26 Reacties

20 dagen geleden

De kleine man komt hier om de 4 uur, mag niet klagen! HIj is nu 8 weken oud. Wel zou een nacht wat langer wel fijn zijn

20 dagen geleden

Vanaf 21:30 tot 3:00/4:00 iedere nacht. Ze is 6 weken en we hebben daar niks voor gedaan. Ze had zelf deze behoefte.

20 dagen geleden

Soms blijft hij in de 3 uur komen maar Gisterenavond om 22:00 de fles gegeven en hij kwam zojuist tegen 4:00. Is zijn eigen behoefte, hebben wij niets aan hoeven doen.

20 dagen geleden

Reactie op KikiVos1

Soms blijft hij in de 3 uur komen maar Gisterenavond om 22:00 de fles gegev ...
In= in de nacht

20 dagen geleden

Ons zoontje gaat tussen 19:00/20:00 naar bed, tegelijkertijd met zijn zus en komt uit zichzelf tussen 01:00/02:00 en dan weer tussen 05:00/06:00. Hier hebben we niks voor gedaan. Echt doorslapen, doet die dus nog niet, maar dit is al heel fijn. Zijn zus sliep pas een hele nacht door toen ze 14 maanden was, dus we zien het wel. Je hebt het niet in de hand!

20 dagen geleden

Reactie op Liefsgenn

Ons zoontje gaat tussen 19:00/20:00 naar bed, tegelijkertijd met zijn zus e ...
Precies dit is bij ons ook zo! En dan regelmatig zelf om 20.00 mee naar bed😉 één langer slaapje en daarna weer stipt om de 3 uur haha…

20 dagen geleden

Nee. Ze meldt zich snachts wisselend, wanneer ze wil drinken (bv) of behoefte heeft aan contact. Soms zit er 1.5 a 2 uur tussen, soms laat ze er 5 uur tussen. Doorslapen op deze leeftijd is ook maar een aantal uur achter elkaar. Biologisch gezien hebben ze nachtvoedingen nodig. Er zijn natuurlijk uitzonderingen van babies die direct lange rukken in 1x slapen, maar dat zijn ècht uitzonderingen en is ook absoluut niet iets wat je zo'n jonge baby al kunt aanleren.

20 dagen geleden

onze kleine slaapt sinds +/- 4 weken tussen de 6 en 8 uur door. nu ruim 5 weken en gister rond 22:00 laatste fles gehad en melde zich zojuist rond 5:30🤗 dit is vanzelf gekomen en in de nacht is her voeden op aanvraag. het ene kindje is hier denk ik sneller klaar voor dan de ander ook

20 dagen geleden

Mijn dochter van bijna 6 weken krijgt overdag elke 3 uur bv en gaat tussen 20.00-21.00 uur haar bedje in, zodra ze rustig is na krampjes/ huiluurtje. Om 23.00 uur maakt mijn man haar wakker voor een flesje gekolfde melk (100ML), drinkt ze meestal slapend op. Eerst kwam ze dan rond 4.00u voor een voeding maar de afgelopen twee nachten pas om 6.00 u! We zijn zelf ook erg verbaasd dat ze dit al zo snel doet. In overleg met CB hoeven we haar niet meer na 6 uur wakker te maken omdat ze heel goed groeit en ontwikkelt en alert is. Ik denk eigenlijk dat je er beperkt invloed op hebt. Ieder kindje heeft eigen tempo en het is heel normaal om nog nachtvoeding te hebben tot een aantal maanden. Mijn oudste ging rond 10 weken blokjes van 6 uur doorslapen toen ze flesvoeding kreeg ipv borstvoeding, maar ook dat is natuurlijk geen garantie.

20 dagen geleden

Dochter is 6 weken en slaapt door. Gisteren om 21:00 de laatste fles en in bed gelegd, ze meldt zich net om 06:30. Nacht ervoor zelfs van 22:30 tot 08:30, dat was helemaal fijn. We hebben het geluk dat ze de slaapgenen van haar vader heeft denk ik, niks speciaals voor gedaan. Met haar broer ging dit ook zo. Wel is ze vanaf 19:00 uur ongeveer onrustig en huilerig dus dan zijn we er druk mee. Ik hou ook in m’n achterhoofd dat het morgen weer anders kan zijn maar voor nu is dit top.

