18 Reacties
21 dagen geleden
Hier ook een baby die het liefst op haar buik of zij slaapt! Vooral in de ochtend, wanneer mijn vriend en ik al opstarten en de kleine nog even in bed blijft liggen, laten we haar lekker op haar buikje liggen. Er is dan om en om wel altijd iemand bij, want zonder toezicht durf ik het echt nog niet aan. In het ziekenhuis werd zij steeds op haar zij gelegd en eenmaal thuis kon ze met twee weken al op haar zij of buik rollen 😅
Wij gebruiken 's nachts wel eens het zijslaapkussen, vooral wanneer ze flink aan het spugen is, want dan is op haar rug leggen een drama.
21 dagen geleden
Reactie op LauraBra1993
Hier ook een baby die het liefst op haar buik of zij slaapt! Vooral in de o ...
Oh een zijslaapkussen is miss ook nog een idee inderdaad... Want hij spuugt best veel soms nog snachts en laatst kwam het ze neus ook uit..echt kapot geschrokken toen...
21 dagen geleden
Hier ook een buikslaper. Eerst alleen overdag. Sinds deze week (6 weken) ook ‘s nachts want als ik hem op zijn rug wegleg duurt het een kwartier (waarin hij enorm onrustig is en veel huilt) en ligt hij vervolgens toch op zijn buik. Hij ligt ook altijd met zijn hoofdje naar opzij en tilt zelf heel goed zijn hoofdje op. Overdag is hij ook nog nooit met zijn gezichtje naar beneden geëindigd. Hij ligt voor de veiligheid wel in een slaapzak en we hebben aerosleep in het bedje.
21 dagen geleden
Hier ook! ‘S nachts doe ik het nu nog niet. Maar straks als hij wat ouder is wel in combinatie met een areosleep matras. Het is mijn 2e en de eerste had het ook. Die sliep vanaf 8/10 weken ook ‘s nachts op zijn buik. Heel heel erg spannend vond ik dat toen. Eerste nachten zelf geen oog dicht gedaan. Maar met de tijd steeds meer vertrouwen en betere nachten. Hij is nu 2,5 en heeft nog nooit een nacht op zijn buik geslapen.
21 dagen geleden
In het ziekenhuis werd mijn zoon op zijn zij gelegd omdat hij zo misselijk was van de bevalling. Eenmaal thuis zei de kraamzorg dat dat echt niet mocht (tenzij we hydrofiel voor en achter zouden leggen) dus zijn we er eigenlijk mee gestopt. Hij heeft verborgen reflux en overdag kan hij best rustig slapen op zijn rug, maar snachts is hij super onrustig. Nu afgelopen twee nachten sliep hij sowieso heel slecht en heb ik hem op zijn buik op mij laten slapen en opeens slaapt hij uuuuren door.
20 dagen geleden
Hier geen buikslaper, maar wat je wellicht nog zou kunnen proberen voor wat minder onrust als hij op zijn rug slaapt is een lovetodream slaapzakje, hiermee liggen ze met de armpjes omhoog naast het hoofd. Bleek bij ons een schot in de roos voor de nachten, want inbakeren in de puck a baby wat bij ons zoontje destijds heel goed werkte, was hier een echte no-go en werd ze woest van😅
20 dagen geleden
Hier ook een buikslaper! Wij hebben eerst werkelijk álles geprobeerd; inbakeren, zijligkussen, nunki-lakentje, love to dream-slaapzakje (die laatste was nog het meest ‘succesvol’. Maar onze kleine bleef onrustig, uiteindelijk denk ik dan; liever een die niet slaapt en oververmoeid is? Of een baby die slaapt?
Eerst hebben we hem overdag onder toezicht op zijn buik laten slapen en continu gekeken of hij zijn nekje goed draaide, op een gegeven moment kregen we het vertrouwen en nu leggn we hem ook ‘‘s nachts op zijn buik. Hij is nu bijna 8 weken.
Wel ook in de co-sleeper naast mij, èn met een Aerosleep-topper + hoeslaken. Ik weet dat niet iedereen dat vertrouwt maar ik heb het zelf uitvoerig getest en je kan er echt wel goed door ademen.
Het is ff spannend, nog steeds, ik word ook nog van elke beweging wakker…. maar je krijgt er wel een gelukkigere baby voor terug…
20 dagen geleden
Vannacht na ze voeding half uur omhoog gezeten..daarna op ze rug in bedje .nou onrustig spugen alles ..maar vooral onrustig .. heb hem toch op ze buik gedraaid en gelijk sliep die en was die rustig vond dood eng maar dacht ga het toch proberen... Nu snel zo aerosleep matras besteld...bedankt voor alle tips! Super fijn deze forum zo!
19 dagen geleden
Ik lees mee. Ik heb ook een buikslaper en ik vind het doodeng. Overdag leg ik haar ook vaak op haar buikje onder toezicht, maar ik ben daar ‘s nachts nog niet aan toe. Ze is bijna 7 weken en kan haar hoofdje goed draaien, maar toch blijf ik het heel spannend vinden.
Is een Aerosleeper daadwerkelijk veiliger? Ik zou ‘m graag willen, maar na het zien van de uitzending van avrotros twijfel ik een beetje. https://radar.avrotros.nl/artikel/jonge-ouders-onnodig-bang-gemaakt-voor-verstikkingsgevaar-babymatrasjes-60966 Hebben jullie de uitzending gezien?
één dag geleden
Hier een buikslaper ligt in de nacht ook gewoon op haar buik , kan haar hoofdje echt al mooi draaien en opheffen en ze slaapt op een aerosleep matras :)
één dag geleden
Mijn dochter slaapt dag en nacht op haar buik sinds week 11. Op een andere manier slaapt ze niet.