Hallo
19 september zijn wij ouders geworden van een prachtige dochter. Helaas gelijk naar de bevalling is ze opgenomen op de neonatologie. Uiteindelijk heeft ze 2 weken op de neonatologie gelegen vanwege een infectie en aangeboren schildklier afwijking (CHT)
Ze is nu al poosje thuis maar we moeten nog steeds 1 a 2 keer in de week naar ziekenhuis.
Het echte genieten van onze kleine vechter is er nog niet echt van gekomen door alle zorgen. We worden nog erg geleefd.
Nu is mijn verlof 28 november officieel ten einde. Maar door vakantie uren ect heb ik voor de bevalling al afgesproken 2 Januari weer te beginnen met werken.
Nu vind ik dit gezien de situatie nog te snel, wil eerst echt wat meer rust hebben zodat ik echt van haar kan genieten. Dit heb ik ook besproken met mijn leidinggevende en hij snapt het volkomen.
Nu is het alleen zo dat er 2 mogelijkheden zijn om langer thuis te blijven, door mij ziek te melden. Dan gaat dat in vanaf 28 november omdat dan mijn verlof erop zit. Of zelf uren inzetten na 2 januari.
Nu voelt het dubbel om mij ziek te melden omdat ik zelf niks mankeer maar het puur de situatie is rondom onze dochter. Maar ergens maakt die situatie ook dat ik nu nog niet kan/wil werken.
volgende week maandag heb ik weer contact met mijn leidinggevende om te besluiten hoe we dit gaat aanpakken. Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe, wat zouden jullie doen?
Bedankt alvast voor het lezen en meedenken 🩷