12 Reacties
5 dagen geleden
Hoi! Je kan ook nog 9 weken extra ouderschapsverlof opnemen tegen 70% van je inkomen.
5 dagen geleden
Wat een heftige situatie zit je in, veel sterkte en hopelijk kunnen jullie snel genieten!
Heb je geen zorgverlof? Ik weet niet of dat dan in januari nog opgenomen kan worden als het verder goed gaat, maar misschien het uitzoeken waard.
Als je leidinggevende zelf aangeeft dat je je met deze reden mag ziekmelden, dan zou ik daar voor gaan zodat je de rest van het jaar nog dagen overhoudt.
5 dagen geleden
Jeetje wat heftig.
Als ik in deze situatie zou moeten kiezen, zou ik mezelf ziek melden. Ik denk dat dit de beste oplossing is.
5 dagen geleden
Is het opnemen van ouderschapsverlof voor 70% loondoorbetaling een optie? Ik werk zelf bij een arbodienst. Besef wel dat indien je besluit jezelf ziek te melden, je op een gegeven moment re-integratieverplichtingen hebt. Als je dit dus doet om voor jezelf rust te creëren dan zou mijn advies zijn om te onderzoeken of het ouderschapsverlof een optie is. Dan heb je geen verplichtingen richting je werkgever.
5 dagen geleden
Ik meende dat wanneer je kindje wordt opgenomen in het ziekenhuis na de bevalling je recht hebt op extra verlof..
Ik vind dit op internet:
Als uw kind langer dan een week in het ziekenhuis heeft gelegen, kunt u recht hebben op extra bevallingsverlof. Zo kunt u uw kind een aantal weken thuis verzorgen. Voor verlenging van het bevallingsverlof geldt dat:
u geen extra verlof krijgt over de 1e week dat uw baby in het ziekenhuis lag. Als uw baby bijvoorbeeld 2 weken in het ziekenhuis moest blijven, kan uw verlof 1 week langer duren;
afhankelijk van de situatie kunt u maximaal 10 weken extra bevallingsverlof krijgen. Er geldt wel een week ‘eigen tijd’, omdat het niet ongebruikelijk is dat een kind na de geboorte een korte periode in het ziekenhuis verblijft.
5 dagen geleden
De 9 weken ouderschapsverlof zijn gepland om minder te werken ivm opvang en de ziekenhuisbezoeken nadien.
Mijn leidinggevende gaf mij de 2 keuzes dus ook het ziekmelden , met idd daarbij wel dat ik dan wel keer naar de arbo arts waarschijnlijk moet. Het re integratieproces is in samenspraak met leidinggevenden en al zo met elkaar besproken dat ik dan evt nog wat langer ziek blijf en dan gewoon weer aan werk ga. Hoef in dat opzicht niet echt te re integreren. Maar voelt voor mezelf dubbel om mij ziek te melden terwijl ik mij lichamelijk goed voel. Maar mijn leidinggevende geeft ook aan dat zorgen rondom een kind mentaal ook moeilijk zijn en dit ook onder ziek zijn kan vallen.
5 dagen geleden
Reactie op Margarïta
Ik meende dat wanneer je kindje wordt opgenomen in het ziekenhuis na de bev ...
Ja klopt heb ik ook recht op alleen is dat minimaal, het is niet zo dat ik daar een week extra voor krijg hooguit paar dagen. Maar dat ging mijn leidinggevende ook uitzoeken dat hoor ik maandag hoeveel dat is😊
5 dagen geleden
Ik zou mij in dit geval ziekmelden op basis van je mentale gezondheid. Je eigen uren inzetten vind ik niet passend bij deze gebeurtenis. En uit ervaring weet ik dat je met twee weken ziekenhuisopname vrij weinig extra verlof zal ontvangen vanuit het uwv. De eerste week is namelijk al voor eigen rekening. Wij kregen bij onze oudste na elf weken ziekenhuis vier weken verlenging.
5 dagen geleden
Reactie op Maya1987
De 9 weken ouderschapsverlof zijn gepland om minder te werken ivm opvang en ...
Als je leidinggevende er zelf mee kwam, dan kun je je idd ziekmelden. Meld je dan wel ziek direct aansluitend aan je verlof, dan wordt je salaris nog betaald door het uwv. Is goedkoper voor je baas