22 Reacties
19 dagen geleden
Oooh lieve mama ik zit in het zelfde schuitje, het is soms heel frustrerend maar we got thiss
19 dagen geleden
Hier hetzelfde.
Een peuter van bijna 2, een baby van 10 weken en een hond. Partner werkt 4 dagen.
Soms is het idd chaos. Ik probeer tijdens de dutjes van de baby echt de aandacht aan onze peuter en de hond te geven. Haar overal bij betrekken lijkt ook wel te helpen.
Maar etenstijd en dutjes tijd is soms erg stressvol.
Ik probeer maar zo te denken, het wordt alleen maar beter/makkelijker als de baby ouder wordt en er meer ritme komt.
19 dagen geleden
Reactie op S♥️
Ik had dit ook toen mijn 2de kwam, eerste en tweede schelen 13 maanden.. ze ...
Ik ook met mijn kids die 15 maanden schelen wat een drukte, amper tijd om zelf iets te doen of eten.. 😅 nu zijn ze 5 en 7, en mijn derde een maand. Zoveel makkelijker. Gewoon genieten dit keer!! 🥰
19 dagen geleden
Herkenbaar! Ik vind het een uitdaging als ik alleen ben om peuter op bed te brengen (we liggen vaak even bij hem in bed tot hij - gelukkig wel snel - slaapt) en baby die onrustig is en vastgehouden wil worden. Ook aandacht verdelen lastig, zeker met borstvoeding en als baby onrustig is bij slaapjes overdag
19 dagen geleden
Hier ook een peuter van 2, baby van 6 weken en een hond. En ook hier is het overdag vaak een dikke chaos. Het is in de afgelopen weken nog maar 2x voorgekomen dat de kinderen egen tegelijk sliepen ( niet op mij) zodat ik ook echt even wat kon doen. Ik neem het maar voor lief, ik denk later vast met weemoed terug aan hoe heerlijk het ook was om zoveel met je baby te knuffelen en niet aan hoe vaak ik de vaatwasser meteen als ie klaar was heb uitgepakt. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat 💪
19 dagen geleden
Hier zoontje van 3 (september '21) en dochter van bijna 8 weken. Na 3 weken ging mijn man weer werken en dat betekent dat ik de peuter van peuterspeelzaal moet halen en 1x per week ook brengen. Mijn man werkt gelukkig maar 2 dagen per week en ik kook ook op die dagen. Ik ben elke keer trots als iedereen gegeten heeft, inclusief ikzelf als de peuter naar school gaat voor de middag (tussen 1 en kwart over 1 brengen).
En ja, soms is er chaos, huilt er iemand langer dan ik fijn zou vinden.
Ik ben ook heel blij dat ik een robotstofzuiger heb, dan lijkt het nog wat. En de dagen dat de peuter weg is voor een dagdeel zijn echt heerlijk om even bij te komen
19 dagen geleden
Herkenbaar! Hier een dreumes van 1 jaar en 9 mnd en een baby van 8 weken. Ik heb de mazzel dat ik op dit moment maar 1 dag beide kids alleen heb want dreumes gaat gewoon zijn vaste dagen naar de opvang. Wel lastig om tijd wat te verdelen, dan moet baby worden gevoed en slaapt alleen op arm/draagzak/of te wandelen. Maar dreumes heeft ook zijn aandacht nodig. Soms ook schuldgevoel naar oudste toe. En que huishouden doe ik niks. Ik kom amper toe aan vaatwasser uitruimen 😅
Gelukkig komt man dan tegen 17.00 thuis.
18 dagen geleden
Hier met een bijna 4 jarige, een dreumes van 1.5 en een baby van 6 weken herken ik je gevoel. Er zijn dagen dat het goed loopt, en er zijn dagen dat het overleven is. Dat huis komt wel weer denk ik dan. Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Elke dag leren we meer wat wel en niet werkt en we groeien erin. You got this!
18 dagen geleden
Hier is het ook echt chaos! De oudste wil ook niet heel de dag thuiszitten en iets ondernemen is een heel ding. Ben je eindelijk klaar om te gaan, wil de jongste weer eten en daarna is het alweer tijd voor de lunch en gaat de oudste nog naar bed 🙈 Uiteraard slaapt de jongste dan natuurlijk niet! 🤪 Ik vind het momenteel ook vooral overleven, maar het wordt vast beter!
18 dagen geleden
Heel herkenbaar. Hier een baby van 9 weken en peuter van net 2 jaar. Heb echt mijn draai moeten vinden maar inmiddels heb ik die gevonden 😄. Sommige dagen is het inderdaad chaos.
Laats had ik zn dag: de kat had een muis gevangen en er lag overal in de woonkamer bloed en ook op de gordijnen,alles schoongemaakt en gewassen, naar de speeltuin gegaan waar een plas met water is, ik let even niet op omdat ik de baby wil gaan voeden, draai me om en staat de peuter tot zijn knieën in het water en vertikt het om eruit te komen😅. Dan denk ik wel eens in welke shitshow ben ik weer beland.😂🙈
18 dagen geleden
Reactie op L1310
😅 ik denk dan (bij zo'n plas): nu is het toch al te laat, laat hem er nu m ...
Ja dat had ook gekund😂 maar ik dacht als hij kopje onder gaat ben ik nog verder van huis