20 Reacties

8 maanden geleden

Ik snap je punt niet helemaal? Ergens is het gewoon een maandag en het is toch leuk dat zij jouw kindje meeneemt naar de dierentuin? Als jij er een vervelend gevoel bij hebt, zou ik dat wel uitspreken. Misschien is zij zich van geen kwaad bewust.

8 maanden geleden

Reactie op Ndserwwww

Ik snap je punt niet helemaal? Ergens is het gewoon een maandag en het is t ...
Klopt het is een heel leuk idee maar ze heeft dit niet met mij of mijn man overlegd en dat geeft mij een raar gevoel

8 maanden geleden

Reactie op Lysanne1995x

Klopt het is een heel leuk idee maar ze heeft dit niet met mij of mijn man ...
Ik zou het op een normale manier aan haar uitleggen dat het feit dat dit niet is overlegd met jullie, jou/jullie een raar gevoel geeft en of zij in het vervolg dat eerst even wilt overleggen.

8 maanden geleden

Ik snap je wel hoor! Mijn moeder overlegt altijd even over haar oppasdag. Dan wil ze de kinderen bijvoorbeeld graag even meenemen voor een bakkie bij een vriendin. Een dagje dierentuin zou ze zeker in overleg doen en ik zou het dan ook leuk vinden om mee te gaan😅 Ik zou zeker even aangeven dat jullie voor dit soort dingen eerst willen bespreken! Gewoon je grenzen aangeven. Als ze dit nu al zo meedeelt en jullie reageren hier niet op dan gaan er vast nog meer dingen voorvallen🤷🏼‍♀️ Succes!

8 maanden geleden

Hmm, ik zou dit juist alleen maar kunnen waarderen. Je kind is die dag daar, is het niet een beetje aan haar, hoe ze dan haar dag invult? Ik zou het wel gek vinden als ze dan alles zou moeten overleggen. Ik zou zelf persoonlijk de controle een beetje los laten.

8 maanden geleden

Ik snap je gevoel wel, maar ik denk ergens dat het een kwestie van loslaten is. Dit is bij het 1e kind vaak wat moeilijker voor ouders en gaat meestal bij een 2e kindje al beter. Bij mijn 1e dochter vond ik het allemaal zelf veel te leuk om dingen te doen met haar en zo vond ik het dan dus lastig als mijn schoonouders haar mee wilde nemen. Bij ons wordt wel alles in overleg gedaan ivm autostoeltjes en los daarvan ook gewoon omdat iedereen hier vind dat het belangrijk is om te overleggen. Nu mijn 2e dochter er is heb ik meer zoiets van doe wat leuk is voor de kinderen, want daar gaat het juist om, dat de kinderen een leuke dag hebben (opa en oma dan dus ook). Als jij/jullie er last van hebben dat het niet overlegt wordt zou ik dit iig wel in een rustig gesprekje vertellen. Bijvoorbeeld dat je het erg leuk vind dat ze iets leuks gaan doen met je zoon, maar dat je het jammer vind dat het niet overlegd is en dat je dit in het vervolg wel graag zou willen. Je mag ook zeker zeggen dat je zelf graag mee had willen gaan en het daarom dus ook erg jammer vind dat er geen overleg is geweest. Ik denk dat jouw schoonmoeder zich van geen kwaad bewust is en juist alleen maar dacht is toch leuk voor jouw zoon?

8 maanden geleden

Dit zou voor mij eerlijk gezegd een reden zijn om te stoppen met oppassen. Ik vind het helemaal prima dat je iets met mijn kind wil doen, maar wel in overleg. Als je niet van tevoren kan overleggen dan gaat het ook niet gebeuren. Wat anderen daarvan vinden interesseert me bijzonder weinig. Mijn kind, mijn regels.

