33 Reacties

één maand geleden

Onze kleine meid is vandaag 3 weken oud maar sinds 1 a 2 weken hebben wij dit ook. Echt krijsen inderdaad. Vraag me af of het buikkrampjes zijn? Ze is echt ontroostbaar, zo zielig. Ben benieuwd of iemand tips heeft.

één maand geleden

Onze dochter van 3 weken heeft dit ook. Vandaag naar de kinderarts geweest en we proberen de komende weken een medicijn uit (Omeprazol). Wij staan iedere avond afwisselend onder de dampkap (white noise) liedjes te zingen voor haar met een koptelefoon op (dan hoor je het gekrijs ook minder/niet). We wiegen haar dan wat en dan valt ze wel in slaap. 😊 Alle andere dingen werken hier niet. 🥲 Onze oudste dochter had ook iedere avond pittige huiluurtjes en toen hielp de dampkap ook + het zingen. We hebben een afspeellijst gemaakt op Spotify met daarop de liedjes die we voor haar zongen. Zij houdt er nu nog steeds van om ons te horen zingen. 😁 Goede moed daar!

één maand geleden

Reactie op Kimberlyuu

Onze kleine meid is vandaag 3 weken oud maar sinds 1 a 2 weken hebben wij d ...
Wat wij al doen en jullie misschien helpt: inbakeren, white noise, osteopaat voor idd darmkrampjes, slaapritueel zodat er een beetje structuur in komt, speentje..

één maand geleden

Reactie op eekhoornnnele

Onze dochter van 3 weken heeft dit ook. Vandaag naar de kinderarts geweest ...
Omeprazol hebben wij hier ook een paar weken gehad idd, maar gaf geen duidelijk verschil. White noise hebben we ook :-) Zelfs t wiegen helpt hier niet helaas🙈

één maand geleden

Reactie op Andradb

Omeprazol hebben wij hier ook een paar weken gehad idd, maar gaf geen duide ...
Dan kan ik alleen nog maar de dampkap en het zingen aanraden. 😅 Die tip hebben we zelf gekregen toen onze oudste op 3 weken ineens uren aan een stuk krijste en ik alleen maar in de douche wou gaan staan om ook te wenen. 🥲🫠 Baby in de draagdoek en zo wat staan zingen en dansen. Het lijkt misschien alsof ik aandelen heb bij een keukenbouwbedrijf maar het werkt hier gewoon echt. 😂 Is je baby ook heel alert? De kinderarts zei dat huilbaby's heel alert zijn en dus veel prikkels oppakken die ze dan moeten verwerken.

één maand geleden

Reactie op eekhoornnnele

Dan kan ik alleen nog maar de dampkap en het zingen aanraden. 😅 Die tip he ...
Ja ze is erg alert inderdaad, zou goed kunnen dat het een verwerking van de dag is. Zou alleen fijn zijn als ze dat in een uurtje verwerkt en er niet de complete avond over doet, maargoed het wordt ooit een keer beter denken we dan maar 🫣🥲

één maand geleden

Reactie op Andradb

Ja ze is erg alert inderdaad, zou goed kunnen dat het een verwerking van de ...
Die huiluurtjes stoppen normaal gezien eens ze 3 maanden zijn. Ik heb tegen de oudste ook gezegd dat het dan genoeg was geweest.. 😅😂 Goed dat jullie er zo in staan, jullie doen dat super goed! Wij hebben ook geleerd dat het gemakkelijker is van sommige dingen te aanvaarden. 😅 Wel moeilijker bij de tweede dochter nu, de vermoeidheid speelt ons meer parten..

één maand geleden

Reactie op eekhoornnnele

Die huiluurtjes stoppen normaal gezien eens ze 3 maanden zijn. Ik heb tegen ...
Nou geloof ik helemaal, jullie ook veel succes!! Hopelijk is deze fase snel weer voorbij💪🏽

één maand geleden

Begint het krijsen elke avond rond het zelfde tijdstip? Onze dochter begint elke avond rond 20:00 en is dan flink aan het clusteren 2 a 3 uurtjes en daarna is het afgelopen met het huilen en valt ze in slaap

één maand geleden

Onze dochter had dit ook! Van alles geprobeerd en niks hielp. Toen ze 12 weken was, stopte het opeens en sliep ze elke avond!

