Hoihoi,
Ik ben op zaterdag 14 september bevallen, maar op de woensdag daarvoor zijn ze al begonnen met inleiden. Op woensdag een ballonnetje, en daarna mocht ik weer naar huis. Donderdagoctend weer terug, maar nog niet voldoende ontsluiten, dus nog een keer een ballonnetje gekregen. Op vrijdagochtend weer terug en toen had ik 2 cm ontsluiten, de artsen vonden dit te weinig om vliezen te breken dus werd ik die dag opgenomen en kregen ik medicijnen om de baarmoedermond week te maken. Op vrijdagavond zijn spontaan mijn vliezen gebroken en kwam de bevalling op gang. Op zaterdagochtend is onze zoon geboren.
Mijn man is vanaf woensdag thuis gebleven van zijn werk. Voor zijn werk rijdt hij door heel Nederland, dus lastig te combineren met een vrouw die misschien ieder moment gaat bevallen.
Mijn man heeft vooraf aangegeven op zijn werk dat hij calamiteiten verlof opneemt. Toen dachten wij dat onze zoon eerder geboren zou worden. Achteraf had hij woensdag en donderdag dus prima kunnen werken omdat er nog vrij weinig gebeurde, maar dat is achteraf.
Nu heeft zijn baas deze dagen niet als calamiteiten verlof gerekend, maar gewoon als niet gewerkte uren, dus min uren.
Ik kan op internet niet zo goed vinden waar hij nou precies recht op heeft, maar het lijkt mij toch dat dit onder calamiteit verlof valt.