

Reactie op Elizabeth-1998

Hoii, ik heb even gekeken op apotheek.nl je mag dit meerdere keren per dag ...
Dankjewel !

vorig jaar

Reactie op Selpel1

Anta gel is gedurende de zwangerschap veilig. Ook als je het meerdere malen ...
Handige tip dankjewel !

vorig jaar

Hoi, voor mij werkte warme volle melk heel erg goed. Als ik maagzuur had en ik nam dat was het vrij snel weg

vorig jaar

Voor mij werkt gele vla heel goed tegen maagzuur. Dat zou je ook eens kunnen proberen!

vorig jaar

Ik had ook hevige oprispingen en maagzuur. Rennies vlogen er door. Nu via de huisarts lage dosering omeprazol gehad en heb nog geen 1 x maagzuur weer gehad!
Vorig weekend op het ziekenhuis geweest wegens hele hevige maagzuur, mn hele slokdarm was verbrand waardoor ik ook bloed ophoestte. Ik heb nu 20 mg Omeprazol en dat neem ik 2x per dag in. In de ochtend en een half uur voor het avondeten. Door de dag gebruik ik (als nodig is) antagel. Dit is allemaal goedgekeurd door de dokters dus dit kan geen kwaad. Sinds dien nergens meer last van, maar ik blijf de Omeprazol nu gewoon door slikken.