6 Reacties
4 dagen geleden
Ik kan me heel erg voorstellen hoe vervelend dat is!
Romana Sterk (sterkher op instagram) heeft veel gratis tips op haar account.
Als je meer wil/kan besteden heeft ze een core restore progamma en postnatal programma dat je aan kunt schaffen waarbij enorm goede oefeningen worden gegeven voor sportschool of thuis. Allemaal in samenwerking met bekkenbodem fysio’s.
Heel veel succes en hopelijk herstel je goed 😘
4 dagen geleden
Hier ook helaas. Na de bevalling van mijn tweede kindje bleef het open staan en liep ik bij de fysio. Na 6 maanden helaas nog geen resultaten en voorzichtig was het woord herstel operatie al een gevallen. maar wel raakte ik weer in verwachting en het mooie resultaat ligt nu te drinken. Ik zal opnieuw bij de fysio moeten starten maar ik houd hier rekening met dat het niet voldoende zal helpen. Eerst maar ervoor zorgen dat we geen kinderwens meer hebben mocht het nodig zijn.
4 dagen geleden
Herkenbaar! Na mijn eerste zwangerschap is dit nooit mooi weggetrokken en nu na mijn tweede is het ook nog aanwezig, wel wat minder dan eerst gelukkig. Ik ben nu gestart met Pilates bij een dame die ook zwangerschapspilates geeft, dus zij weet precies wat je wel en niet kan doen. Hier train je goed je core, waaronder de bekkenbodem en de buikspieren!
Ik heb er in het dagelijks leven geen last van. Alleen met tillen moet ik opletten dat ik op een juiste manier aanspan. Is dit bij jou ook zo of heb je er meer last van?
één dag geleden
Reactie op MamaJ2009
Herkenbaar! Na mijn eerste zwangerschap is dit nooit mooi weggetrokken en n ...
Oh wat fijn dat je het al aan het trainen bent! Ik heb in et dagelijks leven dus nergens last van, k kwam er meer achter doordat ik postpartum herstel foto’s aan het maken was iedere week en k merkte bij de eerste dat me buik na zoveel weken een stuk platter was en ik dacht nu blijft het eigenlijk sinds week 3 hetzelfde en toen zei de VK dus inderdaad dat er een gat nog tussen zit..
één dag geleden
Reactie op Celiie
Hier ook helaas. Na de bevalling van mijn tweede kindje bleef het open staa ...
Oh nee wat eng dat het woord operatie al gevallen was… ik wist echt niet dat het zo “heftig” kon zijn en dat er sommige mensen ook echt een operatie voor nodig zouden hebben dit te herstellen.
Is een operatie ook echt noodzakelijk of kan je hier mee leven zonder dat er een operatie zou moeten plaats vinden?