8 Reacties
12 dagen geleden
Hoi, ik heb dit ook gehad. Voeden deed extreem pijn en ook na de voeding bleef het branden. Ook kolven deed enorm veel zeer, zelfs op de laagste stand. Na behandeling (daktarin zalf op mijn tepels, nystatine in de mond van mijn zoontje) en af en toe insmeren met pure kokosolie (dit deed ik op mijn tepels voor een voeding - dan deed het tijdens voeden minder pijn, en ook af en toe op het speentje zodat mijn zoontje het in zijn mondje kreeg).
Welke behandeling heb jij gehad? Heb je ook kokosolie geprobeerd? En evt gentiaan violet?
Groetjes
12 dagen geleden
Reactie op Louloulouloulou
Hoi, ik heb dit ook gehad. Voeden deed extreem pijn en ook na de voeding bl ...
Oo jeetje wat naar ook! Ik heb miconazol creme gehad van de huisarts, maar het is dus niet weg en ook inderdaad kokosolie gebruik ik. Heb je het nog steeds? Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet.. gebruik ook koolbladeren op me borsten en koel het soms af met appelstroop zakjes in de vriezer. Ook me baby had nystatine maar ik merkte dat zij er erg veel krampjes van kreeg en zij heeft t niet meer als het goed is
12 dagen geleden
Wat vervelend! Ik heb ook vier weken nystatine en miconazol gebruikt tegen spruw, maar bleef ook pijn in m’n tepels en borsten houden, ook lang na het voeden. Bij mij hielp uiteindelijk een fluconazolkuur omdat de spruw in mijn melkkanalen zat. En beter op een grote aanhap letten, met hulp van een lactatiekundige. Na een paar dagen was de pijn weg. Sterkte!
12 dagen geleden
Reactie op Celine34
Oo jeetje wat naar ook! Ik heb miconazol creme gehad van de huisarts, maar ...
Ik heb inderdaad ook hele witte kolen versleten ;) Ik ben aan het nabehandelen nu, 10 dagen voor de zekerheid. Dus onze klachten zijn weg. Wat super vervelend voor jullie :(
Zou je nog iets kunnen met een tepelhoedje? Lastig hè..
Heb je dat gentiaan violet wel eens opgezocht? 2,5 jaar geleden heb ik dat na een tip van een goede vriendin voor mijn dochtertje gebruikt na meerdere weken en terugkerende spruw, dat heeft uiteindelijk geholpen. Ik heb het nu ook alvast voor de zekerheid in huis gehaald. Het is echt hardnekkig.