7 Reacties
21 dagen geleden
Hier ook! Ik maak straks een foto als ze wakker is. Ik dacht een kleine bloeduitstorting onder haar nagel omdat het ‘doorkomt’ zegmaar.
Ik zie wel dat de teen wat rood/gezwollen en wat gelig is
Klopt dat? Het kan gaan ontsteken
Hier was het ook een beetje rood maar dat is weggetrokken
21 dagen geleden
Lijkt op een ingegroeid teennageltje die aan het ontsteken is gezien de roodheid en die aan het optrekken is naar boven. Knip je zijn teennageltjes? CB heeft bij onze zoon toen (nu 2,5) gezegd de teennageltjes niet te knippen en dat ze vanzelf afbreken. Nou heeft hij ook teennageltjes die omhoog groeien. Ik vijlde ze dan. Maar ook als je tekort knipt of vijlt kan het zo zijn dat de hoekjes van de nageltjes in het vlees groeien. Hij had dit ook, niet bruin plekje maar dat het zo rood was en zeer deed en ik er niet aan mocht komen. Toen dus gevraagd op het CB wat ik ermee moest en dat als reactie dat ze vanzelf af zouden breken. Nu heeft hij het niet meer omdat ik zijn teennagels wel enigszins knip maar wel de bovenkant zo vijl dat hij geen last heeft in schoenen. En ik zorg ervoor dat het niet tekort is. Je zou kunnen vragen aan het CB of HA wat je hiermee kunt doen, want zocht het net even op omdat ik dacht dat het kon in een bakje met soda, maar dat is niet goed om te doen. Nageltje kan scheuren of afbrokkelen en doordat het week wordt makkelijker ingroeien stond er.
21 dagen geleden
Reactie op Lotte0212
Lijkt op een ingegroeid teennageltje die aan het ontsteken is gezien de roo ...
Ik durf die kleine nageltjes nog niet te knippen. Hij is zo beweeglijk. Vijlen doe ik wel eens, maar wat jij zegt inderdaad. Het kan ook ingroeien als het te kort is. Ik bel straks even de HA