4 Reacties
één maand geleden
Wat een zoektocht hè! En heel heftig om je kindje steeds zo in pijn / ongemak te zien. Wij hebben 2 kindjes met KMA. Bij de eerste duurde het 4 maand voordat we “erachter” kwamen. Ik had al tijden het gevoel dat er iets niet klopte, maar cb zei dat het geen KMA kon zijn. Wij zijn in eerste instantie overgestapt op pepti en de eerste week ineens een totaal ander kind. Na een week namen de klachten weer toe. Betekende in ons geval dat de pepti niet voldoende hielp. We zijn toen overgestapt op nutramigen. Dit bleek wel voldoende. Bij de tweede zijn we nu na 2 weken in overleg met cb al direct overgestapt op nutramigen. Ik hoop voor jullie dat het ook gauw beter gaat en ga vooral niet aan jezelf twijfelen.
11 dagen geleden
Hee, mijn zoontje is nu 2 maanden oud. We waren de eerste week begonnen er nutramigen, nu sinds 3 weken kwamen de klachten terug. Nu beginnen er neocate. In mijn omgeving meer mensen die hun kindje neocate geven. Dus wel een aanrader! Het is inderdaad een zoektocht en enorm zielig om zo je kindje te zien, ik herken de klachten meteen wat je beschrijft. Luister naar je gevoel! En anders zelf de kinderarts in het ziekenhuis bellen. Cb is vaak afhoudend daar in.
11 dagen geleden
Hier ook eerst pepti en toen neocate. Pepti leek verbetering te geven, echter maar kort. Neocate gaat beter. Bij ons is het nadeel wel weer dat hij er obstipatie van krijgt, en weer meer verborgen reflux.
Blijft een beetje zoeken iom kinderarts. Ik wil je adviseren om de neocate wel echt een aantal weken door te zetten. Ik zat echt met mijn handen in het haar, maar na twee weken kwam er dan eindelijk verbetering