Hi allemaal,
Allereerst weet ik dat wij echt totaal niet mogen klagen. Mijn zoontje is morgen 6 weken oud en eigenlijk hebben we vanaf het begin al een prima nachtritme te pakken (op een paar slechte nachten hier en daar na). We gaan rond 22u met hem naar bed en dan komt hij rond 2u en rond 5u voor een voeding. We moeten hem daarna even rechtop houden vanwege verborgen reflux, maar daarna sliep hij snel in. Nu willen wij hem eigenlijk rond 20u in de co-sleeper gaan leggen, zodat wij savonds ook nog wat tijd samen hebben.
Vaak slaapt hij rond die tijd op een van ons en leggen we hem nu (sinds twee dagen) slapend weg. Hij wordt dan wakker rond zijn normale voedingsmoment van 22/23u, maar kwam de afgelopen nachten dan wel al rond 1u voor zijn volgende voeding, om 3u weer en om 5u weer. En het duurt vaak langer om hem weer in slaap te krijgen. Weinig slaap voor mama dus (borstvoeding) en niet per se hoe ik het graag zou zien.
Vannacht werd hij weer wakker rond 1u en schreeuwde het uit: krampjes. Toen het wegtrok wilde hij ook eten en rond 3u kon ik hem uiteindelijk pas wegleggen. Anderhalf uur later werd hij weer wakker van de krampjes, maar honger had hij niet echt. Zodra ik hem uit de co-sleeper haalde was hij ook gelijk stil. Mijn partner zei daarom, waarom laat je hem niet op je slapen. Dus ik heb mezelf omringd met kussens zodat ik niet kon draaien en mijn armen ondersteund waren en toen heb ik hem in mijn armen genomen. Vervolgens hebben we tot 7u (!!) doorgeslapen samen. Tussendoor mopperde hij af en toe en dan wiegde ik hem even een paar seconde en was hij weer stil.
Jullie begrijpen, ik zou graag willen dat hij in zijn co-sleeper ook zo goed doorslaapt. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind een nachtvoeding echt niet erg, maar blijkbaar heeft hij er aan één wel genoeg.
Kom maar op met de gouden tips!