9 Reacties

8 maanden geleden
Ik doe het wel in de droger is vaak van katoen bepaalde dingen niet zoals dekens maar lakens,hydrofiel doeken,spuugdoekje, hoezen voor verschoonkussen gaat al sinds jaar en dag de droger in de meeste worden ook op 60 graden gewassen

8 maanden geleden
Scheutje natuurazijn in het wasverzachter bakje. En strijken maakt de kleding ook weer zacht. Ik heb zelf ook veel wel gewoon in de droger gedaan. Ze kunnen het toch maar zo kort aan, maakt niet veel uit als het een mini beetje krimpt.
Je kunt het trouwens ook na het drogen aan een wasrek gewoon 15 min ofzo in de droger doen. Krimpt het niet, wordt het wel weer lekker zacht

8 maanden geleden
Tot nu toe alles in de wasmachine gedaan met neutral en een scheut azijn. De azijn ontkalkt waardoor je was zacht wordt zonder dat je wasverzachter of de droger nodig hebt. Werkt hier heel goed. Zelfs badstof dingen zoals badcape, kruikenzakken zijn zacht na drogen aan het rek.
Soms valt een stof wel tegen. Had bijv. Een pak hydrofiele doeken wat echt niet zacht aanvoelde en ook na het wassen niet.

8 maanden geleden
Reactie op PantasticPanda
Tot nu toe alles in de wasmachine gedaan met neutral en een scheut azijn. D ...
Beetje off topic, maar ik las toevallig vandaag dat je azijn in de wasmachine max 1x per maand mag gebruiken ivm aantasting van de rubbers in de wasmachine. Je wasmachine gaat er op den duur dus sneller stuk van als je te vaak azijn gebruikt.

8 maanden geleden
Reactie op Goeliya
Bedenk je ook dat de kleding/dekentjes vaak chemisch behandeld zijn dus na ...
Niet alleen dekens ik heb met veel dingen dat ik het was wat ook moet enzo en dat het droogt en dat ik denk dit was veel feller kwa kleur

8 maanden geleden
Reactie op L1310
Geldt dat ook voor natuurazijn of alleen voor schoonmaakazijn? (Dat laatste ...
Natuurazijn is inderdaad sowieso het beste, maar ik las dat je dat dus max 1x per maand moet gebruiken (om je machine mee te reinigen). Schoonmaakazijn beter helemaal niet. Ik las het o.a. hier https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/huis-tuin-hobby/azijn-in-de-wasmachine-deze-voor-en-nadelen-heeft-dat/ en hier https://www.nu.nl/slimmer-leven/6251709/een-scheut-azijn-in-je-wasmachine-doen-of-niet.html

8 maanden geleden
Reactie op JN1316
Natuurazijn is inderdaad sowieso het beste, maar ik las dat je dat dus max ...
Ik weet 't maar vermoed dat het wel meevalt zolang je niet teveel gebruikt. Het wordt al zolang door zovelen gebruikt.
Hier gaan alleen de babywasjes met azijn. Inderdaad normale witte azijn en geen schoonmaakazijn.
Vind normale wasverzachter lekkerder en hoop dat deze manier van wassen voor baby ook niet heel lang nodig is.