7 Reacties

21 dagen geleden

Geef je flesvoeding?

21 dagen geleden

Tussen week 6-8 zit je met een huil/darmpiek maar gaan ze vaak indd ook door een sprong heen.

Reactie op from1997

Geef je flesvoeding?
Nee borstvoeding

21 dagen geleden

Geef je flesvoeding of borstvoeding? Bij borstvoeding gewoon lekker aanleggen zoveel als hij wil. Wel even kijken of hij effectief drinkt en genoeg aankomt. Misschien even twee wegingen doen met een week ertussen. Bij flesvoeding. Klopt de hoeveelheid voeding die je geeft met zijn gewicht? 150xgewicht / aantal voedingen. Dus bijvoorbeeld: als hij 4kg weegt. 150x4= 600. 600/7 = 85. Dan krijg jij dus 85cc per voeding. En dat 7 keer per dag. Een keertje meer of minder is uiteraard niet erg. En regeldagen kunnen best een paar dagen duren. Dan lekker aan toegeven.

Reactie op Snacktomaatje

Geef je flesvoeding of borstvoeding? Bij borstvoeding gewoon lekker aanlegg ...
Ik geef bv, ik begon zaterdag met wegen, vandaag heb ik voor de zekerheid gecheckt en ze is 200 gram aangekomen..

21 dagen geleden

Reactie op OnvergetelijkeOchtendgloren722061

Ik geef bv, ik begon zaterdag met wegen, vandaag heb ik voor de zekerheid g ...
Fijn dat ze is aangekomen. Dus het ligt niet aan je productie. Kleine tips: - Gewoon blijven aanleggen. Je baby zal het wel nodig hebben (voeding, geborgenheid of juist je productie weer op peil brengen) - verschil horen tussen verschillende behoeften en type huil en daarop inspelen - als het clusteren is dan eraan toegeven hoe vermoeiend het ook is - goed in de gaten houden of je baby daadwerkelijk drinkt elk 1,5 uur

21 dagen geleden

Klinkt echt als een regeldag (als je bv geeft) als je het mij vraagt. Om het uur a 1,5 uur komen is vaak wel een regeldag en gaat vaak gepaard in een sprongetje. De regeldag is er voor om vraag en aanbod weer goed met elkaar af te stemmen, dus lekker aanleggen als de kleine zich meld en het jezelf ook comfortabel maken vandaag. Voor zowel baby als moeder kan dit heel vermoeiend zijn. Op zulke momenten ook geen flesje aanbieden of kolven, want je lichaam gaat zich weer aanpassen nu bij je kleine. Succes vandaag en lief zijn voor jezelf ook! 😊