35 Reacties

één maand geleden

Probiotica werkt bij ons heel goed!

één maand geleden

Mijn osteopaat gaf het advies geen melkeiwit meer te nemen voorlopig. Baby darmpjes verteren deze nog niet goed tot 12 weken.

één maand geleden

Reactie op jongeria

Probiotica werkt bij ons heel goed!
Neem je dit zelf of is dit wat je aan de baby geeft?

één maand geleden

Reactie op Medo1994

Ik was absoluut geen fan van infacol geven, maar het is de lifesaver hier b ...
Mijn kleine krijgt zware verstopping van infacol

één maand geleden

Probiotica werkt bij ons ook heel goed. Dit werkte ook geweldig voor ons eerste zoontje. Verder kun je wel proberen om hem rechter op eten te geven om zo min mogelijk lucht erin te krijgen. Verder veel fietsen en blijven bewegen met de benen. Ook werkt een kipkep hier goed om m rustig te krijgen en de pijn wat te verlichten

één maand geleden

Bactiol! Amper kramp. Bijna 4 wk oud en 3x krampen gehad

één maand geleden

Reactie op Proudmom22x

Bactiol! Amper kramp. Bijna 4 wk oud en 3x krampen gehad
Geef je de druppels verspreid over de dag of in een keer?

één maand geleden

Reactie op steef16

Geef je de druppels verspreid over de dag of in een keer?
2x per dag 3 druppels!

één maand geleden

Onze jongen hier heeft ook zoveel last van buikkrampen. Hij huilt nooit (behalve als hij honger heeft), maar zodra hij krampjes heeft gilt hij echt alles bij elkaar en maakt hij zichzelf super overstuur. Het is echt zo onwijs zielig. Doet echt pijn hem zo te zien. Ik drink zelf al sinds week 34 iedere dag een zakje Symflora Baby (probiotica). Je kunt dit vanaf de geboorte ook aan je baby geven, maar met borstvoeding moet het op je tepelhof. Geen idee wie dat verzonnen heeft, maar dat is niet te doen met zo’n zakje poeder. Ik slik daarom iedere dag zelf nog zo’n zakje zodat het doorwerkt in de borstvoeding. Ik wilde liever niet met infacol of sab simplex starten, maar ik kreeg uiteindelijk de grandioze tip van mijn lactatiekundige: Protectis EasyDrops Druppels Tube. Dit is ook een probiotica maar dan in druppelvorm. In Nederland is het dus niet echt bekend, maar in Duitsland, Spanje etc zweren ze erbij, wist zij me te vertellen. Ze heeft het heel veel mama’s aangereden en een hoop positieve feedback ontvangen. Ik geef ze hem nu net ietsjes langer dan een week (heeft gemiddeld 2 weken de tijd nodig om echt een beetje te werken) en ik merk echt verschil! Helemaal over is het nog niet, maar dat is ook niet gek. Ik merk wel echt dat hij minder krampaanvallen heeft en dat als hij ze heeft dat ze veel minder lang duren. Normaal krijste hij echt zodra hij moest poepen doordat zijn darmen dan zo van slag waren, maar nu heeft hij met regelmaat hele volle luiers zonder dat hij zich heeft laten horen. Ik zie dan alleen aan zijn gezichtje dat hij aan het persen is, maar zonder de huilbuien. Het lijkt hier echt resultaat te boeken dus voorlopig behoud ik de combinatie van het zakje zelf slikken en hem de druppels geven. Ik bestelde de druppels via deze site: https://www.newpharma.nl/protectis/189882/protectis-easydrops-druppels-tube-5ml.html?sc_src=email_1798866&sc_lid=144678833&sc_uid=LKqqvFHSln&sc_llid=829049&utm_medium=email&&sc_customer=10957438

één maand geleden

Reactie op Baby Z & W

Onze jongen hier heeft ook zoveel last van buikkrampen. Hij huilt nooit (be ...
Bedankt voor de tip. Wij gebruiken Bactiol maar merk geen verschil. Als die op is, ga ik deze maar eens proberen!

één maand geleden

Reactie op immevanschijndel

Ik gebruik voor mijn baby (4 weken oud) infacol, laveen probiotica en heb e ...
Mogen infacol en larven samen? Ik heb ze beide in huis maar kan het niet vinden

één maand geleden

Reactie op Mandybb

Mogen infacol en larven samen? Ik heb ze beide in huis maar kan het niet vi ...
Wat voor soort larven geef je precies?

één maand geleden

Reactie op Gigi21

Wat voor soort larven geef je precies?
Oh wacht laveen.. automatisch woordenboek 😂

één maand geleden

Reactie op Mandybb

Oh wacht laveen.. automatisch woordenboek 😂
Ik moest lachen 🐛 😂

één maand geleden

Hier al een paar dagen veel minder krampen. We hebben drie mogelijkheden die de krampjes (en reflux) leken te verergeren: vitamines, koemelk en/of sab simplex. We weten nog niet wat het precies is (gestopt met alledrie), maar we hebben de vitamines van laveen nu en dat gaat in ieder geval goed.