9 Reacties
19 uur geleden
Jeetje, wat een ingewikkeld dilemma, en wat jammer dat jullie in deze situatie zitten. Misschien zouden jij en je partner samen een brief aan ze kunnen schrijven? Hierin zouden jullie kunnen beschrijven wat jullie ingewikkeld vinden aan de situatie (maar zonder verwijten, want het klinkt alsof zelfreflectie niet hun sterkste kant is). Vertel vanuit jullie, jullie gevoel, wat het met jullie doet, en dat jullie het zo fijn zouden vinden als de kinderen een fijne band met opa en oma kunnen opbouwen. Dat de signalen die ze geven soms wat tegenstrijdig zijn (niet naar de verjaardag komen, maar ook aangeven dat ze de kleinkinderen te weinig zien) Hou het echt bij jezelf (hoe moeilijk ook!) en misschien ook complimenten over dingen die jullie waarderen aan ze. Mits die er zijn? En eventueel een vraag stellen.. of ze samen met jullie naar een oplossing willen zoeken, of vragen wat zij nodig hebben van jullie. Dan leg je de bal bij hen. Mochten ze negatief reageren, dan is dat pijnlijk, maar ook duidelijk. Dan hebben jullie je best gedaan, en is het misschien iets makkelijker om afstand te nemen. En reageren ze positief, dan kunnen jullie hopelijk samen tot een goede oplossing komen.
Het is mooi dat je nog niet wilt opgeven, maar als er echt geen beweging in zit, dan is het misschien gezonder voor jullie om een tijdje afstand te nemen. Je bent zwanger, en je verdient het om daar met de volle 100% van te genieten.
Succes!🍀
18 uur geleden
Ik denk dat jullie al heel wat gedaan hebben,verduurt hebben en vergeven hebben. Soms is voor jezelf kiezen de enige optie die rest. Als ik het lees zijn jullie beide van mening dat het zo niet gaat, ook hun eigen kind (jou man) dus. Als ze dit gedrag vertonen naar jou kind(eren) denk ik dat ze beter af zijn zonder. En jullie eigenlijk ook. Ik kan niet kiezen of je dat met bericht of zonder zou moeten doen, dat is echt wat jullie fijn vinden
vinden. Dat is nu het belangrijkste, dat ondanks deze klote situatie, jullie toch met een soort van oke gevoel kunnen terug kijken naar je eigen handelen. Jullie verdien liefde en support, en mensen die dat niet (kunnen) geven, zijn niet de mensen die je meeneemt in de toekomst.laat gaan, laat gaan!
Heel veel sterkte!
18 uur geleden
Wij zijn gestopt met energie steken in mensen die ons alleen maar energie kosten. Dit betekent dat er, na een hoop gezeik, ook geen contact meer is met mijn schoonouders. Ik gun mijn kinderen een opa en oma die deze rol daadwerkelijk willen invullen. Niet mensen die deze rol als recht zien, maar geen poot uitsteken om ze te leren kennen.
16 uur geleden
Ik denk dat je je af moeten vragen of je hier nog tijd en moeite in wil steken, want zo te lezen krijg je er niks voor terug, behalve commentaar en verwijten.
Ik persoonlijk zou het contact op deze manier niet willen. Liever geen contact dan dit contact. Lijkt me wel een lastige situatie, want voor je gevoel heb je echt je best gedaan en ondanks dat wordt de schuld bij jou gelegd. Dat moet je wel van je af kunnen laten glijden; of je kan overwegen om nog een keer goed jouw visie op de situatie met je schoonouders te delen. Moet je er denk ik wel rekening mee houden dat zij misschien in hun eigen visie blijven hangen; dus vraag is wat je er dan mee op schiet.
Ik snap dat je je kinderen een oma en opa gunt, maar dan moeten oma en opa dat wel voor jouw kinderen willen zijn en daar lijkt het momenteel niet op. Ik ben zelf kleinkind van een (gescheiden) opa en oma die nooit echt interesse hebben getoond en die ik ook vanaf m’n kleutertijd niet of nauwelijks heb gezien. Tuurlijk is dat jammer, maar ik zie dat niet als iets wat mijn moeder anders had moeten doen. Ik zie dat echt iets als wat bij mijn opa en oma ligt. Vind het juist erg verdrietig voor m’n moeder dat ze nooit het geluk van haar kinderen heeft kunnen delen met haar ouders. Maar goed ik zie het vooral als hun verlies en niet dat van mij!
15 uur geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat het verstandig is om er geen energie meer in te steken. Denk dat dat een verloren zaak is. Zo werd mijn man gevraagd om een lijst van namen voor een eventuele babyshower en heeft hij zijn moeder ook gevraagd of ze haar naam door moest geven. Deze zei gewoon “je hoeft mij niet te benoemen, ik kom niet”. Zonder pardon.
En inderdaad zie ik liever een opa en oma die de rol als opa en oma willen invullen ipv het te zien als hun ‘recht’ en vervolgens zelf nergens energie in willen steken.
Ik ben wel blij te lezen dat het dus niet aan mijn hormonen oid ligt maar dat de situatie gewoon echt zo niet kan en dat door ‘buitenstaanders’ ook zo gezien wordt.
11 uur geleden
Wij hebben het contact verbroken met mijn schoonvader, wat een rust gaf dat.
Mijn schoonmoeder hebben we 4 weken voor het laatst gesproken en voor mij is dat nu klaar. Ik heb haar geblokkeerd, ze is negatief en kost alleen energie.
Je kunt ervoor kiezen om nu geen contact te zoeken en afwachten wat zij doen.
Bespreek het met jouw schoonbroer eventueel.
Laat het vooral nu los, het kost jullie teveel negatieve energie en je wil vooral genieten deze dagen wat je hebt en wat er gaat komen. 🍀🩷
9 uur geleden
Het verleden is de beste voorspeller voor de toekomst.. dus neem je besluit op basis van wat zich er al heeft afgespeeld en niet op hetgeen wat je hoopt dat er nog gaat gebeuren.
Ik heb ook geen contact met mijn schoonouders, heb zoveel rust nu.
Zoek even op Instagram; low effort inlaws. Klinkt herkenbaar je verhaal.
7 uur geleden
Mijn ex schoonmoeder heeft toen zij hoorde dat ik zwanger was van mn zoontje (was toen nog samen met zijn vader) mij niet gefeliciteerd wel heeft ze t verklapt tegen zijn broertje. Ze heeft nog nooit iets naar mij aan interesse getoond. Wel aan mn ex keer cadeautje gegeven en gevraagd naar mij niets. Ze heeft hem nog nooit gezien. Zolang zij niet normaal tegen mij kan doen gebeurd dit ook niet. Maar hier is t heel simpel ik ga nooit wat van haar horen dus prima zo.
2 uur geleden
Jeetje wat een situatie.
Heel eerlijk zou deze situatie mij veelste ver gaan- en heel eerlijk zijn de de titel opa & oma niet waard.
Misschien wat kort door de bocht maar nu zal je zoon (en toekomstige dochter) er nog nauwelijks iets van door hebben, totdat ze het wel gaan merken en ik denk dat dat nog lastiger is.
Jullie hebben meer dan je best gedaan. En ja familie krijg je maar dat betekent niet dat ze koste wat kost dichtbij je horen te staan ❤️