60 Reacties
21 dagen geleden
Ik heb ergobaby omni breeze maar als jij en je partner beide de zak gebruiken, en jullie zijn niet ongeveer even lang, dan is t onhandig omdat je m dan steeds moet verstellen. Mijn zus en partner schelen veel qua lengte dus zij hebben gekozen voor een stokke lima zak (die knoop je vast)
21 dagen geleden
Investeer in een draag consult
Je kunt een merk nog zo mooi vinden of fijn lijken... Het kan simpelweg niet de beste voor jouw lijf zijn.
Ik ben uiteindelijk na veel merken en draagzakken bij de Tula uitgekomen en mijn eerste tot 3 jaar en 16 kg dagelijks gedragen.
Ik gebruik nu een Tula Explorer voor mijn tweede
Enorm fijne draagzak!!!
Een draagconsult had mij destijds veel geld bespaart.
20 dagen geleden
Mijn partner en ik zijn fan van onze ergobaby embrace ook! Handig om goed te kijken naar stof, die heb je in een fijne zachte dikkere variant en een hele ademende mesh. Die laatste hebben wij, onze meid krijgt het wat sneller warm en in de draagzak snel warmte uitslag. In mesh kan ze lekker haar trui aanlaten en nergens last van hebben..
20 dagen geleden
Bij onze eerste hadden we in de eerste instantie een bykay, maar die vonden we beiden niet fijn dragen dus hebben we weggedaan en een Artipoppe voor in de plaats gekocht. We hebben onze dochter er van 3 maanden tot +- 2 jaar mee kunnen dragen. Ik kocht hem destijds nieuw, mét een kortingscode voor €300. Ik zie ze op Vinted staan voor €250 en ik ben van plan mijn zoontje ook weer +-2 jaar te dragen. Hij ziet er nu nog als nieuw uit, hopelijk dan ook. Als ik hem dan voor €150/€200 kan verkopen vind ik het dus helemaal niet zo duur en voor ons was het de investering meer dan waard. Snel om te doen, goede ondersteuning, gewoon fijn dragen. Maar goed, dat verschilt per persoon, dus ik zou ook eerst een draagconsult aanraden.
20 dagen geleden
Belangrijke sidenote: zorg ervoor dat met welke doek of zak je ook kiest, dat dr knietjes hoger zitten dan de heupen van je kind als hij erin zit. Dit om heupdysplasie tegen te gaan. Babybjörn doet dat bv niet en zou (in mijn ogen) verboden moeten zijn! Gelukkig genoeg merken die wel goed zijn zoals ergobaby
20 dagen geleden
Ik ben bij een draagconsulent geweest afgelopen week. Zij heeft me de Click&Go van Pure Baby Love aangeraden. Deze is geschikt vanaf maat 50 en zit heerlijk! Hele fijne stof en ons meisje zit er goed in. Bij de Tula had ze teveel ruimte waardoor ze naar beneden zakte. Nu gelukkig geen probleem mee!
19 dagen geleden
Hier kun je zien wat de eventuele draag posities zijn per leeftijd. Eigenlijk kom je altijd uit bij de M positie waarbij de knietjes hoger moeten zitten dan de heupjes. Ook moeten d eventjes goed gekanteld worden om een bolle rug te kunnen krijgen. Zorg ervoor dat de doek of zak niet hoger komt dan de onderkant van de oortjes, en zet het hoofdje niet klem. Schaduw of slaap doekjes zijn een risico ivm rebreathing, en probeer je kindje geen pakjes met voetjes aan te trekken bij het dragen. Hierdoor komt er druk op de onderkant van het voetje te staan waardoor er een reflex word getriggerd en ze geneigd zijn zich af te gaan zetten (wat weer niet ten goede komt voor je positie.
De term ergonomisch is niet beschermd en een vuilniszak mag ook ergonomisch genoemd worden. Eigenlijk zijn de meeste draagzakken pas geschikt vanaf een goede broekmaat 62/68. Een doek is altijd op maat. Een draagconsult is een goede investering voor jezelf. Dragen is geweldig maar dit wil je wel veilig en comfortabel doen. En wat voor de buurman fantastisch zit kan voor jou vreselijk zitten. Dus laat je door een professional adviseren en ga proberen en testen voordat je koopt. En dan mijn laatste advies: meestal geld hoe meer werk aan knopen hoe comfortabeler voor zowel jou als je kindje. Verdiep je eens in termen als full buckle, half buckle, mei-tai, geweven doek en rekbare doek. Dan kun je je van tevoren al een beetje inlezen waar je eventueel interesse in zou hebben voor je consult.