6 Reacties

17 dagen geleden

Onze kleine man is 7 weken en komt overdag ook elke 1,5 uur die ik probeer te rekken tot 2 en s nachts zit er 4 tot 5 uur tussen. Ik probeer de beperkingen overdag bij te drinken

17 dagen geleden

Mijn zoon van 7 weken heeft dit toevallig ook de laatste dagen. Zou het zijn om de productie op te voeren? Soms vind ik het te zwaar en te pijnlijk voor m'n tepels, een tepel is vandaag stuk gegaan daardoor. Dan geef ik een fles die ik eerder gekolfd heb om mezelf even rust te geven. Alleen is het principe van melkproductie omhoog krikken dan wel mislukt. Dus mocht iemand het weten..?

17 dagen geleden

Hier zoontje 8w overdag ook grotendeels a 2u soms langer soms korter. Snachts soms wel 3u maar ook soms wel gwn 2u. Eerser liet hij er eerste slaapje avond wel 5tussen. Ik deed met handkolf soms wat druk eraf kolven.

17 dagen geleden

Hier zoon 9 weken en doet dit ook! In de nacht 3-4 uurtjes 🙂‍↕️

17 dagen geleden

Laat hij er al lang meer tijd tussen ‘s nachts? Hoe gek ook: je borsten lijken wel te kunnen klokkijken. Althans dat is mijn ervaring van mijn 10maanden durende borstvoedingsperiode met mijn eerste kindje. Als er ‘s nachts altijd langer tussen zit en dat ook een beetje rond dezelfde tijden is dan gaat je lichaam daar aan wennen. De eerste keren dat hij langer sliep werd ik idd vaak wakker van hoe vol mn borsten zaten en hoe pijnlijk die waren en na een paar dagen werd dat dan minder, m’n lichaam wende aan de nieuwe tijden. Als de pijn te heftig was dan kolfde ik er heel even wat druk af. Maar echt zo min mogelijk omdat je je lichaam wil laten wennen aan niet hoeven voeden om die tijd. Zo kon ik uiteindelijk ‘s nachts prima 12 uur niet voeden (want hij sliep 12 uur lang) en overdag iedere 3-4 uur voeden. Geef je lichaam dus een aantal dagen de tijd om er aan te wennen! En als het te veel pijn doet voor je/het gebeurt maar af en toe dan kun je alsnog dus even wat druk er af kolven. Hoop dat je hier wat aan hebt..