20 Reacties

8 maanden geleden

Ik ben er niet beken mee maar ik zou wel even de huisartsenpost bellen.

8 maanden geleden

Ik zou ook de hap bellen, en niet wachten tot dinsdag om contact op te nemen met het cjg

8 maanden geleden

Hoe zo de hap bellen? Voor t eerst dat ze dit heeft en Een allergie ontwikktelt vaak later pas tot acuut. HAP bellen kost ook geld en je bent super lang aan de telefoon + wat gaan ze er aan doen? Die zeggen ws dat ik moet afwachten en moet bellen bij kortademigheid en dat soort dingen dus zie het nut er niet van in om hier voor te bellen.

8 maanden geleden

Reactie op Jenna02

Hoe zo de hap bellen? Voor t eerst dat ze dit heeft en Een allergie ontwikk ...
De hap zit gewoon bij je verzekering in en de gezondheid van je kleintje gaat voor toch? Even bellen voor advies kan geen kwaad in elk geval

8 maanden geleden

Reactie op Ingeborg2505

De hap zit gewoon bij je verzekering in en de gezondheid van je kleintje ga ...
Kost de maatschappij wel geld. HAP is voor zorg die niet kan wachten. Op Thuisarts.nl staat ook dat je pas bij acute klachten moet bellen en anders een afspraak moet maken bij de huisarts. Dus waarom bellen als ik al weet wat ze gaan zeggen? Het is niet dat ik de gezondheid van mn kindje niet serieus neem maar ik WEET waar ik op moet letten en wanneer ik wél moet bellen. Ik vroeg me alleen of anderen het hier herkennen als zijnde ei(wit) allergie. Voor t zelfde geld is t een kinderziekte waar ik nog nooit van gehoord heb ofzo

8 maanden geleden

Als je kindje benauwd wordt of een opgezette keel krijgt, dan pas de hap bellen.

8 maanden geleden

Reactie op Jenna02

Kost de maatschappij wel geld. HAP is voor zorg die niet kan wachten. Op Th ...
Een allergische reactie is toch per definitie acuut. Weliswaar is het geen anafalectische shock maar het kan van kwaad tot erger. En een allergische reactie kan per direct ontstaan na blootstelling aan een allergeen daar hoeven geen weken of dagen overheen te gaan of een x aantal blootstellingen.

8 maanden geleden

Reactie op Jenna02

Hoe zo de hap bellen? Voor t eerst dat ze dit heeft en Een allergie ontwikk ...
Helemaal gelijk hoor. Dit zijn als ik het zo zie galbulten dus waarschijnlijk wel een allergie (kan overigens ook voor wasmiddel/schoonmaakmiddel/zonnebrand/etc zijn) maar hoef je nu zeker niet direct de HAP voor te bellen. Sowieso komt een allergie zeker voor voeding heel snel maar als je het vervolgens niet nog meer geeft wordt het ook al snel minder, is inderdaad echt niet zo dat ze dan dadelijk opeens in shock raakt als je nu gewoon geen ei meer geeft. ♥️

8 maanden geleden

Ik snap het probleem niet. Ze kan toch gewoon bellen. Dan kan de hap zelf wel bepalen of ze moet komen of niet.. jeetje 😂

8 maanden geleden

Ik zou iig de hap bellen om het aan te kaarten zo dat mocht het erger worden dat ze er van op de hoogte zijn. Een arts kan zich dan al inlezen terwijl jullie onderweg zijn.

