7 Reacties
6 dagen geleden
Hoi, op zich is duimen ook niet zo erg hoor. Onze oudste had de eerste 6 maanden een speen (daarna wilde ze die niet meer, maar de begon ook al heel snel met duimen. De meeste kinderen stoppen er vanzelf mee tussen de leeftijd van 2 en 4 jaar heb ik gelezen. Onze dochter is nu 2 en zij had laatst haar duimhand verbrand (super zielig en dat raad ik natuurlijk niet aan als methode om het af te leren 🙈)... Maar ze had daardoor dus een weekje ongeveer verband om haar handje en nu duimt ze niet meer. Grappige is dat ze daar ook geen moment moeilijk over heeft gedaan.
Dus eventueel afleren door een verbandje om de hand werkt wel echt!
6 dagen geleden
Mijn zoontje van 10 weken wil absoluut geen speentje. Ik heb heel veel verschillende geprobeerd, maar hij wil het gewoon echt niet. Hij pakt altijd zijn duimpje (vuistje). Eerst probeerde ik dan nog de speen in z’n mondje te doen, maar dat vind hij echt niet fijn dus nu laat ik hem maar. Hij kan zichzelf zo wel altijd troosten en hij heeft het altijd bij de hand.
6 dagen geleden
Onze dochter wilde absoluut geen speen, maar wist wel altijd haar duimpje te vinden. Inderdaad heerlijk dat je er ‘s nachts niet voor uit hoeft 😂 Ik maak me inderdaad alleen wel zorgen over het afleren! Ze wordt bijna 2 en gaat alleen maar meer duimen 😅 Onze zoon wil nu ook geen speentje en zit ook veel op zijn vuistje, denk dus dat hij ook gaat duimen! Denk dat het dan nog moeilijker af te leren gaat zijn voor onze dochter, want hoe leg je uit dat hij het wel mag en zij niet?! Maargoed het is wat het is.. Ik maak er verder geen probleem van en we zien het wel! Mijn moeder heeft zelf tot haar 6e geduimd en heeft een perfect gebit zonder beugel. Hoeft dus echt niet rampzalig te zijn! Doe dus waar jullie je goed bij voelen!