één maand geleden

Ik volg even… onze zoon is 3 weken en doet dit ook elke nacht. Rond 1 uur ‘s nachts begint hij te huilen en doet dit vervolgens 2 a 3 uur lang. Vroeg me ook af of het buikkrampjes zijn of is het verborgen reflux?

één maand geleden

Ik ben gestopt met melkeiwit en het krijsen is sindsdien over. Babydarmpjes schijnen dit niet of slecht te kunnen verteren. Het zit wel in heel veel producten dus het is even goed opletten.

één maand geleden

Heb je johannnesbroodpitmeel in je fles geprobeerd? Ik had het vorige week gedaan bij mijn dochter van 5 weken. En opeens veel rustiger ‘s avonds , ik merkte duidelijk verschil. Ik begon bij het proberen bij de fles van 19:00 & 22:00 . Het kwam gewoon veel minder omhoog :)

één maand geleden

Hier ook, dochter van 3 weken die sinds een paar dagen elke dag hysterische huilbuien heeft in de avond en nacht. Het lijkt door krampjes te komen maar soms ook door vermoeidheid (juist door al het gehuil slaapt ze niet). Overdag een en al rust. Waarom zouden juist in de avond de krampjes meer zijn?

één maand geleden

Misschien een koemelk allergie? Onze baby huilde/krijste ook ontzettend veel. Wel gedurende de hele dag. Bleek de meest ernstige vorm van koemelk allergie te hebben en daarbij ook verbogen reflux. Nu speciale voeding en omeprazol en we hebben een compleet andere baby. Zo ontspannen en blij kindje is het nu🩵

één maand geleden

Hier ook ons zoontje is ju 8 weken, maar begon bij een week of 2 a 3 te krijsen uren lang. Je kon je klok erop gelijk zetten, dat hij rond 20 uur begon en stopte rond 24 uur. Wij zijn naar de kinderarts en een osteopaat geweest. Dat kan ik echt aanraden, want het is zn verschil met eerst. Wij bakeren hem nu in snachts en hij krijgt forlax voor zijn ontlasting. Hij heeft voor verborgen reflux een tijdje nexium gehad, maar is uiteindelijk gestopt omdat de kinderarts een 0 meting wilde doen.

één maand geleden

Reactie op anne55

Misschien een koemelk allergie? Onze baby huilde/krijste ook ontzettend vee ...
Ach zo sneu he! Gelukkig dat het bij jullie nu beter gaat. Koemelk allergie lijkt me onwaarschijnlijk omdat het echt vooral savonds is, ze huilt uiteraard wel overdag maar niet het krijsen wat ze in de avond doet..

één maand geleden

Reactie op irizs90

Heb je johannnesbroodpitmeel in je fles geprobeerd? Ik had het vorige week ...
Ik geef borstvoeding dus dat maakt het wat ingewikkelder. Probeerden het gisteren nog toe te voegen in flesje afgekolfde melk, maar het is onmogelijk door de speen te krijgen, zelfs niet met fase 3 erop en maar een mespuntje jbpm. Raakt bij jullie de speen niet verstopt?

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Begint het krijsen elke avond rond het zelfde tijdstip? Onze dochter begint ...
Ongeveer wel ja, beetje rondom avondeten start ze op ;-) Rond 17/18u drinkt ze dan en meestal is het na die voeding drama tot de volgende voeding rond 22u. Dan ook nog even jengelen maar meestal duurt het dan gelukkig geen uren meer voor ze slaapt.

één maand geleden

Reactie op Andradb

Ik geef borstvoeding dus dat maakt het wat ingewikkelder. Probeerden het gi ...
Ik heb een grotere speen er op, en meng het met een vork als Ik het in de fles doe(kunst voeding) en bij de voeding hou ik het in de gaten, en ik check zelf de speen als ik merk dat hij verstopt Zit….