8 Reacties

vorig jaar

Ik heb gewoon een draagdoek aangeschaft

vorig jaar

Gewoon even paar YouTube filmpjes kijken en vervolgens oefenen. Desnoods met een knuffel ofzo

vorig jaar

Ik zou wel echt een draagconsult doen. Buiten dat zo iemand je veilig leert dragen ivm bijvoorbeeld temperaturen en rebreathing, leert een consulente jou ook hoe je ergonomisch draagt voor zowel jou als je kindje. Helaas zijn de adviezen in de winkel hierover niet altijd even goed zoals ren mogelijkheid tot vooruit dragen. Er zijn daarbij ook maar weinig echte draagzakken die goed zitten vanaf de geboorte want dat gaat meestal vanaf broekmaat 62/68. Maar dat word er vaak niet bij verteld. Iedereen is anders en dragen is een samenwerking tussen jou en je kindje, het moet dus voor beiden fijn zijn. Een miskoop is hierin vaak ook duurkoop en dat is zonde. Bij een consult kun je passen en proberen met verschillende systemen. Kortom genoeg redenen om daar even in te investeren. Lees je eens in over de mogelijkheden zodat je al kunt aangeven waar je eventueel interesse in zou hebben. Denk aan full buckle, half buckle, mei tai, geweven doeken, ringsling en rekbare doeken. Over het algemeen geldt hoe meer je moet knopen hoe langer het meegaat qua groei en hoe comfortabeler voor beiden. Lieve groetjes

vorig jaar

Ik kwam een draagconsulent tegen op een markt en ze heeft me in die paar minuten al zo goed tips gegeven dat wij nu een draagconsult bij haar gaan doen. Ze gaf aan dat een draagzak goed afgestemd moet zijn op je kindje en jou, zodat het voor beide fijn is. Niet alle draagzakken passen goed bij je, dus ik investeer liever in eentje die goed is zodat ik er meer plezier van heb, maar ook mijn kindje er fijn in zit.

vorig jaar

Ik heb gewoon een draagdoek en draagzak gekocht en ben er blij mee! Is wel even oefenen, maar uiteindelijk lukt het wel

vorig jaar

Bij mij is de Draagconsulent thuis geweest. Elke draagzak en baby is anders. Fijn dat je kunt oefenen met een pop en veel soorten kunt proberen. Ik denk vooral ook voor de veiligheid van je baby!

vorig jaar

Ik heb een draagconsult gedaan. Bij mijn eerste ging dit niet door corona en heb nooit n fijne draagzak gevonden.. wel heel veel geprobeerd en via Skype goed leren knopen met de draagdoek. Toch vond ik de doek teveel gedoe. Dit keer n draagconsult gedaan en heb nu meteen n fijne draagzak gevonden en mocht er 2 eerst thuis uitproberen. Vind het onwijs jammer dat ik dit bij de eerste niet had.

vorig jaar

Hoi! Ik snap je twijfel. Er zijn legio mensen die geen consult doen en dat gaat ongetwijfeld zonder (ernstige) problemen. Als je je er fijn bij voelt en het financieel kan, dan zou ik wel een consult doen. Wij hebben ook iemand thuis gehad, ondanks dat mijn man op basis van internet al een draagzak had gekozen en die had ik voor hem besteld. Ik wilde zelf graag ook met een doek oefenen en kijken wat ik fijner vond qua doek/zak en vooral voor de veiligheid eerst een expert erbij. We hebben nog een half-buckle gekozen obv wat we hebben kunnen proberen tijdens haar bezoek. Een draagconsulent heeft vaak ook net andere merken dan de grote ketens, omdat naar ik begrijp, zij niet van alle bekende merken voorstander zijn. Onze draagzak van een bekend merk was goed, maar bleek ondanks instructies dat het voor newborn geschikt is, nog te groot voor ons zoontje die bovengemiddeld is qua gewicht etc. Succes met je keuze, doe vooral wat bij jou/jullie past!