18 Reacties

één maand geleden

Wij deden dat ook met ons zoontje. Toen hij 3 weken was nog naar een pretpark geweest de hele dag. Zijn die weken ook dagelijks veel weg geweest ook omdat mijn man toen nog verlof had en we echt even konden genieten met zn 3e. Nu wel wat minder de deur uit sinds hij weer werken is. Maar wij hebben niks gemerkt aan onze kleine. Als hij echt overprikkeld is merk je het echt wel, door veel huilen enzo

één maand geleden

Reactie op Vlinder-1994

Wij deden dat ook met ons zoontje. Toen hij 3 weken was nog naar een pretpa ...
Bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen. Voel me soms wat schuldig. Maar wat je zegt anders kom je er waarschijnlijk wel achter. Dank😄

één maand geleden

Ik zou dat zelf niet doen zoveel prikkels nu al, maar ik denk dat je vooral moet doen waar jij je goed bij voelt.

één maand geleden

Hangt denk ik van je kindje af! Hier slaapt ze overdag moeilijk in (ook niet in de kinderwagen) dus het idee haar meerdere keren te verplaatsen geeft mij al stress haha. Zeker nu ze met bijna 8 weken ook een krampjes en huil piek heeft. Ik let dus wel op de prikkels die ze krijgt want ze is mega alert, maar… als het kon was ik ook graag wat vaker op pad gegaan. Dus kijk naar je kindje en als het voor jullie werkt dan is dat prima!

één maand geleden

Kan gewoon toen me zoontje 4 weken was waren we lekker veel met de camper reizen en overal staan & leuke dingen doen. Hij is nu 6 weken en we zijn eventjes 4 dagen thuis geweest en nu zijn we weer lekker op reis en staan nu op een camping.

één maand geleden

Als het kan en je kleintje reageert er verder niet op, alleen maar leuk en prima toch! Zou het zelf ook graag willen alleen onze dochter is heel snel overprikkeld helaas.

één maand geleden

Zelf ben ik ook veel onderweg met mijn zoontje van 6 weken. Hij vindt het heerlijk om in de auto te zijn. Dan slaapt hij nog beter dan ‘s nachts🤣. Ik vind zelf dat het wel goed is voor mijn kind dan went hij ook aan opa’s en oma’s en andere omgevingen Enzo.

één maand geleden

Ik probeer dagelijks in elk geval wel zeker een keer de deur uit te gaan met hem, wandelend, met de auto. En daar gaat hij goed op. Ik probeer hem verder zoveel mogelijk in zijn bedje te laten slapen in alle rust, en op die afwisseling doet hij het heel goed. Ik denk dat jij zelf het beste kunt aanvoelen wat voor jou en je kindje werkt:)!

één maand geleden

Reactie op BM318

Ik probeer dagelijks in elk geval wel zeker een keer de deur uit te gaan me ...
Hoe ziet jou dag er dan een beetje uit overdag met voedingen, op pad gaan en ook nog dutjes in eigen bed?

één maand geleden

Hi! Ik ben ook veel op pad. Wel veel rond het huis, of in eigen stad, maar dat is meer omdat ik 3 dochters heb en ik vind het best een onderneming om mer 3 op pad te gaan. Met de oudste deed ik dat wel heel veel

één maand geleden

Ik denk dat je het vanzelf merkt aan je kind als het teveel is. Denk niet dat er een algemene regel voor is. Mijn zoon vond het allemaal prima, op pad gaan toen hij zo klein was. Nu is het met mijn dochter heel anders, die krijst in de auto, kinderwagen en draagzak. En op bezoekjes (aan CB, kinderarts etc) is ze wel stil maar direct na afloop is ze de rest van de dag aan het huilen. Signalen waar je op kunt letten zijn denk ik huilen, slechter slapen, slechter drinken, slechter groeien. Als dat niet aan de hand is, denk ik dat hij het prima vindt. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat hij het over een paar weken ineens niet meer goed vindt

25 dagen geleden

Gewoon goed kijken naar de behoeftes van je kind. Onze zoon raakte heel snel overprikkeld en had veel behoefte aan rust, ritme, regelmaat. Ons dochtertje nu is vooralsnog heel go with the flow en lijkt alles prima te vinden.

25 dagen geleden

Reactie op asil122

Hoe ziet jou dag er dan een beetje uit overdag met voedingen, op pad gaan e ...
Meestal ga ik of in de ochtend weg en doe ik ‘s middags de dutjes in bed of juist vice versa. Omdat ik flesvoeding geef zit daar wel een redelijk vast ritme in, net als zijn wakkertijd, dat maakt het ook wat makkelijker. En hij is behoorlijk go with the flow-slaapt op allerlei plekken goed. Dus dat helpt allemaal mee. Mijn oudste zoontje had dat écht niet getrokken bijv.

24 dagen geleden

Reactie op BM318

Meestal ga ik of in de ochtend weg en doe ik ‘s middags de dutjes in bed of ...
Oh dat lijkt me heerlijk! Hier nog krampjes en ze slaapt bijv. Absoluut in zomaar in de kinderwagen. Ze houdt zichzelf dan echt wakker door rond te kijken dus vrees een beetje voor een oververmoeide baby als ik haar niet af en toe in slaap help in bed. Wel fijn dat het met je jongste kindje kan!

24 dagen geleden

Wij zijn ook sinds ze 3 weken is veel op pad, ze slaapt overal doorheen 😆

24 dagen geleden

Hier ook! En de dagen dat we weg zijn is ze zelf ook aangenamer , beter slapen beter drinken dan als we heel de dag thuis zijn haha 😅

24 dagen geleden

Reactie op momofpremies

Hier ook! En de dagen dat we weg zijn is ze zelf ook aangenamer , beter sla ...
Haha hier hetzelfde! 😅

23 dagen geleden

Nee kan geen kwaad hoor! Ook altijd gedaan met de oudste. Lekker doen nu ze nog zo klein zijn. Ze krijgen vanzelf de fase dat je echt thuis moet zijn voor dutjes etc. Nu lekker van genieten dat je nog kunt gaan en staan waar je wilt.