28 Reacties

één maand geleden

Reactie op Unbelievable018

Ja heel lastig. Ik ben inderdaad ook heel erg bang voor een ontsteking. Ben ...
Je blijft er de hele dag in je hoofd mee bezig idd. Om 5.00 komt er bijna niks uit, ik overweeg om al over te stappen op 9.00 en 21.00, maar de angst voor een BO blijft groot. Het scheelt inderdaad zoveel tijd die je lekker aan je zoontje kunt besteden. Wat is jouw plan om verder af te bouwen?

één maand geleden

Reactie op xxLindaa

Hoe wisten jullie dan dat het een borstontsteking was en niet bijv stuwing ...
Het begon steeds met koorts rond de 39 graden en gloeiende rode plekken

één maand geleden

Hier idem, de belangrijkste reden dat ik ben gestopt met BV was omdat ik een flinke overproductie had waarbij ik constant ontstekingen kreeg. Om de dag koorts, grieperig en constant borsten die op springen stonden. Ook ik heb afgebouwd door het kolven te verkorten per keer ipv kolfbeurten weg te laten. Wat hier hielp was 3x daags 1000mg, ibuprofen en 3x daags saliecapsules. Verder veel koelen en toch stug blijven afbouwen (anders stimuleerde ik de melkproductie steeds weer opnieuw met als gevolg nog meer stuwing). Uiteindelijk is het gelukt om in anderhalve week volledig te kunnen stoppen. Wat een opluchting was dat! Sterkte 😉

één maand geleden

Ik heb hetzelfde gehad! Regelmatig koorts en rode/harde plekken. Wellicht dat een lactatiekundige je kan helpen! Zij heeft voor mij een afbouwschema gemaakt, waarbij ik om de 2 a 3 dagen een kolfmoment weg liet. Dit werkte goed. Daarnaast na elke kolfbeurt 10 minuten koelen. Ik slikte ook (op advies van lactatiekundige) lecithine. Ook mocht ik nooit per kolfbeurt meer dan 50 cc per borst afkolven, omdat je anders stimuleerde.

25 dagen geleden

Toch wilde ik dit nog even delen, ik heb ook de eerste 5 weken elke week tegen een borstontsteking aangezeten en twee keer deze ook echt met koorts gehad. Sinds een week slik ik elke dag twee pillen Sunflower lecithin en is het bij mij over! Dit is een voedingssupplement die je melk gladder maakt waardoor de doorstroom door je borst makkelijker gaat. Wie weet heeft iemand er nog iets aan! 😘

24 dagen geleden

Reactie op MK24

Toch wilde ik dit nog even delen, ik heb ook de eerste 5 weken elke week te ...
Vraag: wordt je melk gladder of waterige? Ik heb dit bij mijn eerste kindje gebruikt maar had de indruk dat mijn tsr erger werd. Nu, naar aanleiding van jouw post, 1 pil geslikt en de indruk dat de melk er werkelijk uit druipt. Herkenbaar?

19 dagen geleden

Reactie op Lilalo

Vraag: wordt je melk gladder of waterige? Ik heb dit bij mijn eerste kindje ...
Oh dat weet ik niet, op internet lees ik gladder. Ik geef het meeste direct uit de borst dus heb er nog niet heel goed naar gekeken, en verschil is dan ook lastig te zien aangezien ik het nu dagelijks slik (dus kan niet vergelijken met daarvoor). Maar ik merk wel dat ik ook veel minder pijn heb aan mn tepels, dus voor mij helpt het daar ook voor. Of het dan gladder of dunner is weet ik niet zo goed. Maar als ik het op internet lees verandert de samenstelling van je melk niet alleen dus dat het gladder wordt.. Het geeft niet echt antwoord op je vraag denk ik 🙈 - enige is dat ik wel herken dat het er dus makkelijker/soepeler uitstroomt gezien ik daar dus ook minder pijn heb..