8 maanden geleden

Lijkt op eczeem? Mijn dochter heeft dit ook van ei gekregen. Volgende dag was t over. Weet niet of je kindje jeuk heeft maar dan werkt een bad met haver zemelen

8 maanden geleden

Reactie op anne55

Ik snap het probleem niet. Ze kan toch gewoon bellen. Dan kan de hap zelf w ...
we zijn allemaal ook maar mens en moeder en willen graag herkenning van andere dat is denk ik ook een van de reden dat jij hier op zit dus vind deze reactie een beetje grof en raar over komen sorry kan aan mij liggen hoor maar laten we iedereen gewoon in zijn waarde laten

8 maanden geleden

Reactie op fancy12

we zijn allemaal ook maar mens en moeder en willen graag herkenning van and ...
Dat begrijp ik en ik begrijp haar bericht ook helemaal. Alleen ik zou niet aanraden om “niet te bellen” er was iemand die zei dat het geld kostte etc. Dan denk ik nou als je ongerust bent gewoon bellen en bij de hap kunnen ze zelf wel beslissen of je moet komen of niet. Kan toch geen kwaad om te bellen

8 maanden geleden

Reactie op Jenna02

Kost de maatschappij wel geld. HAP is voor zorg die niet kan wachten. Op Th ...
Het is je eigen verzekering waar je iedere maand flink voor betaald dus de maatschappij draait niet op voor de kosten. Zodra het acuut wordt bel je 112 en in dit geval mag je best de hap bellen. Daarbij komt ook nog het is de gezondheid van je kind die afhankelijk is van je dus dan is bellen helemaal verstandig.

8 maanden geleden

Reactie op anne55

Dat begrijp ik en ik begrijp haar bericht ook helemaal. Alleen ik zou niet ...
Dat was de TS zelf

8 maanden geleden

Ik herken dit zeker als een allergische reactie op iets wat ze heeft gegeten.. hoeft niet het ei te zijn maar kan ook iets anders te zijn waar haar lichaampje op reageert.

8 maanden geleden

Reactie op Mila Salomé

Ik herken dit zeker als een allergische reactie op iets wat ze heeft gegete ...
Hoeft niet perse op voeding te zijn. Ik krijg dit ook bij een allergische reactie op katten bijvoorbeeld

8 maanden geleden

Wat een heisa zeg😂 ik ben medisch opgeleid en weer wanneer ik wel of niet de hap moet bellen. Ik zie het nut van bellen niet in als ik weet wat men gaat zeggen zoals ik meerdere heb gezegd. Natuurlijk wordt een (telefonisch) consult vergoed door de verzekering maar hebben we met zijn allen door dat de basisverzekering steeds duurder wordt omdat de zorgkosten stijgen (door oa onnodig de hap bellen/bezoeken, hap is ook overbelast) steeds duurder worden? Ik was alleen benieuwd of iemand het herkende als allergie en vroeg niet om advies. Ik maakte me geen ernstige zorgen om de gezondheid van onze dochter. Ze is heerlijk gaan slapen en af en toe heb ik even gecheckt hoe ze dr uitzag en hoe de ademhaling was. Plekjes trokken binnen 2 uur al weer weg. Dus waarschijnlijk is het een allergie. En bellen zodat ze t weten, ik kan je vertellen dat ik pas 4x binnen 24 uur t zelfde verhaal heb moeten afleggen bij de hap toen er wel dringgende zorg nodig was dus inlezen me reed, het was alleen maar verwarrend want iedere triagist zet het weer anders neer. Bedankt voor het aanpraten voor het gevoel dat ik een loedermoeder ben omdat ik de hap niet wilde bellen. Het kan zijn dat jezelf ergens anders in staat maar laat iedereen wel in zijn/haar waarden. Fijn pasen allemaal!

8 maanden geleden

Reactie op Jenna02

Wat een heisa zeg😂 ik ben medisch opgeleid en weer wanneer ik wel of niet ...
Als je het antwoord ergens al weet omdat je medisch opgeleid ben, waarom stel je dan hier deze vraag? En welkom bij de loedermoeders😅 Fijne Pasen nog in elk geval

8 maanden geleden

Reactie op Ingeborg2505

Als je het antwoord ergens al weet omdat je medisch opgeleid ben, waarom st ...
Haar vraag is "herkennen mensen dit als een allergische reactie", daar wil ze antwoord op. Haar vraag is niet "moet ik voor deze bultjes de HAP bellen, daar weet ze het antwoord wel op😊