8 maanden geleden

Reactie op _xkb

Dit zou voor mij eerlijk gezegd een reden zijn om te stoppen met oppassen. ...
Nou zeg, oma denkt een leuk idee te hebben, en zou daar dan door jou keihard voor worden afgestraft? Hoezo meteen stoppen met oppassen, daar doe je toch iedereen verdriet mee? Wat een rare suggestie. @ts ik denk dat het heel goed is om dingen uit te spreken! Wat jij voelt of vindt als mama is altijd legitiem (los van wat forumleden ervan vinden) en bespreken lijkt me heel goed, want waarschijnlijk is oma zich van geen kwaad bewust, en als je het niet benoemt kan ze ook niet weten wat jij het vervelend vindt. Succes 🤗

8 maanden geleden

Reactie op maria88x

Nou zeg, oma denkt een leuk idee te hebben, en zou daar dan door jou keihar ...
Zoals ik al zei interesseert het me vrij weinig wat jij daarvan vindt. Hier mogen de opa's en oma's van alles met onze kinderen doen, maar zoals ik zei in overleg. Ik wil het van tevoren weten en als het niet uit komt dan gaat het feest niet door. Mijn (schoon)ouders houden zich aan onze regels en gelukkig vinden zij dit ook helemaal oké. Het zomaar mijn kinderen ergens mee naartoe nemen zonder dat wij dit weten zou voor mij niet prettig voelen en dan zouden ze zeker over onze grenzen heen gaan, dan zou ik dus zeker het oppassen stoppen. TS geeft ook aan dat ze hier geen fijn gevoel bij krijgt dus zou ik het zeker bespreken, als schoonmoeder over haar grenzen heen blijft gaan zou ik daar zeker stappen in ondernemen. Mijn mening he. Dat mag jij 'raar' vinden, dat je dit raar noemt en later in je bericht aangeeft dat je gevoel altijd legitiem is wat anderen daar dan ook van vinden is natuurlijk wel een beetje krom.🤣 Dus omdat mijn reactie niet in je straatje past is het raar, maar een ander zijn mening/gevoel is wel legitiem 🤷🏻‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op _xkb

Zoals ik al zei interesseert het me vrij weinig wat jij daarvan vindt. Hie ...
Ik vind je mening helemaal niet raar. Maar wel dat het oppassen gelijk zou stoppen als oma of opa dit idee zou opperen. Je kunt dingen toch bespreken met elkaar zonder gelijk de mogelijkheid om op haar kleinkind op te passen, te ontnemen? Dat vind ik heel hard (misschien een beter woord dan raar inderdaad). Jij doet alsof ze al op stap is geweest en dat achteraf meedeelt. Zo is het niet gegaan. Maar goed laten we deze discussie maar stoppen want ik wil niet dat het topic van Lysanne overgenomen wordt door onze discussie.

8 maanden geleden

Reactie op maria88x

Ik vind je mening helemaal niet raar. Maar wel dat het oppassen gelijk zou ...
Ik denk dat ik dan niet heel duidelijk was in mijn reactie. Tuurlijk ga je eerst gewoon het gesprek aan, maar als dit herhaaldelijk voor komt zou ik het oppassen stoppen. Niet na de eerste keer natuurlijk. Denk dat ik hier niet duidelijk in was dan excuses. Maar zeker als je niet relaxed bent bij de communicatie zeker het gesprek aan gaan en als het niet op jouw manier kan zou ik er zeker mee stoppen, want dan zal het altijd zo blijven. En ja wat dat betreft ben ik wel hard inderdaad. Het was ook zeker niet de bedoeling om een discussie te starten hoor, vond alleen de reactie een beetje tegenstrijdig, maar ik begrijp dat ik niet duidelijk genoeg was.

8 maanden geleden

Hee! Ik snap je wel. Het is super fijn dat ze willen oppassen. Maar dit klinkt wel als een bijzonder uitje. Super leuk, maar wel fijn als het overlegd was. Of dat jullie met zn alle zouden gaan. Mijn man wilde ook een keer spontaan naar de Efteling met onze dochter op zijn vrije dag. Ik vind dat iets bijzonders wat ik graag als gezin zou doen. We zijn toen een andere keer samen gegaan 🙂 Bespreek het met je schoonouders. Of laat je man het bespreken.

