33 Reacties
één maand geleden
3 kindjes, en alle 3 waren ze van de fles van 18.30/19.00 tot de laatste fles van 22.30u onrustig. Geen touw aan vast te knopen wat nou hielp. Ontroostbaar, niets leek te helpen. Vooral elkaar proberen af te lossen, en troosten. Nu bij de 3e vind ik het intens. Hier helpt de maxi cosi even, of White noise in de box.
één maand geleden
Zo zielig. Ik herken dit. Geef je borstvoeding? Het advies van de osteopaat was om haar voor en na de voeding te wegen zodat je weet wat ze binnen krijgt. Onze dochter kreeg te snel te veel binnen waardoor de reflux op speelde. Nu geef ik telkens maar 1 borst en dat scheelt veel. Ze wil in de avond wel het liefst op iemand liggen, rechtop. Zodra ze weggelegd wordt is het huilen.. verder alles omhoog zeggen zodat het hoofdje hoger ligt dan het lijf en niet teveel mee op en neer bewegen. En zou het ook nog koemelkallergie kunnen zijn? Dat had ons eerste zoontje. Zie krijste ook avonden en nachten.. andere voeding maakte een wereld van verschil.
één maand geleden
Ik zie dat je niet aan een koemelkallergie denkt omdat het krijsen met name in de avonden is. Ons zoontje had ook koemelkallergie en het krijsen was ook echt in de avonden en nachten en overdag viel het mee. Ik eet nu bij de tweede ook koemelkvrij omdat er een vermoeden is van koemelkallergie maar dat kan nog niet vastgesteld worden want ze is pas 4 weken. Ze reageert wel goed op mijn koemelkvrij dieet!
één maand geleden
Reactie op Norelien
Ik zie dat je niet aan een koemelkallergie denkt omdat het krijsen met name ...
Goed om te lezen dat het bij jullie ook vooral savonds/snachts was. Ben sinds gisteren toch begonnen met koemelkvrij (niet helemaal vrij maar iig minimaal) dieet, benieuwd of het gaat helpen!! Wil inderdaad alles proberen en uitsluiten want het is echt zo zielig inderdaad.
één maand geleden
Dag mama,
Wat ontzettend pittig. Mijn eerste kind had verborgen reflux en dat is echt een hel geweest. Terugkijkend heb ik te lang gewacht en mijn gevoel niet snel genoeg gevolgd dat er iets mis was. Het bouwde geleidelijk op. Zij huilde op een gegeven moment 6 uur per avond/nacht. Ik dacht eerst dat het er maar misschien gewoon allemaal bijhoorde. Ik heb er een huiltrauma aan overgehouden. Met JBP en alle refluxtips werd het 3 uur huilen ipv 6. Zo sneu hoe ze maar bleef slikken en daardoor dus rusteloos bleef en niet in slaap kon vallen. Via de kinderarts uiteindelijkNexium gekregen. Nexium beschermt de maag en oesophagus want die waren door het telkens overgeven en terugslikken van de zure melk helemaal aangetast. Helaas had dat middel 2 weken 'inwerktijd' nodig. Dus dat was heel pittig. Na drie maanden is ze er overheen gegroeid en zijn we rustig af gaan bouwen en gestopt met jbm en Nexium.
Mijn tweede kind, nu 4 weken laat sinds vorige week ook alle signalen zien. Maandag 1,5 uur gehuild, dinsdag 3 uur. Slikken, niet plat kunnen liggen, zure adem enz. We zijn sinds woensdag elke voeding in gaan dikken en doen het volledige omhoog houden circus weer. Het huilen is gestopt, dus tot nu toe gaat het supergoed. Vastbesloten om het dit keer eerder te ondervangen :)
Wellicht heb je iets aan mijn ervaringen. Succes!
Ik gaf en geef nu ook borstvoeding. Wij hebben het gaatje van de speen van een gratis avant flesje wat groter gemaakt. Bij 10-15ml afgekolfde warme melk voegen we een half schepje jbm toe. Als je het snel geeft blijft het nog vloeibaar. Hij zuigt het zonder problemen uit de speen, daarna leg ik hem direct aan :)
één maand geleden
Reactie op Mats2020
3 kindjes, en alle 3 waren ze van de fles van 18.30/19.00 tot de laatste fl ...
Wanneer ging dit over bij de vorige twee 🥲
één maand geleden
Reactie op MK24
Bij onze eerste was dit in de avond veel erger dan overdag, ook koemelkalle ...
Inmiddels neemt het huilen overdag ook erg toe, ik hoop dat mijn koemelkarme dieet snel wat op gaat leveren. Dan weet ik in ieder geval een beetje waar we aan toe zijn. En zo niet heb ik echt geen flauw idee waar we dan aan moeten denken...