20 dagen geleden

Nee hoor, hier niet. 5 weken en meldt zich elke 3 (heel soms 4) uur. Is ook helemaal niet erg, ik geef bv en nachtvoedingen zijn juist heel belangrijk voor de ontwikkeling. Ik wil je ook een tip geven; staar je niet blind op doorslapen/andere kindjes die doorslapen/'manieren' waarop anderen hun kindjes laten doorslapen. Dit deed ik wel bij mijn eerste en zo heb ik mij super onzeker gevoeld en kreeg ik telkens het idee dat we iets fout deden/dat ons kindje het fout deed. M.i is er namelijk geen gouden formule om een baby door te laten slapen. De een doet het na een paar weken, de ander na een paar maanden en soms duurt het zelfs meer dan een jaar. Een baby slaapt door wanneer ie er aan toe is, helaas komt dat vaker niet dan wel overeen met wanneer de ouders er aan toe zijn.

20 dagen geleden

Mijn zoon is 6 weken en slaapt van 00.00 tot 7.30. Niks aan gedaan, gebeurde gewoon

19 dagen geleden

Mijn zoontje van 8 weken slaapt ook nog niet door hoor! Snachts komt hij tussen de 3 en 6 uur. Vannacht elke keer rond de 3 uur.. dat was even bikkelen. Het is elke nacht anders tot nu toe, hopelijk vannacht weer wat langere slaapjes 🤞

19 dagen geleden

Onze zoon is 6 weken. Ik geeft borstvoeding. Zijn bedtijd is nog wisselend, we kijken wanneer hij moe is, omdat we anders vlot 1 tot 2 uur bezig zijn met hem in bed te laten slapen. Sinds 2 dagen laat hij er de eerste keer 4,5 uur tussen, de tweede keer 3 uur en daarna anderhalf uur. Vannacht zag dat er als volgt uit: 21.00 uur in bed en slapend (laatste voeding 20:30), 0.40 wakker, 4 uur wakker, 5.30 wakker en daarna wilde hij eigenlijk niet meer slapen 😅🤣

19 dagen geleden

Onze zoon is 7 weken en laat sinds een dag of 5 tussen de 6 en 8 uur tussen de voedingen. Daarvoor was het al eventjes tussen de 5 en 6 uur met hier en daar een uitschieter naar 7/8. Ik ben me er heel erg van dat dit vooral geluk is. We hebben hier niets aan gedaan. Ik scheen als baby ook al snel door te slapen, dus wellicht heeft hij het van mij haha! Maar ik denk dat de meeste baby’s langer nodig hebben en ben me er ook van bewust dat dit morgen weer anders kan zijn 🍀 hoe slaapt jou baby?

19 dagen geleden

Hier een snoes van 4 weken. Laat maximaal 5,5 uur ertussen in het eerste deel van de nacht (vanaf 19/20 uur). Heel blij mee! Ze krijgt bv op verzoek

19 dagen geleden

Hier 6 weken. Hij slaapt vannacht 22 - circa 2:30 en dan van ongeveer half 4 tot 8. Of van 23 - circa 4:00/4:30 en dan van 5:00 tot 8:00. Alleeen..... hij heeft een enorme behoefte aan clusteren dus ik ben 's avonds vaak 2 uur minstens bezig met hem te laten drinken en dan nog overeind houden. Slopend

19 dagen geleden

Onze dochter is nu 8 weken en slaapt vanaf het begin al goed. Vannacht zelfs van 20.00 tot 07.00 uur.

19 dagen geleden

Reactie op Lala89

Onze dochter is nu 8 weken en slaapt vanaf het begin al goed. Vannacht zelf ...
Wow!

19 dagen geleden

Reactie op Lilalo

Wow!
Even kijken wat ze vanavond gaat doen. Moet nu wel zorgen dat ze het flesje ergens inhaalt vandaag. Anders is het echt nog wel te weinig.