8 maanden geleden

Ik zou het zeker aangeven hoor!Zoiets bespreek je eerst met de ouders, als in: maandag wil ik een dagje met de kleine naar de dierentuin, is dat ok? Best simpel lijkt me 🤪

8 maanden geleden

Uit je verhaal haal ik dat je zoontje elke maandag naar oma gaat. Moet zij dan ook toestemming vragen om te gaan wandelen me hem? Het is toch lief en leuk dat ze iets met hem wil ondernemen. Ik zou me er niet zo druk over maken en haar een moment gunnen met haar kleinkind om herinneringen te maken.

8 maanden geleden

Reactie op TamaraB89

Uit je verhaal haal ik dat je zoontje elke maandag naar oma gaat. Moet zij ...
Hij gaat inderdaad iedere maandag naar oma Wij zijn als ouders best makkelijk en ze hoeft niet om alles toestemming te vragen maar een dagje weg vindt ik wel even iets anders dan een wandelingetje maken ..... Wij gunnen haar alles met ons zoontje maar we vinden het ook fijn om te weten als er plannen gemaakt worden met ons zoontje.

8 maanden geleden

Ik snap best dat je liever hebt dat het overlegd wordt. Ja het is een leuk idee, maar er komen verschillende indrukken binnen.. Slaapjes en voedingen komen zo wel een beetje aan het rommelen omdat je kindje echt niet dezelfde middagdut doet in de dierentuin dan in bed. Dus ik snap heeeeel goed dat je liever hebt dat dat soort dingen overlegd worden. Sowieso ben ik zelf zo'n iemand die het liefst ZELF alles voor de eerste keer doe met zoonlief, of er dan mensen bij zijn maakt niet uit. Maar als hij nog nooit in de dierentuin is geweest zou ik het wel enorm waarderen als ik of papa zelf de persoon zijn die met hem mee zijn voor de eerste keer.

8 maanden geleden

Ik zou het niet leuk vinden, puur omdat ik dat soort dingen voor de eerste keer zelf wil doen met de kleine haha

8 maanden geleden

Ik snap je hoor! Ik zou dit ook niet leuk vinden als dit gemeld wordt zonder het te bespreken met jullie. Zou het zeker aankaarten!

8 maanden geleden

Even een update hoe het gegaan is! Zoonlief snapte er natuurlijk weinig van Weinig geslapen We kwamen thuis en meteen begon hij te krijsen en huilen na een half uur sliep hij Net precies 2 uur later werd hij krijsend wakker en we kregen hem moeilijk gekalmeerd Na heel wat lopen en wiegen slaapt hij nu weer tegen papa aan Kan dit overprikkeling of oververmoeid zijn? Pff mijn man en ik zijn wel eens vaker een dagje met hem ergens heen geweest maar dit heeft hij nooit gehad

8 maanden geleden

Reactie op Lysanne1995x

Even een update hoe het gegaan is! Zoonlief snapte er natuurlijk weinig va ...
Jeetje wat vervelend ! Wellicht heeft hij niet aan zijn slaap toe kunnen geven en hebben ze niet zo goed op zijn signalen gelet? Klinkt bijna alsof hij wat over de slaap heen is en daarom moeite heeft met slapen.. ze zeggen altijd slapen doet slapen bij kindjes. Ofwel overdag goeie dutjes zorgt ook weer voor een goede nachtrust. Wellicht eens navragen bij schoonmoeder of hij overdag wel goed geslapen heeft. Of dat ze hem bij wijze van door eigen enthousiasme veel te lang wakker hebben gehouden om dieren te kijken Overigens op je eerste bericht; Ik zou het ook zeker niet prettig vinden als ze dit zonder overleg deden. Als het de 1e keer naar een dierentuin is zou ik het al absoluut niet pikken, en had ik het ook vriendelijk geweigerd. Daarnaast super leuk uiteraard dat ze wat met hem willen doen, maar overleg zou niet zo'n probleem moeten zijn lijkt mij. Jullie zijn de ouders en dan hadden jullie indd nog de kans om eventueel ook vrij te regelen. Dus de reacties van: juist leuk toch e.d. begrijp ik zelf niet. Tuurlijk is het leuk, maar het is zonder overleg gebeurd en wellicht is het de eerste keer ook dat hij gaat? Dan zou ik dat ook heel erg vinden.. alle eerste keertjes wil je toch graag bij zijn. Los van dat.. zijn dit leuke momenten om bij te zijn.